Zelf lerende injectie systemen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by watahyahknow »

prijstechnies misschien wel maar performance technies niet zo , meestal zijn originele injectiesystemen een compromie tussen prijs , ruimte onder de motorkap , koppel bij lage toerentallen en brandstofverbruik en zullen ze lucht tekort komen bij hogere toerentallen

voor een standaard motor of iets wat daar dichtbij zit is het waarschijnlijk wel een goed idee maar voor alles daarboven zou je waarschijnlijk beter voor een electroniese carburateur kunnen gaan met een aftermarket inlaatspruitstuk als voor een origineel multipoint injectiesysteem
Image
harry stepvan
Posts: 42
Joined: Tue Jan 03, 2006 10:21 pm

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by harry stepvan »

volgens mij werken deze allemaal met ontsteking met verdeelkap en zijn die niet computer geregeld,met timing bedoelen ze inspuit timing ,denk ik of heb ik het helemaal fout leen
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by watahyahknow »

de closed loop setup die ik hierboven liet zien kun je met de standaard onsteking gebruiken , je moet er wel een lambdasonde voor in de uitlaat lassen
in principe vraagt hij inplaats van "are we there yet? " een tig aantal keer per seconde aan de lambdah sonde of het mengsel te arm of te rijk is aan de hand van een vooraf ingestelde air/feulratio en past de hoeveelheid ingespoten brandstof hierop aan
dat is alles wat hij doet , hij spuit brandstof in de trottlegaten boven de gaskleppen in pulsjes sneller of langzamer aan de hand van of er meer of minder nodig is
het feit dat hij zelflerend is betekend alleen maar dat hij een geheugen heeft en als hij op een gegeven moment ergens komt waar hij al eens eerder geweest is hij minder hoeft te zoeken of het mengsel te arm of rijk is maar dit inspuit aan de hand van de gegevens van de vorige keer (water en lucht temperatuur trottlepositie rpm) en minder aan de hand van de branstof luchtverhouding het systeem zal dus over tijd beter gaan presteren en minder brandstof gaan verbruiken

je kan voor de ontsteking een aparte setup gebruiken van msd en een getande ronde plaat die je achter de krukaspoelie bouwd met een opnemer of een aangepaste opnemer die in de plaats van je verdeler past en van die losse bobienes gebruiken als bij een ls motor

je kan het zo gek maken als je wilt
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by kikkegek »

iemand al verder met ze project?

ik over weeg om mijn Quadrajet op mijn chevy small block door TBI te vervangen.

veel keuzes:
- aftermarket kit, al gauw $1200-1500,- in Amerika, dus voor het hier is al gauw maar 1,5 of 2 dus 1800-3000, euries

of

- dit:
http://www.diyautotune.com/tech_article ... 1-nova.htm
Megasquirt met een TBI unit en electrische brandstofpomp...kan denk ik wel voor onder de €1.000,- klaar zijn
Wim Firebird
Posts: 252
Joined: Mon Aug 24, 2009 5:18 pm

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by Wim Firebird »

of dit ;)
http://fitechefi.com/default.asp.pg-Products

zit dr zelf ook aan de te denken icm met een Megajolt of Nodiz ontsteking
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by kikkegek »

Wim Firebird wrote:of dit ;)
http://fitechefi.com/default.asp.pg-Products

zit dr zelf ook aan de te denken icm met een Megajolt of Nodiz ontsteking
klopt das wat LMC trucks ook verkoopt...gave complete unit en zelfs programmeerbare ontstekingsmodule erin. je hebt dus helemaal geen Megajolt meer nodig. Wist je dat? gewoon je HEI locken en ingebouwde controller gebruiken.
Ignition timing can be controlled and adjusted on the fly from your touch screen controller
Wim Firebird
Posts: 252
Joined: Mon Aug 24, 2009 5:18 pm

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by Wim Firebird »

Fitech heeft een 3x3 matrix, Megajolt 12x12 en Nodiz 16x16.....Voordeel van de Megajolt is dat je kan switchen tussen 2 onstekingscurves, handig als je op gas ef benzine rijdt..of met cruisen 95 tankt en op de baan 102 . En ik heb al een cranksensor en 36-1 triggerwheel.. Met de Megajolt of Nodiz veel meer mogelijkheden.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by kikkegek »

als je toch voor Megajolt of Nodiz gaat, zou ik eerder een 4 barrel throttle body op een single plane intake zetten met injectoren in de runners (MPFI) en dan alles aansturen met een Megasquirt PnP ofzo...dan heb je tenminste één centrale computer die alles tegelijk aanstuurt in plaats van verschillende systemen...mocht je dan in de toekomst je bak elektrisch willen aansturen kan je over CAN bus een Microsquirt eraanknopen met 2 draadjes
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by watahyahknow »

https://shop.vems.hu/catalog/vems-p-48. ... a2b999e519
als je de opties er bij neemt is ie een stukje duurder , heel dergelijk apparaat goed alternatief voor de megasquirt
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Zelf lerende injectie systemen

Post by JurgenS »

Ik heb die VEMS alleen nog altijd niet klaar. Hopelijk voor de zomer weer running.
Post Reply