stijging prijzen usa classics hier in NL

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by rene74monte »

en wat dacht je van amerikaanse busjes , geven ze tegenwoordig ook haast de hoofdprijs voor, ben blij dat ik er een heb en niet nu nog een moet kopen
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by muddy bandit »

Ach, kijk eens wat een bruikbare BMW E30 of een Suzuki Samurai tegenwoordig al weer opbrengt, dat was een paar jaar geleden ook slechts kiloprijs oud ijzer.
En het toverwoord "youngtimer" (15+) staat in het luxe segment ook al een tijdje garant voor idiote prijzen, het lijkt wel alsof ondernemers alleen de bijtelling nog maar als een kostenpost zien en de rest gratis is.
Maar van de andere kant gezien kun je ook wel stellen dat het geld inmiddels knap waardeloos is geworden.

En verder... wat maken ze tegenwoordig nog aan echt mooie auto's?
Het aantal leuke exemplaren van na de eeuwwisseling kan ik wel op 1 hand tellen, het is tegenwoordig allemaal door de windtunnel gevormd, met een hoop plastic afgedekt, computer gestuurd en in het gunstigste geval nog even met een "retro"-sausje overgoten.... voor mij is dat allemaal witgoed met een heel hoog wegwerpgehalte.
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by grandmaster n »

gert wrote: ↑Thu Apr 08, 2021 11:10 am waarom weet ik ook niet, maar een paar autos zijn onverklaarbaar populair:
edit....bronco's....edit
Ik wel, daarom heb ik er ook eentje :D

gr
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by Onne Ford »

En geld is er in de wereld toch nog genoeg blijkt ook in deze crisis want dure kostbare oldtimers, en luxe youngtimers worden zo verkocht dus er is nog genoeg vraag naar deze auto’sπŸ˜‰ :thumbs:
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by mercury-capri »

Dat sommige VW's waren gestegen had in meegekregen maar van sommige modellen had ik het niet verwacht :P
Ook de Volvo amazon en wat oudere opeltje's zijn aardig wat knaken kwijt :)

Maar voor de sommige US auto's vind ik het wel jammer..
Had ik maar al mijn second gen camaro's en foxbody's gewoon gehouden, dan had ik meer gekregen dan rente bank haha.

Maar inderdaad vraag/aanbod schaarste etc...

Ik weet nog dat iemand mij vertelde (ik denk dat hij het over de jaren 80 had?) Dat je voor een paar honderd gulden soms een mustang kon scoren.

Of een dikke mopar voor paar duizend gulden :) (volgens mij wel rijdende projecten, maar dan nog). Hij dat ze vaak letterlijk op werden gereden :-/
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by Lennard »

gert wrote: ↑Thu Apr 08, 2021 11:10 am waarom weet ik ook niet, maar een paar autos zijn onverklaarbaar populair:
vw busjes
jeep wagoneer en cherokee, zelfs als ze jonger zijn dan 25 jaar.
bronco's
blazers
suburbans
Dit is denk ik ook een trend van nu, kijk maar eens naar wat ieder fabrikant nu verkoopt, allemaal hoge lelijke met plastic behangen 'suv' achtige auto's
Snap dus ook wel dat er dan voor die hele groep meer belangstelling is en dus ook meer vraag.

Ik werk dagelijks met heel veel jeeps en ook hiervan vliegen de prijzen omhoog, ga maar eens een leuke goede cj of wrangler vinden onder de 10k
En dan als er een aankoop keuring word uitgevoerd komt er maar zo nog een 2k bij.

eigenlijk alles wat een beetje karakter heeft word duur

Ik denk dat ik eerdaags wel wat van me auto's wil gaan, inkrimpen 5 is toch te veel :D ( 64 buick special, 75 buick century, 1981 ford capri, 2000 jeep cherokee, 2001 Grand cherokee )
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by Onne Ford »

Ik ben zelf 32 maar was het bijv ook zo dat er mensen waren laten we zeggen midden jaren 80 die daily een dikke Amerikaanse jaren 50/60 Amerikaan reden? Gewoon alsof het niets wasπŸ’ͺ😎 dat spul was toen vast goedkoper..
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by rene74monte »

dia youngtimer uitdrukking is het meest belachelijke wat er op het moment in de autowereld is vind ik , het zijn gewoon oudere auto`s , slaat nergens meer op
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by rene74monte »

