Rustoleum verfafbijt

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Rustoleum verfafbijt

Post by cadillacc »

wie heeft er nog meer slechte ervaring met de rystoleum afbijt. Het doet dus echt gewoon helemaal niks op de lak. Staalborstel erop,Dik erop, afgedekt met folie, uur later eraf gehaald met een plamuur mes, maar het doet werkelijk niks

Wordt gewoon weer stoffen met cleandiscs

.


Image
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by Grasmusen »

Het is niet slecht, alleen niet geschikt voor deze lak soort. Zelfs alabastine super heeft z`n beperking.

Brander / fohn met schraper.

of Norton rapid stripschijf blaze 125x22 R9101 xcrs

En succes

Gr G
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by cadillacc »

Rustoleum zou toch echt 2k lak moeten verschrompelen binnen 15 min. Na een uur of 4 werkt het heel lichtjes, maar niet de moeite waard. Ik heb nu 2.5 liter weggesmeert en bedekt met folie, benieuwd wat ik morgen aantref.

Albastaline superafbijt werkte ook niet, verbranden schoot ook niet op. Zit in ieder geval goede lak op.

Morgen met de slijper en clean discs aan de gang
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by SRB12 »

Kan je dat niet naar een straler brengen?
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by camaro67 »

Tegenwoordig is alles Milieuvriendelijk en werkt het niet meer,
ik weet nog met die ouwerwetse van alabastine als het op je klauwe kwam deed het pijn ;-)
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by cadillacc »

Naar een straer kan wel, maar dan schieten de kosten ook fors omhoog en laatste keer toen iets terugkwam van de straler was het kaal maar ook een golfslagbad.

Bak is nu bijna kaal. De hoekjes enzo nog.
Ben nu de HG afbijt aan het proberen, op de plaatsen waar ik lastig bij kan.

Update, HG ook lekker laten staan.
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by camaro67 »

cadillacc wrote: Fri Jan 08, 2021 5:17 pm Naar een straer kan wel, maar dan schieten de kosten ook fors omhoog en laatste keer toen iets terugkwam van de straler was het kaal maar ook een golfslagbad.

Bak is nu bijna kaal. De hoekjes enzo nog.
Ben nu de HG afbijt aan het proberen, op de plaatsen waar ik lastig bij kan.

Update, HG ook lekker laten staan.
Wat ik al eerder zei,....milieuvriendelijk
Je zou het kunnen proberen bij een goede verfgroothandel of die nog de oude hebben.

Gr.Joop
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by SRB12 »

Ja stralen is een vak. Ik heb de mijne toen laten stralen in Apeldoorn, goed werk, geen golfslagbad. Maar ik lees nu op zijn site dat hij wat anders is gaan doen, jammer.
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by cadillacc »

Vandaag is alles eraf, wat is nu de beste handelwijze??

De bak moet uit mijn schuur om de schuur geheel stof vrij te maken met de hogedruk om vervolgens een spuitcabine met zeil te bouwen en vervolgens de bak er weer in de sigma 280 te zetten,uiteraard na siliconenverwijderaar.

Is het verstandig om de kale bak met een hoge druk af te spuiten, droog te maken met doeken en vervolgens in de schuur te zetten? Of komt hier meteen vliegroest op door het water?
Op internet staat eigelijk overal om zo snel mogelijk epoxy erop te spuiten. Eigekijk dezelfde dag nog. Dit is dag 3 al, lijkt me weinig kwaad kunnen, na nog een keer schuren vlak voor de epoxy
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by Grasmusen »

Je maakt een tent van statische folie, je zet de bak er in. Dan kan je m nog even met Scotch Brite schuren, tot de weer meer blinkt.
Dan ontvetten, en spuiten. Ik zou m niet met de hoge druk doen. Dat heeft geen zin. Goed overdreven nat afdoen met GTA220 slow thinner, en het stof van boven naar beneden weg vrijven. Als de bak droog is nog even na met kleefdoeken.
Tevens kan je de bak toch ook met perslucht buiten goed afblazen. Zeker in de holtes, anders maak je met je verfspuit stof wolken als je daar spuit.

Succes.

Gr G

PS moet dit niet bij je AAP topic project
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Rustoleum verfafbijt

Post by cadillacc »

Thanks allen.

Gaat in het project topic verder
Post Reply