Einde Fiat Chrysler???
Einde Fiat Chrysler???
Ben je net weer lekker auto's aan het verkopen (welliswaar in Europa met het verkeerde embleempje maar dat mag de pret niet drukken) ben je een beetje laks (italiaans?) geweest met stuurinrichtingen en benzinetanks moet je de hele handel terugkopen/gratis vernieuwen.
http://www.autoweek.nl/nieuws/33699/fia ... groepactie
Dan ben je aardig zuur. Maar het kan altijd erger. Heb je toch een merk waarvan mensen zeggen: "Daar hebben we de oorlog mee gewonnen".
OK dat is een paar maanden geleden, een kleine 850, nu hoef je het niet meer te proberen. Als je nu als GI Joe met je Jeep door de woestijn kachelt om maar een willekeurige plaats te noemen om IS-jes aan te pakken (jongetjes van lagere schoolleeftijd met hele grote AK's) kan het best zo zijn dat een iets groter IS nerd-je van middelbare schoolleeftijd, zonder AK maar met Laptop, je Jeep op afstand uitzet. Gewoon omdat het kan.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie ... kers.dhtml
En dat is een hartstikke leuke oefening voor IS nerdjes. Komt later hartstikke van pas om gewapende drones per omgaande post retour te sturen aan de afzender en daar zijn bommetjes te laten vallen.
Kortom wij zijn hartstikke lekker bezig.
http://www.autoweek.nl/nieuws/33699/fia ... groepactie
Dan ben je aardig zuur. Maar het kan altijd erger. Heb je toch een merk waarvan mensen zeggen: "Daar hebben we de oorlog mee gewonnen".
OK dat is een paar maanden geleden, een kleine 850, nu hoef je het niet meer te proberen. Als je nu als GI Joe met je Jeep door de woestijn kachelt om maar een willekeurige plaats te noemen om IS-jes aan te pakken (jongetjes van lagere schoolleeftijd met hele grote AK's) kan het best zo zijn dat een iets groter IS nerd-je van middelbare schoolleeftijd, zonder AK maar met Laptop, je Jeep op afstand uitzet. Gewoon omdat het kan.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie ... kers.dhtml
En dat is een hartstikke leuke oefening voor IS nerdjes. Komt later hartstikke van pas om gewapende drones per omgaande post retour te sturen aan de afzender en daar zijn bommetjes te laten vallen.
Kortom wij zijn hartstikke lekker bezig.
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: Einde Fiat Chrysler???
Ik dacht eerst even dat het een HOAX was, niet dus.
-
- Posts: 1276
- Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm
Re: Einde Fiat Chrysler???
Echt fijn al die nieuwe computers in de auto!
Re: Einde Fiat Chrysler???
Op zichzelf staand zijn de computers het probleem niet, maar het lijntje naar de rest van de wereld maakt dat het een petentieel gevaar word.
Heb in het verleden met een krachtige zender al eens wat computers van Jaguar en Bmw om zeep geholpen, weliswaar in een test gebied maar rijden deden ze erna echt niet meer.
Afschermen en geen link met de buitenwereld is het beste, dan is er heel weinig te hacken.
Heb in het verleden met een krachtige zender al eens wat computers van Jaguar en Bmw om zeep geholpen, weliswaar in een test gebied maar rijden deden ze erna echt niet meer.
Afschermen en geen link met de buitenwereld is het beste, dan is er heel weinig te hacken.
Re: Einde Fiat Chrysler???
Er is nog maar één echte US car factory die goed bezig is; Tesla. Daar verwacht ik veel van. Beste auto ooit op zoveel vlakken (volgens objectieve tests). Revolutionair. Laat de rest maar wegzakken, de mooiste jaren hebben ze toch al lang achter de rug.
Re: Einde Fiat Chrysler???
