Totale kosten import recente Challenger

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Totale kosten import recente Challenger

Post by Mercury »

Dag,

ik zou graag een Challenger willen aanschaffen, maar de prijzen in NL zijn erg hoog.

Het liefst zou ik een 3.6 V6 uit 2015 willen hebben. Ik zoek een ruime comfortabele cruiser.
In Duitsland zie ik regelmatig interessante auto's voorbij komen die mij wel aanstaan. Schadeauto's rond de 15 k€ en schadevrije rond de 22k€.

Wat gaat zo'n auto hier in Nederland kosten? Ik heb echt geen idee. Is het voordelig om een schadeauto te importeren ivm de "bpm"?

Ik weet dat deze vraag vaker gesteld is, maar ik zoek een richting/budget/auto die ik aan kan schaffen.

groeten,
Adam
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Totale kosten import recente Challenger

Post by Jeroen_Sp »

Deze autos zijn hoog in de gram CO p/km. De BPM is als gevolg daarvan ook vaak enorm en dat maakt het prijsverschil tussen NL en DE.
Schadeauto kan interessant zijn omdat er een regeling is waar je herstelkosten van de BPm mag afhalen (of zo iets, ik weet het niet precies). Maar steenslag, parkeerdeukjes etc is ook al schade.....

Ik ben wel eens bezig geweest met een Mustang uit duitsland, maar puur vanwege de BPM maar laten zitten. Kon ik net zo goed iets halen wat al even in NL op kenteken stond. Zeker de nieuwere modellen omdat je BPM ook afschrijft
K30-Driver
Posts: 121
Joined: Wed Feb 16, 2005 10:31 pm

Re: Totale kosten import recente Challenger

Post by K30-Driver »

Pas bezig geweest met het importeren van een 300c hemi met lichte zijschade.
Deze stond al op Duits kenteken.
Bouwjaar 2015

Aanschaf auto € 15.000,-

CO toeslag minimaal € 25.000,- Volgens BPM taxateur...

Toch maar niet mee verder gegaan.

Vul de gegevens maar eens in op : http://www.autoweek.nl/bpmcalculator
Dan heb je een indicatie wat de kosten kunnen zijn.
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Totale kosten import recente Challenger

Post by Ary »

K30-Driver wrote: Sun Aug 06, 2017 12:40 pm Pas bezig geweest met het importeren van een 300c hemi met lichte zijschade.
Deze stond al op Duits kenteken.
Bouwjaar 2015

Aanschaf auto € 15.000,-

CO toeslag minimaal € 25.000,- Volgens BPM taxateur...

Toch maar niet mee verder gegaan.
Aantal jaren terug eens bezig geweest met een nieuw gebouwde Dax Cobra met een 7,4 liter uit Amerika te halen, dacht dat de CO toeslag bijna €40.000 was. Naast nog het feit dat hij als een nieuwe auto moest worden ingevoerd. Dus kwam nog BPM en BTW bij.
Heb er toen maar eentje gekocht met een Nederlands kenteken
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: Totale kosten import recente Challenger

Post by Mercury »

Ziet er weinig hoopvol uit.... Ik ga mij op de NL markt orienteren.

Thx
Post Reply