Gordels + omkeuren naar personenauto.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by cadillacc »

Mijn c30 staat nog als bedrijfsauto op kenteken, graag zou ik dit willen veranderen in personenauto, daaruit vloeit mijn volgende vraag: hoe zit het nu precies met de gordels, heeft dit met de typegoedkeuring te maken?? Of mag ik gewoon 3 gordels inbouwen en vervolgens laten keuren?

Rdw geeft hier niet echt duidelijk antwoord op
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by boyanka »

Een personenauto moet gordels hebben vanaf 1971.
Als er bevestigingspunten voor een 3 punts in zitten dat moet het een 3 punts zijn

Maar waarom zou je hem omzetten naar personen kenteken? Je co mag dan ook niet hoger zijn dan 1,5 ipv 4,5
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by Corp »

Lijkt mij ook geen verstandige zet
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by cadillacc »

Veel verzekeringen sluiten geen oldtimerverzekering af als deze als bedrijfsauto staat. Ook zou ik graag legaal met 3 gordels willen rijden, dit ivm de kids, volgens mij gaat dit alleen met een omkeuring naar personen auto. Maar dit zal ook met de type goedkeuring te maken hebben??
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by boyanka »

Je kunt altijd gordels inbouwen. Niemand die zegt dat het niet mag. Kwa verzekering gewoon bij een ander gaan
peeet
Posts: 132
Joined: Mon Feb 19, 2007 8:57 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by peeet »

gewoon gordels inbouwen en lekker rijden met dat ding!
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by boyanka »

Mijn dodge b250 met grijskenteken is gewoon als oldtimer verzekerd wa + casco. 175, - per jaar
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by Renev »

boyanka wrote: Mon Oct 14, 2019 9:58 pm Als er bevestigingspunten voor een 3 punts in zitten dat moet het een 3 punts zijn
Sinds wanneer is dat dan, 2-punts mag ook gewoon hoor.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by boyanka »

Type goedkeur. Destijds is bv op een pickup een type goedkeuring afgegeven. Dus als er een 3 punts in past op de bevestigingspunten dan is de kans groot dat er een 3 punts in hoort.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by boyanka »

2 punts mag ook voor de apk. Ik durf niet te zeggen wat de rdw zou zeggen bij een omkeuring
cadillacc
Posts: 629
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:35 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by cadillacc »

Thanks, ik ga er in het weekend mee aan de slag
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by rene74monte »

heb nog wat 2 punts gordels liggen als je nog wat zoekt
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by Robin_Chevelle »

Enige waar je naar moet kijken is het aantal zitplaatsen dat op het kenteken staat vermeld bij een bedrijfsauto.
Heb mijn busje daarom even opnieuw bij het rdw laten zien toen ik er 5 ipv 2 stoelen in had. Ze keken alleen naar de stoelen en bevestiging, niet naar gordels. Mijn busje is van 1977

Gordels zijn niet verplicht, ivm kinderstoel heb ik ze er zelf ingebouwd. (heup gordels / 2 punts gordels).

Verzekeringen zijn er genoeg waar je hem als oldtimer kan verzekeren.
Ann
Posts: 3
Joined: Tue Oct 22, 2019 11:37 am

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by Ann »

cadillacc wrote: Tue Oct 15, 2019 2:03 pm Veel verzekeringen sluiten geen oldtimerverzekering af als deze als bedrijfsauto staat. Ook zou ik graag legaal met 3 gordels willen rijden, dit ivm de kids, volgens mij gaat dit alleen met een omkeuring naar personen auto. Maar dit zal ook met de type goedkeuring te maken hebben??
Verzekeren van een oldtimer kan pas als er een kenteken op zit. Er zijn wel mogelijkheden. Dit is wel handig:
https://www.deoldtimerverzekering.nl/oldtimer-check/
of bellen met deOldtimerVerzekering, ze helpen graag.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Gordels + omkeuren naar personenauto.

Post by muddy bandit »

Ann wrote: Tue Oct 22, 2019 12:08 pm Verzekeren van een oldtimer kan pas als er een kenteken op zit. Er zijn wel mogelijkheden. Dit is wel handig:
https://www.deoldtimerverzekering.nl/oldtimer-check/
of bellen met deOldtimerVerzekering, ze helpen graag.
Als ik die site moet geloven is het een knap dure verzekeraar die op voorhand al aardig wat uitsluit voor een oldtimerverzekering.
Mijn '71 Jeep Wagoneer kan daar volgens de site blijkbaar niet eens als oldtimer verzekerd worden: meer als 250 pk. :roll:

Maar als ik wat verder kijk op die site en bij "informatie" even naar beneden scroll blijkt het opeens om de welbekende oldtimerverzekering van de Europeesche Verzekering te gaan.... en dat is vreemd, want daar is m'n Wagoneer namelijk ook gewoon als oldtimer verzekerd.
Nog vreemder is dat ik bij mijn assurantiekantoor wel aanmerkelijk minder premie betaal voor mijn Wagoneer als wat deze site mij als premie uitrekent, en dat terwijl zowel de dekking als de verzekeraar exact dezelfde zijn.
Dus toch maar even een andere tussenpersoon gaan zoeken als Veenstra & De Jong Assurantiën?
Post Reply