Toevallig komt die jeep nu in een slecht daglicht te staan, morgen is er weer een andere fabrikant die weer wat heeft. Zijn recentelijk genoeg schandalen geweest over bagger van bv vw en gm, waarbij een knaak per auto belangrijker werd geacht dan bepaalde essentiele veiligheidsaspecten (in het geval van vw oa om remote toegang tot wagens door onwelwillenden).
En ook tesla zal de dans niet ontspringen, het is niet een kwestie van of, maar wanneer.
En ook tesla zal de dans niet ontspringen, het is niet een kwestie van of, maar wanneer.
Re: Einde Fiat Chrysler???
Dat klopt, Tesla heeft dat in het begin nog gehad, toen er welgeteld 3 (!) auto's van de eerste generatie in vlammen opgingen. Heel het internet in rep en roer. Levensgevaarlijke auto's! Want ja, 3 auto's die in de fik vliegen zijn natuurlijk best wel vertegenwoordigend voor de rest. Bovendien vliegen benzine-auto's nooit in de fik, dat scheelt dan weer.
Het internet is tegenwoordig toch steeds meer vervallen tot een naming & shaming platform voor mensen of bedrijven die een kleine fout maken. Levens en bedrijven worden verwoest.
Mooie van Tesla is dat ze de enige autofabrikant is die tegen de stroom in steeds meer omzet maakt, nu al meer waard is dan Mitsubishi. Terwijl ze begonnen zijn vlak voor de economische crisis*. En dat ternauwernood overleefd hebben. Maar wel alle steun met rente terugbetaald hebben. En ondanks de keiharde ICE- en olielobby nog steeds succes boeken. En dat ze hun taak ook zien als zijnde 'disruptive'. Van hen hoeven ze echt niet per sé de grootste manufacturer te worden. Als anderen maar ook overstappen op electrisch. Daarom maken ze al hun uitvindingen wereldkundig. No patents! Dus andere fabrikanten mogen alles van hen gebruiken. Onder andere Toyota gebruikt al Tesla's motoren.
* De laatste keer dat er een succesvolle autofabrikant in de VS begon was 90 (!) jaar geleden; Chrysler...
Het internet is tegenwoordig toch steeds meer vervallen tot een naming & shaming platform voor mensen of bedrijven die een kleine fout maken. Levens en bedrijven worden verwoest.
Mooie van Tesla is dat ze de enige autofabrikant is die tegen de stroom in steeds meer omzet maakt, nu al meer waard is dan Mitsubishi. Terwijl ze begonnen zijn vlak voor de economische crisis*. En dat ternauwernood overleefd hebben. Maar wel alle steun met rente terugbetaald hebben. En ondanks de keiharde ICE- en olielobby nog steeds succes boeken. En dat ze hun taak ook zien als zijnde 'disruptive'. Van hen hoeven ze echt niet per sé de grootste manufacturer te worden. Als anderen maar ook overstappen op electrisch. Daarom maken ze al hun uitvindingen wereldkundig. No patents! Dus andere fabrikanten mogen alles van hen gebruiken. Onder andere Toyota gebruikt al Tesla's motoren.
* De laatste keer dat er een succesvolle autofabrikant in de VS begon was 90 (!) jaar geleden; Chrysler...
Re: Einde Fiat Chrysler???
FF hoor Wilf, je kan natuurlijk makkelijk roepen dat 3 auto's in de fik helemaal niet zo bijzonder is maar van dat eerste type zijn er maar 2500 van gebouwd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat van alle geproduceerde auto's ruim 0,1 procent zichzelf spontaan cremeert.
Tesla begon in 2003, volgens mij begon de economische crisis in 2007. Dat begin is niet echt héél erg vlak voor.....
Enne nog wat... Waar haal je het vandaan dat Toyota motoren van Tesla zou gebruiken? Ik zeg helemaal niet dat het niet waar is maar Tesla en Toyota hebben vorig jaar afscheid van elkaar genomen. Toyota heeft haar aandelen verkocht en dat doe je niet omdat je meent dat je er zo'n goede partner aan hebt lijkt me. Hetzelfde geldt trouwens voor Daimler Benz die daar naar verluidt nog aardig wat aan heeft verdient.
