Kenteken na keuring

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Kenteken na keuring

Post by Wilf »

Hoe lang duurt het tegenwoordig eigenlijk voordat je je kenteken in huis hebt na de eerste goedkeuring van de RDW? Ik hoorde van een kennis die al na 4 dagen een kentekenkaart in huis had, maar dat was een truck en in Amsterdam gekeurd. Ik ga naar Nieuwegein.

In 2011 duurde het nog een aantal weken maar dat was nog voor de kentekenkaart… Hopelijk duurt het inderdaad nog maar een paar dagen :D
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Nick_nl »

Bij mij was het een dag. 22-12 op invoerkeuring 23-12 papieren in de bus 2009
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Wilf »

Wtf, da's wel erg snel! Was dat echt na de eerste keuring vanuit de VS in NL? Stom dat het in 2011 vanuit Zweden (dus al EU-kenteken) weken duurde na de schouwing dan… (Waddinxveen destijds)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Kenteken na keuring

Post by sjak_brak »

Blijft nog steeds (deels) mensenwerk, en het keurginstation is niet heel erg bepalend, de verwerking vindt plaats in Veendam. Het duurt zolang als het duurt :? hou rekening met ca. een week.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Wilf »

OK, dan ga ik het zien. Dank!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Corp »

varieert, ik heb er wel eens 2 weken op gewacht (laatst nog)
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Ton »

Mooi, gaat ie eindelijk eens een kenteken krijgen?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Wilf »

Yup, deze zomer een afspraak gemaakt, kon toen pas 2 maand later (mid september) en afgekeurd, nu herkansing.

Eerste wat keurmeester zei tegen mij (in september) was: "Je hebt hem toch wel voorgekeurd want ik haat van die Amerikanenrijders die met een stuk schroot komen. Als ik dan bij het vijftiende afkeurpunt kom denk ik: wat doe je hier?"

Leuke binnenkomer dus, gelukkig had ik al veel gedaan dus kon hij me alleen afkeuren op onbenullige dingen (geen EU-keur lampen - ik had gehoord dat dat niet per sé nodig was; verweerde binnenspiegel - ik had een nieuwe laten maken maar die was echt de week voor de keuring ineens gebarsten in het midden; remleiding naar achter zaten wat kleine plekjes op - auto remde wel erg goed en recht, was hij wel van onder de indruk, of beter gezegd: had hij niet verwacht van zo'n oude auto; oh ja en een beetje roest op carrosserie, die had ik wel verwacht als opmerking of afkeur, dat is nu gefixt).

Nu dus poging twee na 8 weken…
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Kenteken na keuring

Post by sjak_brak »

Wilf wrote: (geen EU-keur lampen - ik had gehoord dat dat niet per sé nodig was;
Klopt, zolang het lichtbeeld maar goed is. Als hij zonder het lichtbeeld te controleren heeft afgekeurd, dan heeft hij zn werk niet goed gedaan (had je al gezegd dat je moe bent van keurmeesters die in negatieve zin vooringenomen zijn enkel en alleen op basis van het type auto dat je aanbiedt :D ). Nu is het wel zo dat 90+% van de sealed beam en andere meuk verkeerd lichtbeeld geeft :)
Wilf wrote:oh ja en een beetje roest op carrosserie, die had ik wel verwacht als opmerking of afkeur, dat is nu gefixt).
Wat voor roest dan, als dat leidt tot afkeur? Moet m.i. toch fors zijn, wil een "beetje" roest afkeur worden?
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: Kenteken na keuring

Post by henne »

1 week, gekeurd in Zwolle.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Nick_nl »

Wilf wrote:Wtf, da's wel erg snel! Was dat echt na de eerste keuring vanuit de VS in NL? Stom dat het in 2011 vanuit Zweden (dus al EU-kenteken) weken duurde na de schouwing dan… (Waddinxveen destijds)
Nee, mijn auto komt uit de UK. Dus binnen Europa.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Wilf »

sjak_brak wrote:Wat voor roest dan, als dat leidt tot afkeur? Moet m.i. toch fors zijn, wil een "beetje" roest afkeur worden?
Mwah, een paar carrosseriesteunen ontbraken een klein beetje :D

Anyway, nu goedgekeurd binnen 10 minuten, dus prima zo :)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by gerrutcamaro »

Die keurmeester is zo gek nog niet :lol:
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Kenteken na keuring

Post by Renev »

In 2012 heb ik een Camaro laten keuren daar kreeg ik het kenteken 5 dagen later al binnen, begin dit jaar een oude BMW 2002 en dat duurde bijna 2 weken.
Post Reply