Tips strakmaken klep pick up

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Tips strakmaken klep pick up

Post by cadillacc »

Ik heb de achterklep van de c30 kaal gemaakt, hersteld, in de epoxy gezet en de grote oneffenheden geplamuurd. Het is de achterklep met CHEVROLET erin. Maar hoe krijg je in godsnaam zo'n klep strak gemaakt. Heel veel hoeken, randen en de letters die eruit komen.

Ik heb vandaag 3 lagen spuitplamuur aangebracht, maar ik krijg echt een sinaasappelhuid, dus dat wordt morgen wellicht weer volledig terug schuren.

Ik heb de plamuur met 2.5 bar en 2.5 nozzle gespoten, alles vol los gezet. Wellicht iets in afstelling verkeerd gegaan.

Iemand tips??
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by Grasmusen »

iets wat moeilijk te schuren is moet je niet in de spuit plamuur zetten volgens mij.

en misschien in de filler ........... beter meer dunne laagjes dan grof te werk wordt het allen maar erger ,doe is een fotootje
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by cadillacc »

Spuitplamuur is toch egaal, zonder dat daar heel veel aan geschuurd hoort te worden??


Image

Image

Image

Image
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by rene74monte »

spuitplamuur is meestal niet egaal , gewoon lekker gaan schuren nu , zit niets anders op :-)
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by muddy bandit »

Dat is er aardig dik op geblazen.... wordt stevig schuren om dat goed glad te krijgen.
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by cadillacc »

Haha,ja zit bijna 1 kilo op en het is zeker aardig schuren, ben nu al paar uur bezig en nog geen eens de achterkant klaar. Maar het komt er prima uit te zien, nog paar hele kleine oneffenheden maar die gaan denk ik wel weg met paar lagen primer-Filler.

Zal straks wat foto's maken.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by rene74monte »

een kilo ??? waarom in godsnaam ? was hij zo slecht dan ?
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by cadillacc »

Zitten 3 lagen op. Volgende keer wat meer doseren op de spuit
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by cadillacc »

rene74monte wrote: Sun Apr 26, 2020 5:03 pm een kilo ??? waarom in godsnaam ? was hij zo slecht dan ?
Het is van een pick up, dus veel deukjes enzo. Zonder spuit plamuur zo goed als onmogelijk om dat een beetje straks te krijgen met al die randen
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by rene74monte »

ik doe helemaal niets meer met spuitplamuur , alleen maar 2k plamuur , eigenlijk maakt het niet uit wat je er op doet , schuren moet je toch , alleen moet je nu wel heel veel plamuur weg schuren
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by boyanka »

Meer verdunning toevoegen. Je druk iets verlagen.
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by cadillacc »

rene74monte wrote: Sun Apr 26, 2020 8:27 pm ik doe helemaal niets meer met spuitplamuur , alleen maar 2k plamuur , eigenlijk maakt het niet uit wat je er op doet , schuren moet je toch , alleen moet je nu wel heel veel plamuur weg schuren
Al die randjes hoekjes en smalle stukken valt niet mee om met plamuur en een plamuurrubber te doen.

Spuitplamuur is ideaal, maar denk dat de afstelling van de gun niet optimaal is geweest.
Image

Image

Morgen nog een dag schuren en dan primer giller eroverheen en weer schuren.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Tips strakmaken klep pick up

Post by rene74monte »

komt vast goed allemaal
Post Reply