Die investeringen van Toyota, Benz en Elon Musk hebben gemaakt dat Tesla kon overleven anders waren ze allang ter ziele geweest. En nu zijn ze druk aan het babbelen met Apple en BMW. Alleen voor de techniek of misschien toch ook voor de centjes want met een 11 miljoen dollars winst per jaar kom je niet heel ver met het ontwikkelen van nieuwe modellen/technieken.
Ben het wel met je eens dat het Tesla gedachten goed een geweldig initiatief is.
Tesla begon in 2003, volgens mij begon de economische crisis in 2007. Dat begin is niet echt héél erg vlak voor.....
Enne nog wat... Waar haal je het vandaan dat Toyota motoren van Tesla zou gebruiken? Ik zeg helemaal niet dat het niet waar is maar Tesla en Toyota hebben vorig jaar afscheid van elkaar genomen. Toyota heeft haar aandelen verkocht en dat doe je niet omdat je meent dat je er zo'n goede partner aan hebt lijkt me. Hetzelfde geldt trouwens voor Daimler Benz die daar naar verluidt nog aardig wat aan heeft verdient.
Die investeringen van Toyota, Benz en Elon Musk hebben gemaakt dat Tesla kon overleven anders waren ze allang ter ziele geweest. En nu zijn ze druk aan het babbelen met Apple en BMW. Alleen voor de techniek of misschien toch ook voor de centjes want met een 11 miljoen dollars winst per jaar kom je niet heel ver met het ontwikkelen van nieuwe modellen/technieken.
Ben het wel met je eens dat het Tesla gedachten goed een geweldig initiatief is.
Re: Einde Fiat Chrysler???
Inderdaad, maar dat was maar een beetje, nauwelijks het noemen waard.
Re: Einde Fiat Chrysler???
Er is vanalles over te beweren en ik ben (nog) geen fan van electrisch rijden, maar kwa uiterlijk vind ik tesla samen met fisker er super gelikt uitzien.
Re: Einde Fiat Chrysler???
Somebody's wrong on the internet!
Tesla Roadster is een volledig elektrisch aangedreven sportauto ontwikkeld door Tesla Motors en gebouwd tussen 2008 en 2012. (...) De Roadster was de eerste auto van Tesla Motors.
In June 2009 Tesla was approved to receive US$465 million in interest-bearing loans from the United States Department of Energy. The funding, part of the US$8 billion Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program, supports engineering and production of the Model S sedan, as well as the development of commercial powertrain technology. The low-interest loans are not related to the "bailout" funds that GM and Chrysler received, nor are they related to the 2009 economic stimulus package. The loan program was created in 2007 during the George W. Bush administration. Tesla repaid the loan in May 2013. Tesla was the first car company to have fully repaid the government, while Ford, Nissan and Fisker had not.
https://en.wikipedia.org/wiki/Effects_o ... d_timeline
On December 19, George W. Bush announced that he had approved the bailout plan, which would give loans of $17.4 billion to U.S. automakers GM and Chrysler, stating that under present economic conditions, "allowing the U.S. auto industry to collapse is not a responsible course of action." Bush provided $13.4 billion now, with another $4 billion available in February 2009. Funds would be made available from the Emergency Economic Stabilization Act of 2008. General Motors would get $9.4 billion, and Chrysler $4 billion.
Second bailout[edit]
On February 18, 2009, General Motors and Chrysler again approached the U.S. government, in regard to obtaining a second bridging loan of $21.6 billion. $16.6 billion of this would go to General Motors, while Chrysler would take $5 billion. General Motors agreed to shed 47,000 jobs, close five plants, and axe 12 car models. Chrysler agreed to cut 3,000 jobs, cut one shift from production, and axe three car models. General Motors was also looking to sell its Swedish subsidiary, Saab. GM made no mention of plans for its German subsidiary, Opel, or its British subsidiary, Vauxhall.
