auto/oldtimer vanuit usa (new york)

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

auto/oldtimer vanuit usa (new york)

Post by mercury-capri »

Hi :)

Ik ben meegevraagd om naar New York te gaan. Gewoon een weekje weg niks bijzonders.
Toch kijk ik stiekem naar auto's via ebaymotors en craigslist :D .

Onze hotel licht in manhattan/brooklyn gedeelte.

Ik heb heb eigenlijk bijna geen idee wat er bij komt kijken bij een export. Mijn vraag is wie dit al gedaan heeft en wat er bij komt kijken.
Via google lees ik dat het ongeveer 1500 a 2500 kan kosten om een auto in te voeren.

Verder las ik nog:

Je auto is minimaal 30 jaar oud
Verkeert in originele staat zonder ingrijpende wijzigingen aan het chassis, motor, stuurinrichting, remsysteem enz..
Het model mag niet meer in productie zijn
Voldoe je hieraan dan betaal je alleen de 6% btw over de aankoopprijs + transportkosten.


Stel mocht ik een leuke auto daar zien.

Wat zijn bijvoorbeeld de belangrijkste papieren die ik moet hebben voor om hem in te voeren.
Stel ik wil daar rondrijden. Moet ik hem daar of hier laten verzekeren?

Wellicht handige sites? of bedrijven

Ik hoor het graag
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: auto/oldtimer vanuit usa (new york)

Post by Texas Boy »

Hoi, we kunnen alle regelen, www.usa2ned.com, we laden wekelijks vanuit New York. Kom je de auto aanleveren bij de loods in New Jersey of moet deze opgepikt worden, afhankelijk lokatie als we ophalen reken op 1300 USD transport, 500 euro agent Nederland en 6% BTW over aankoop en zeevracht. Noodzakelijke papieren zijn de Title en Bil of Sale. Kans dat je kan rondrijden is klein vanwege geen verzekering- Bij vragen mail me usa2ned@gmail.com

succes, Hans
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: auto/oldtimer vanuit usa (new york)

Post by mercury-capri »

hoi

thanks :) ik zal een mailtje sturen
Post Reply