big power meet 2017

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
68cougar
Posts: 17
Joined: Fri Oct 21, 2016 5:11 pm

big power meet 2017

Post by 68cougar »

Hallo,

Er van uitgaande dat het gewoon doorgaat (kan bijna niet anders) hebben wij plannen om de komende zomer de big power meet 2017 te bezoeken met mijn 68 cougar, voorheen heb ik de powermeet ook wel bezocht, maar nog niet met de cougar , nu lijkt het me leuker om met een aantal auto's die kant op te gaan.

Zijn er mensen die al serieuze plannen hebben om die kant op te gaan ?


Groeten Rob
Bert-amc
Posts: 166
Joined: Wed Mar 15, 2006 7:51 pm

Re: big power meet 2017

Post by Bert-amc »

Ik rij in 2017 wss weer met de Edsel Ranger naar Vasteras
moonenb
Posts: 30
Joined: Sat Aug 19, 2006 12:22 am

Re: big power meet 2017

Post by moonenb »

Wij zeer waarschijnlijk ook. Staat al jaren op de to-do-list. Welke amerikaan we nemen is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk een 1968 Dodge Monaco 500 convertible, omdat je er daar waarschijnlijk niet veel van zal zien.

Leuk om met een groep amerikanen die kant op te rijden, dan is de rit erheen ook al genieten ;-)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: big power meet 2017

Post by Ranch73 »

Gaat toch niet meer door ?

viewtopic.php?f=4&t=87091
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: big power meet 2017

Post by grandmaster n »

gekopieerd van de officiele site((bigmeet.com):
Plans are set for a 40:th annual Power Big Meet July 6-8 2017. As the show already is on the ragged edge as far as people and cars goes in one town some changes might have to be made for 2017. Look for an update in the fall!

gr
68cougar
Posts: 17
Joined: Fri Oct 21, 2016 5:11 pm

Re: big power meet 2017

Post by 68cougar »

De organisatie zal waarschijnlijk aangepast worden, het zal toch niet zo zijn dat één persoon doorslaggevend zal zijn voor een heel (veertigste) evenement.

Leuk dat er meer mensen gezamenlijk willen rijden, hoe meer hoe beter (denk ik) , leuke voorpret.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: big power meet 2017

Post by Ranch73 »

[quote="68cougar"] het zal toch niet zo zijn dat één persoon doorslaggevend zal zijn/quote]
Is de organisator,als die er geen zin meer in heeft zal iemand/anderen het moeten gaan "organiseren" Ben benieuwd . :thumbs:
Broodje
Posts: 15
Joined: Thu Aug 08, 2013 12:07 pm

Re: big power meet 2017

Post by Broodje »

Ik zit hier ook aan te denken om volgend jaar mee te gaan. Is er bij de groep enige technische kennis mee bij evt panne?
68cougar
Posts: 17
Joined: Fri Oct 21, 2016 5:11 pm

Re: big power meet 2017

Post by 68cougar »

Nou...verlopig is er nog geen groep (heeft nog wat tijd nodig), maar ik denk dat de meeste mensen met een old timer wel sleutel ervaring hebben.
Het grote voordeel is dan natuurlijk dat als wanneer je met meerdere autos die kant op gaat eventuele problemen makkelijker opgelost kunnen worden (waar je anders alleen voor staat).

Ik ga er natuurlijk wel van uit dat mensen hun auto voorbereiden op een dergelijke rit.
Het zou leuk zijn als we met een groepje van zo'n 10 autos in ieder geval de rit heen en terug gezamelijk maken.
68cougar
Posts: 17
Joined: Fri Oct 21, 2016 5:11 pm

Re: big power meet 2017

Post by 68cougar »

Het ziet er dus naar uit dat het wel doorgaat, maar op een andere locatie.
Is an de ene kant jammer, want het cruisen in västerås was op zich een erg leuk rondje, maar het was altijd wel een bitch om van het showterein af te komen.
Ik denk dat het positief is, het is dichterbij (is minder brandstofkosten), een groter terein, en ze kunnen het logestiek wat beter regelen (hopelijk).
Al die gekke Zweden komen toch wel !
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: big power meet 2017

Post by grandmaster n »

Hoe moet dat dan met Halla en Autotec?
Dat was ook een leuk "onderdeel" van het gebeuren.

gr
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: big power meet 2017

Post by Pavement Pounder »

Denk er ook over welke route men graag wil, hele stuk rijden door Denemarkenof de helftmet de ferry Kiel-Gotenbourg inc overnachting en ontbijtje.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: big power meet 2017

Post by sjak_brak »

68cougar wrote: Ik ga er natuurlijk wel van uit dat mensen hun auto voorbereiden op een dergelijke rit.
Als je gewoon regelmatig rijdt met een wagen en de techniek bijhoudt, dan heb je goed beeld van de staat van onderhoud, en dan stelt zon ritje over voornamelijk snelweg weinig voor natuurlijk (voor de techniek)

Het probleem zit m vaak bij (vaak hele mooie!) wagens die voornamelijk in de schuur staan, daar komen meestal de verrassingen bij.

Of wagens waarmee jarenlang uitsluitend op gas is gereden, en dan ineens het benzine-systeem wordt aangesproken, dat zorgt ook vrijwel altijd voor problemen. Alle pakkingen, leidingen e.d. zijn inmiddels poreus/lek (brandgevaar!!), de benzinepomp doet weinig meer, de carb is inwendig dichtgeslibt, etc. Dit is wel iets om rekening mee te houden. Zelf geef ik er de voorkeur aan (bij oldies) om benzinesysteem helemaal te verwijderen, en dan alleen toe te voegen ingeval van een rit in Scandinavie of Spanje (rest van Europa is verkrijgbaarheid van LPG geen enkel probleem)

Maar goed, ik dwaal af, veel plezier met je rit naar de meet :thumbs:
68cougar
Posts: 17
Joined: Fri Oct 21, 2016 5:11 pm

Re: big power meet 2017

Post by 68cougar »

Ik denk dat een groot aantal "randmeetings/bijeenkomsten wel mee verhuizen.

De route moet nog even in overleg bepaald worden, maar de boot van Kiel naar Gotenburg is inderdaad wel erg leuk en relaxed, misschien niet eens zoveel duurder omdat het je een overnachting en brandstof bespaard

Zijn er nog meer mensen die de rit overwegen ?
Post Reply