En dan nog gingen Chrysler en GM failliet in 2009
Tesla is zó disruptive dat ze verboden zijn (koop/verkoop) in staten als Texas (waar de olie-industrie heer en meester is). Dat zegt ook wel wat, niet?
Op dit moment hebben Chrysler, Ford en GM het steeds moeilijker oa door de Chinese (en BRICS)-markt die wankelt. Tesla? Not so much.
Tesla is op dit moment meer waard dan Chrysler en vele andere autofabrikanten, en ze bouwen nu de "Gigafactory" waarin ze elk jaar evenveel batterijen gaan bouwen als er nu in omloop zijn (Li-Ion) waardoor batterijen (en hun auto's) vele malen goedkoper worden. A company to watch!
5.4 sterren voor crashtests die maar tot 5 gaan, omdat er geen paar honderd kilo wegend blok metaal van een paar honderd graden met daarin brandbare vloeistof jouw benen verbrijzelen bij een frontale aanrijding. Van 0 naar 100 in 2.8 seconden in een luxewagen. De Amerikaanse auto is helemaal terug van weggeweest qua innovativiteit. Het heeft 70 jaar gekost maar dan heb je ook wat! Geweldig toch?
Meest revolutionaire op dit moment vooral is natuurlijk het onbezorgd rijden voor €0,- per kilometer (aan brandstof) en idioot lage onderhoudskosten (want een motor met nauwelijks bewegende delen). Als je een Tesla hebt kan je de rest van je leven gratis rijden. Dat is een belofte. Verdisconteerd in de prijs (en hun superchargers werken vaak - of steeds vaker - op zonnecellen).
Of van Oslo naar Londen voor €5,-
Lukt niet met de meeste US cars
Spontaan cremeren nadat er met highway speed over rotzooi gereden werd (metalen afval, tow hitch respectievelijk). Enig idee hoeveel benzinewagens in de fik vliegen bij een aanrijding op highway speed waarbij de totale onderkant aan gort gescheurd wordt? Bovendien: Opgelost na 1.0 inderdaad.RPG wrote:FF hoor Wilf, je kan natuurlijk makkelijk roepen dat 3 auto's in de fik helemaal niet zo bijzonder is maar van dat eerste type zijn er maar 2500 van gebouwd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat van alle geproduceerde auto's ruim 0,1 procent zichzelf spontaan cremeert.
En wanneer kwam de eerste auto op de markt? https://nl.wikipedia.org/wiki/Tesla_RoadsterTesla begon in 2003, volgens mij begon de economische crisis in 2007. Dat begin is niet echt héél erg vlak voor.....
Tesla Roadster is een volledig elektrisch aangedreven sportauto ontwikkeld door Tesla Motors en gebouwd tussen 2008 en 2012. (...) De Roadster was de eerste auto van Tesla Motors.
http://www.autoguide.com/auto-news/2015 ... g-up-.htmlEnne nog wat... Waar haal je het vandaan dat Toyota motoren van Tesla zou gebruiken? Ik zeg helemaal niet dat het niet waar is maar Tesla en Toyota hebben vorig jaar afscheid van elkaar genomen. Toyota heeft haar aandelen verkocht en dat doe je niet omdat je meent dat je er zo'n goede partner aan hebt lijkt me. Hetzelfde geldt trouwens voor Daimler Benz die daar naar verluidt nog aardig wat aan heeft verdient.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Motors#HistoryDie investeringen van Toyota, Benz en Elon Musk hebben gemaakt dat Tesla kon overleven anders waren ze allang ter ziele geweest. En nu zijn ze druk aan het babbelen met Apple en BMW. Alleen voor de techniek of misschien toch ook voor de centjes want met een 11 miljoen dollars winst per jaar kom je niet heel ver met het ontwikkelen van nieuwe modellen/technieken.
