Summit racing

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Summit racing

Post by barkie »

Voor mijn reparatie van mijn motor blok ben ik nog al wat onderdelen nodig. Ik ben van plan het zelf in de usa te bestelen. Summit racing heeft alles wat ik nodig ben. Het gaat om nog al een grooten bestelling zoals krukas drijfstangen nokkenas enz.
Wat is de beste verzend optie? De voordeligste optie is i-parsel. Of kan ik beter voor DHL of ups gaan. Die zijn wel een stuk duurder. Maar ik wil eigenlijk niet maanden moeten wachten op mijn onderdelen.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Summit racing

Post by gerrutcamaro »

DHL is lekker vlot, wachten ook niet zo mijn ding.
gumbeest
Posts: 240
Joined: Fri May 15, 2009 7:34 pm

Re: Summit racing

Post by gumbeest »

Bij I-parcel kun je wel de douane heffing op voorhand betalen
Maar de levering hier in Europa duurt wel lang (GLS)
Mijn pakket heeft ruim vier dagen stil gelegen in Duitsland en daarna duurde het nog twee dagen hier in Nederland
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Summit racing

Post by barkie »

gumbeest wrote:Bij I-parcel kun je wel de douane heffing op voorhand betalen
Maar de levering hier in Europa duurt wel lang (GLS)
Mijn pakket heeft ruim vier dagen stil gelegen in Duitsland en daarna duurde het nog twee dagen hier in Nederland
Is die douane heffing dan de Tax&Duty waar een bedrag bijstaat. Bij de andere verzend optie zoals DHL, Fedex, Ups staat bij Tax&duty geen bedrag bij.
Of krijg in dan als nog een extra rekening er boven op? De verzendkosten tikt aardig aan met al die zware onderdelen.

Van Gls heb ik op mijn werk ook wel vaker gehoord dat die niet echt betrouwbaar zijn met levertijden.
barkie
Posts: 47
Joined: Sun Mar 08, 2015 1:11 pm

Re: Summit racing

Post by barkie »

Heb mijn hele lijstje nu ingevuld. Nu krijg ik ook de verzend optie van Schenker Door to Airport . Iemand daar ervaring mee hoe dat werkt? Dan betaal ik maar 166 dollar verzend kosten. Dat ik wel zon tax&Duty.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Summit racing

Post by Renev »

Kan ook alleen dan moet je het zelf nog ophalen op schiphol en uiteraard ook de belastingen nog aftikken.
Mijn voorkeur is altijd FedEx of UPS gebruiken.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Summit racing

Post by sjak_brak »

Kijk ook eens bij Jegs, heeft vergelijkbaar assortiment, maar was in het verleden stukken goedkoper met verzenden (Fedex priority voor wat jebij summit betaalde voor post verzenden); heb al poosje niks besteld, maar je zou kunnen checken.

Invoerrechten en BTW zal je mee te maken krijgen ongeacht de verzendmethode. Het zijn nl kosten die gerelateerd zijn aan het fiscaal regime in Nederland, en de daaruit voortvloeiende verplichtingen zijn niet afhankelijk van de vervoerder die toevallig de boel aflevert. De manier waarop de vervoerder dit met je afrekent kan verschillen (bij de post handje contantje en dan wel precies gepast aan de deur, bij sommige anderen kan je vooruitbetalen per overschrijving of bv pinnen aan de deur)

Kijk ook even of je zending verzekerd is, en zo niet, wie dan het verzendrisico draagt (de aansprakelijkheid van de vervoerder is nl zeer beperkt)
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Summit racing

Post by Peter Pontiac »

Je kan ook je spullen bij Summit / Jegs of wie dan ook bestellen en naar Paul in Florida sturen http://www.paulexports.com/start.htm, paar weken later haal je het dan op in de loods in s'Gavendeel.
Doe het al jaaaaaaren naar volle tevredenheid.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Summit racing

Post by Renev »

Dat kan uiteraard ook maar dan zit je nog steeds met de belastingen en invoer en het feit dat het een paar weken duurt. (Ik heb daar zelf nooit het geduld voor)
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Summit racing

Post by Peter Pontiac »

Neem toch maar eens contact op, het zal je verbazen.........
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Summit racing

Post by Crash »

Doe altijd dhl krijg je een sms kan je van tevoren alles afrekenen ennjeb je geen vertraging. Schenker wel os gebeld maar die willen alleen inklaren voor bedrijven dus dan zouden hun het weer over dragen naar een dhl FedEx of ups omdat die wel inklaren voor particulieren met alle extra kosten van dien
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Summit racing

Post by Pavement Pounder »

Schenker en gelijkende consorten ook een paar keer gebruikt, mijn voordeel is dat ik in de buurt woon en met de vragtwaggel elke dag op schiphol kom, dan vragen hun of je het zelf wil inklaren of dat hun het voor je doen.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Summit racing

Post by Crash »

Ok grappig volgende bestelling Schenker proberen woon zelf in Aalsmeer alles is dichtbij voor me
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Summit racing

Post by hemi »

Usa2you.nl kan ook best veel regelen.
Ze doen het ook in onopvallende dozen verpakken voor je zodat het minder opvalt bij de douane.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Summit racing

Post by dickdale »

Ik heb mijn velgen van Bonspeed via het vliegtuig laten komen. Toen deze aangekomen waren werd ik gebeld door L&A Freight die de velgen hadden ontvangen. Aan hen heb ik de invoerrechten, inklaringskosten en de BTW betaald. Zij hebben verder alles geregeld.

Ze doen alleen niet vaak wat voor particulieren dus ik moest cash geld meenemen.
Post Reply