ergernis

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

ergernis

Post by rene74monte »

de forums beginnen verdomd veel op die social media zooi te lijken , of ben ik de enige die zich er aan ergert dat mensen gewoon binnen komen vallen zonder even voor te stellen , zal wel een ouwe lul zijn maar vroeger was dat anders , vaak melden mensen zich alleen maar aan om hun teringzooi te verkopen en verder hoor je ze niet , ooit was het gezellig op forums
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: ergernis

Post by Wilf »

Ik zou zeggen: focus je gewoon op de goede en leuke kanten van het forum. Het is wel veel meer gefocust en vriendelijker geworden. Toen het hier topdruk was, in de tijd van matzwart gerolde caprices, was het hier ook wel een broeinest van testosteron en gekrenkte ego’s. En ook toen kwamen er zat mensen ‘even’ langs. Dat viel dan minder op omdat er een veel grotere vaste groep was.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: ergernis

Post by rene74monte »

ja ,d at is misschien ook wel zo , het aap stond niet zo heel goed bekend , maar toch vind ik het een gebrek aan fatsoen om maar zo ergens binnen te komen vallen
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: ergernis

Post by cadillacc »

Aantal jaren terug voor de dmigratie,kwam ik dagelijks op dit forum, veel leuke nieuwe onderwerpen, dat is nu helaas wat minder, maar dat mag de pret niet drukken, nog steeds ontzettend veel info en kennis op dit forum Sinds ik weer een Amerikaan heb lees ik weer wat meer en zal ik na 4 jaar afwezigheid weer meer gaan lezen en posten
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: ergernis

Post by rene74monte »

ik geloof dat mensen het gewoon weer moeten ontdekken en misschien is iedereen wel een beetje moe van het geschreeuw op facebook
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: ergernis

Post by Wilf »

Ik ben al 4 jaar van Facebook af en dat voelt heerlijk. Toevallig net weer een Facebook account gemaakt om m’n auto te kunnen verkopen want marktplaats is de hel en duur. Er is in die tussentijd veel gebeurd zag ik maar ik heb echt nul behoefte om er echt iets mee te doen weer. Wat werd ik daar depressief van... over zeikerds gesproken, daar is FB voor uitgevonden geloof ik! XD
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: ergernis

Post by silentchaos »

Twitter is het toppunt volgens mij :D
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: ergernis

Post by gert »

ik doe niks aan welke social media ook.
als er weer een onbekende zich aandient en niet voorstelt, gewoon niet reageren....
wat ik persoonlijk erger vindt is als iemand iets van advies vraagt, en er wordt serieus op gereageerd, dat je dan niks meer van zo,n type hoort
heb je voor niks je druk gemaakt.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: ergernis

Post by Grasmusen »

Tja, ben hier ook maar binnen gerold. Was helemaal niet van plan om nog op, een welk forum dan ook aan te melden. Mensen in hun waarde laten is meestal geen sterk punt van forum bezoekers. Zeer slechte ervaringen mee moet ik zeggen. Hier is het nog te doen. Vind het wel jammer dat veel foto`s verdwenen zijn, en dat onderwerpen abrupt stoppen..................................Maar ja anderen komen na 12 jaar weer boven drijven, dat is dan wel weer gaaf. Na groeten allen, en mens erg je nie :)

Tot ziens G.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: ergernis

Post by rene74monte »

gert wrote: Wed Apr 29, 2020 9:39 pm ik doe niks aan welke social media ook.
als er weer een onbekende zich aandient en niet voorstelt, gewoon niet reageren....
wat ik persoonlijk erger vindt is als iemand iets van advies vraagt, en er wordt serieus op gereageerd, dat je dan niks meer van zo,n type hoort
heb je voor niks je druk gemaakt.
ja , ik ben ook gestopt met mensen helpen , het is nooit goed of het deugt niet of je hoort er inderdaad nooit meer iets van terug , poosje geleden was er iets waar ik het antwoord op wist en dat gaf , werd niet op gereageerd , 20 berichten verder gaf iemand het zelfde antwoord en daar gingen ze wel op in , tja , dan snap ik het niet helemaal meer hoor
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: ergernis

Post by Texas Boy »

Voordeel van Facebook dat een goede beheerder een groep leuk kan houden wat eigenlijk bijna nooit op forums werd gedaan, ook een reden dat de meeste op sterven na dood zijn.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: ergernis

Post by Wilf »

We hadden hier altijd al een vrij open beleid dankzij Sjak ‘oppressing the masses’ Brak die z’n rol als strenge beheerder anders inkleurde dan menig beheerder. En er zijn zat fora waar beheer wel streng is. Dus dat zie ik niet als correlatie en verschil tussen FB en fora.

Het open karakter van fora spreekt mij juist meer aan; FB is een proprietair en gesloten datavergaringsplatform en sociaal experiment. Het sluit uit en zorgt voor confirmatiebiasbubbels. En dat is gelijk vaak de uitkomst van de strengere fora (zoals H.A.M.B.) en Facebook (waar je eerst lid van moet worden en dan een aanmeldprocedure door moet bij groepen); er is veel ja en amen en weinig tegengeluid. Tegengeluid wordt met pek en veren verbannen of bedreigd. Dat er soms verhitte discussies ontstonden hier tussen mensen met andere meningen had ook zeker z’n charme wel, al werd het soms wat te veel. Ik vind het nu ook prima. Rustiger en meer gefocust.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: ergernis

Post by hemi »

Sinds de komst van social media is het online gedrag wel veranderd.
Zolang iedereen maar een beetje vriendelijk en hulpvaardig is heb ik er geen problemen mee.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: ergernis

Post by Texas Boy »

Wilf wrote: Thu Apr 30, 2020 10:24 am Dat er soms verhitte discussies ontstonden hier tussen mensen met andere meningen had ook zeker z’n charme wel, al werd het soms wat te veel. Ik vind het nu ook prima. Rustiger en meer gefocust.
Nette discussie is goed maar wat ik zelf meegemaakt heb in de periode dat we nog in Texas zaten was absurd. Als ik in Nederland had gewoond had ik makkelijk 10 personen aan kunnen klagen voor smaad en de rechtszaken makkelijk gewonnen, ging echt veels te ver en werd niet ingegrepen.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: ergernis

Post by rene74monte »

nou , mijn ervaring met beheerders op facebook is dat de meesten niets doen en de anderen van die pietlutten zijn , facebook is wel makkelijk voor een boel dingen maar ik heb er constant gesodemieter omdat ik mijn bek gewoon niet dicht kan houden , je mag er ook alleen maar dingen leuk en mooi vinden maar ooo weee als je eens iets niet mooi vind en daar iets over zegt
Post Reply