Ben het wel met je eens dat het Tesla gedachten goed een geweldig initiatief is.
In June 2009 Tesla was approved to receive US$465 million in interest-bearing loans from the United States Department of Energy. The funding, part of the US$8 billion Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program, supports engineering and production of the Model S sedan, as well as the development of commercial powertrain technology. The low-interest loans are not related to the "bailout" funds that GM and Chrysler received, nor are they related to the 2009 economic stimulus package. The loan program was created in 2007 during the George W. Bush administration. Tesla repaid the loan in May 2013. Tesla was the first car company to have fully repaid the government, while Ford, Nissan and Fisker had not.
https://en.wikipedia.org/wiki/Effects_o ... d_timeline
On December 19, George W. Bush announced that he had approved the bailout plan, which would give loans of $17.4 billion to U.S. automakers GM and Chrysler, stating that under present economic conditions, "allowing the U.S. auto industry to collapse is not a responsible course of action." Bush provided $13.4 billion now, with another $4 billion available in February 2009. Funds would be made available from the Emergency Economic Stabilization Act of 2008. General Motors would get $9.4 billion, and Chrysler $4 billion.
Second bailout[edit]
On February 18, 2009, General Motors and Chrysler again approached the U.S. government, in regard to obtaining a second bridging loan of $21.6 billion. $16.6 billion of this would go to General Motors, while Chrysler would take $5 billion. General Motors agreed to shed 47,000 jobs, close five plants, and axe 12 car models. Chrysler agreed to cut 3,000 jobs, cut one shift from production, and axe three car models. General Motors was also looking to sell its Swedish subsidiary, Saab. GM made no mention of plans for its German subsidiary, Opel, or its British subsidiary, Vauxhall.
En dan nog gingen Chrysler en GM failliet in 2009
Tesla is zó disruptive dat ze verboden zijn (koop/verkoop) in staten als Texas (waar de olie-industrie heer en meester is). Dat zegt ook wel wat, niet?
Op dit moment hebben Chrysler, Ford en GM het steeds moeilijker oa door de Chinese (en BRICS)-markt die wankelt. Tesla? Not so much.
Tesla is op dit moment meer waard dan Chrysler en vele andere autofabrikanten, en ze bouwen nu de "Gigafactory" waarin ze elk jaar evenveel batterijen gaan bouwen als er nu in omloop zijn (Li-Ion) waardoor batterijen (en hun auto's) vele malen goedkoper worden. A company to watch!
5.4 sterren voor crashtests die maar tot 5 gaan, omdat er geen paar honderd kilo wegend blok metaal van een paar honderd graden met daarin brandbare vloeistof jouw benen verbrijzelen bij een frontale aanrijding. Van 0 naar 100 in 2.8 seconden in een luxewagen. De Amerikaanse auto is helemaal terug van weggeweest qua innovativiteit. Het heeft 70 jaar gekost maar dan heb je ook wat! Geweldig toch?
Meest revolutionaire op dit moment vooral is natuurlijk het onbezorgd rijden voor €0,- per kilometer (aan brandstof) en idioot lage onderhoudskosten (want een motor met nauwelijks bewegende delen). Als je een Tesla hebt kan je de rest van je leven gratis rijden. Dat is een belofte. Verdisconteerd in de prijs (en hun superchargers werken vaak - of steeds vaker - op zonnecellen).
Of van Oslo naar Londen voor €5,-
Lukt niet met de meeste US cars
Re: Einde Fiat Chrysler???
Dit is de insane mode, van 3.2 sec naar 100 km/u, binnenkort dus de ludicrous mode van 0 naar 100 in 2.8 seconde
Re: Einde Fiat Chrysler???
ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor de 1e electro ombouw van een oude amerikaan in het projecten topic verschijnt
Re: Einde Fiat Chrysler???
Weet dat er in het verleden een amerikaan is geweest die een golf rabbit heeft omgebouwd naar electrisch