Onne Ford wrote: ↑Thu Apr 08, 2021 9:25 pm Ik ben zelf 32 maar was het bijv ook zo dat er mensen waren laten we zeggen midden jaren 80 die daily een dikke Amerikaanse jaren 50/60 Amerikaan reden? Gewoon alsof het niets wasπŸ’ͺ😎 dat spul was toen vast goedkoper..
uiteraard , zo gaat het , ik had vroeger een zundapp brommer , heb het ding verkocht voor 3 tientjes of zo , moet je eens kijken wat die dingen nu waard zijn , maar ja , je bewaart niet alles , dan zou je nu ook die chinese plastic scooters moeten gaan bewaren maar dat doe je gewoon niet omdat het niets waard is , maar over 40 jaar waarschijnlijk wel
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by rene74monte »

muddy bandit wrote: ↑Thu Apr 08, 2021 4:33 pm Ach, kijk eens wat een bruikbare BMW E30 of een Suzuki Samurai tegenwoordig al weer op brengt
ja , dacht een poosje geleden ik koop zo`n kleine suzuki , leuk , nou , ben me kapot geschrokken , geld ook voor de lada niva trouwens
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by Lennard »

rene74monte wrote: ↑Thu Apr 08, 2021 9:36 pm ja , dacht een poosje geleden ik koop zo`n kleine suzuki , leuk , nou , ben me kapot geschrokken , geld ook voor de lada niva trouwens
Niva's zijn in het buitenland nog wel goedkoop te vinden als je niet bang bent voor vieze handen
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by muddy bandit »

rene74monte wrote: ↑Thu Apr 08, 2021 9:36 pm ja , dacht een poosje geleden ik koop zo`n kleine suzuki , leuk , nou , ben me kapot geschrokken ...
Beetje fatsoenlijk exemplaar doet tegenwoordig vlot € 5000,=, en dan mag je er al gelijk nieuwe dorpels in lassen voor de volgende apk.... 10 jaar geleden was dat nog € 1500,= voor een net exemplaar.
(ik had er vroeger zuiniger op moeten zijn, heb er in de jaren '90 en '00 diverse exemplaren naar de eeuwige offroad velden gereden :oops: )
En een paar weken geleden heb ik zelfs nog een Trabant 601 voor € 7500,= van eigenaar zien wisselen :eek: ... dat had je een paar jaar geleden ook niet durven te dromen.

Maar goed, de waarde van m'n Wagoneer is in een jaartje of 5 ook al ruimschoots verdubbeld, en afgelopen maand waarschijnlijk nog weer meer waard geworden omdat die nu ook apk-vrij is.
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by grandmaster n »

Onne Ford wrote: ↑Thu Apr 08, 2021 9:25 pm Ik ben zelf 32 maar was het bijv ook zo dat er mensen waren laten we zeggen midden jaren 80 die daily een dikke Amerikaanse jaren 50/60 Amerikaan reden? Gewoon alsof het niets wasπŸ’ͺ😎 dat spul was toen vast goedkoper..
Ik reed ook voor een 700 honderd gulden een 74er Camaro in de eighties.
Er was wel een groot nadeel in de eighties: onderdelen waren nauwelijks te krijgen, vandaar ook de vaak lachwekkende prijzen. Maar oh wee, als er iets stuk ging....

gr
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by MarkV »

Ik ben wel bang dat als er in de toekomst strenge milieu regels komen (in Amsterdam mag je toch ook al geen oldtimer meer rijden) de prijzen enorm zullen dalen, dat zie je nu bijv. met oudere Diesel campers, vroeger altijd duur, nu raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt want je mag er nergens in Europa de milieu zones mee in.
De prijzen die ze nu vragen voor niet echt bijzondere/zeldzame auto's zijn ook niet normaal meer maar ik heb liever te hoge prijzen dan niet meer mogen rijden hoe idioot dat eigenlijk ook is. Je weet nooit wat die gekke regeringen gaan doen, met terugwerkende kracht ook nog.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: stijging prijzen usa classics hier in NL

Post by Wilf »

Als ik rijk was dan zou ik hem toch ombouwen naar elektrisch. Maar om zo rijk te zijn zou ik hem nu moeten verkopen, schiet ook niet op :D
Post Reply