Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Rob Rules »

watahyahknow wrote:wat ze ook vaak doen is maar 3 van de 6 bougies vervangen , dat kan ervoor zorgen dat er een bobiene doorbrand
3 cilindertjes en toch twin spark?
Stond laatst bij een smartje bij een garage, alleen al het gunstige verbruik en MRB tarief leek me wel wat, alleen die ruimte heh..
Ik wil toch niet iedere keer als ik boodschappen ga doen, 2x rijden :oops:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by sjak_brak »

Nou, voor zon josti-pedaalemmer vind ik dit soort verbruik niet echt indrukwekkend hoor:
2011 fortwo edition lightshine 52kw: 5.9l/100km
2005 roadster-coupe BRABUS Xclusive 74kw: 6.2l/100km
2008 fortwo passion 62kw RIP: 6.9l/100km
Een beetje diesel met 4-5 zitplaatsen en wel een kofferbak rijdt 1 op 20-24 ipv 1 op 16 of zo wat die smartjes doen.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by watahyahknow »

Rob Rules wrote: 3 cilindertjes en toch twin spark?
Stond laatst bij een smartje bij een garage, alleen al het gunstige verbruik en MRB tarief leek me wel wat, alleen die ruimte heh..
Ik wil toch niet iedere keer als ik boodschappen ga doen, 2x rijden :oops:
yup twin spark en halfbolvormige verbrandingskamers (yeah i got a hemi in it :P )
je zal nog raar staan te kijken wat er in past , als je alleen boodschappen doet kun je de bijrijdersstoel platleggen en past er meer in als in de gemiddelde mercedes , ander koop je een bagagebox die je achterop kan monteren
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Rob Rules »

Meestal toch met 2, soms 3 boodschappen doen. Dus dat wordt hem niet :p
Enne een dagelijks hondehok op benzine dat minder zuipt en lichter is dan mijn vectra is altijd leuk, maar ik vind er geen die ik mooi en/of comfortabel vind..
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by graad »

Beetje olie op vuur gooien

Ik heb 5 oldies,en staan mooi binnen,ik zorg eerst voor onderdak,en dan ga ik pas weer een auto bij kopen.
Je zorgt toch ook eerst voor dat de baby kamerklaar is voordat de baby er is....
En ik ben geen zzper,zit niet in de wiet,werk gewoon,heb een eigen huis..5 kids..
Dus laat mij maar gewoon mijn hobby hebben
2 weken geleden nog een bmw e28 520i gekocht,bj 1983 origineel hollander in sublieme staat.
Eigenaar had al 120€ betaald,maar moest m verkopen omdat zijn hobby te duur was geworden door weekers!!
Kost mij ook meer geld op jaar basis nu...maar ik zie ook veel pluspunten sinds de regeling
Ik kom alleen maar mooie oldies tegen op de weg tegenwoordig,alke friekandellen zijn uit t straatbeeld verdwenen!
Prijzen zijn nu weer normaal
Dus als je iets wilt kopen,is t nu de tijd er voor,moet je wel snel zijn,want de Duitsers en Belgen kapen alles weer weg hier uit Nederland!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by watahyahknow »

Rob Rules wrote:Meestal toch met 2, soms 3 boodschappen doen. Dus dat wordt hem niet :p
Enne een dagelijks hondehok op benzine dat minder zuipt en lichter is dan mijn vectra is altijd leuk, maar ik vind er geen die ik mooi en/of comfortabel vind..
een 3 cylinder ecotec opel corsa misschien ?
volkswagen up is wel geinig
audi A2
fiat panda en de 500 immitatie op een panda frame

die kleinere auto's zijn meestal aardig aan de prijs omdat ze gewild zijn
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by rulez »

klagen over 120 eurokwart tarief en stoken wel hun huis op tot 25 graden, betalen teveel aan hun energieleverancier,hebben dubbele verzekeringen, boodschappenbij de albert hein...beetje slim je thuisadministratie doen en je bespaart je een paar tanks benzine.
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by caddy »

rulez wrote:klagen over 120 eurokwart tarief en stoken wel hun huis op tot 25 graden, betalen teveel aan hun energieleverancier,hebben dubbele verzekeringen, boodschappenbij de albert hein...beetje slim je thuisadministratie doen en je bespaart je een paar tanks benzine.
Dus jij vind dit allemaal wel een goed plan??? Dat is nu precies wat ons fijne kabinet wilt, mensen tegen elkaar opzetten. De regeling was goed en is nu niet goed, simpel.
Er zijn veel te veel mensen gedupeerd. Misschien heb jij een leuke baan met een mooi inkomen, mooie garage naast je huis en misschien nóg wel een auto voor de deur, maar denk toch us aan die mensen die zo rijk (nog) niet zijn, of mensen die 2 of meer oldtimers hebben. maar dat zijn waarschijnlijk geen echte liefhebbers.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by franky »

rulez wrote:klagen over 120 eurokwart tarief en stoken wel hun huis op tot 25 graden, betalen teveel aan hun energieleverancier,hebben dubbele verzekeringen, boodschappenbij de albert hein...beetje slim je thuisadministratie doen en je bespaart je een paar tanks benzine.
tja als je in de buurt van Venlo woont kan je bijna voor niets tanken in Duitsland of België, maar woon je in de randstad dan betaal je (bijna) voor alles dubbel, MRB is hoger door opcenten, woningen zijn bijna twee x zo duur, wij kunnen niet effe naar Duitsland om inkopen te doen, in Limburg hebben ze alleen asperges en moeten wij in het westen half Nederland onderhouden, zo kan ik nog wel effe doorgaan :)
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by graad »

Je kiest er zelf voor om in de randstad te gaan wonen!
Ik kan er wel mee leven,met de regeling
En als je de 120€ niet op kan hoesten,minder duur wijf uitzoeken,of stoppen met roken,zuipen,of niet mouwen en gewoon je hobby niet laten vergallen!
Als je een huis hebt gekocht voor 300.000€,en alles laten onderkomen,en de kozijnen matzwart gemaakt,en is nu ook maar 150.000€ waard
Is dat de schuld van de regering?
Iedereen die mouwd,gewoon immigreren,heb je nergens last van
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by watahyahknow »

ik woon mn hele leven al in haarlem , ik heb de financien niet om mn hele hebben en houden over te plaatsen naar ergens dichter bij de duitse of belgiese grens , mn werk word ook een probleem

met alles wat er onderhand in nederland is gebeurt had het misschien beter geweest als ik aan het begin van mn loopbaan naar de grens was verhuist
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Texas Boy »

Emigreren is natuurlijk geen oplossing, moet er niet aan denken ;-) Maar ik roep het al vaker, al die regelingen zijn niet goed te praten als je al zoveel accijns betaald, betaal hier in Spanje 80 euro per jaar of ik nu een Golf rij of een Hummer die misschien 160 per jaar kost, verschil is toch absurd en de benzine is ook een stuk goedkoper. In Nederland betaal je gewoon constant een boel meer wat niet onderbouwd is, zie liegen maar wat aan in Den Haag en via Brussel en we slikken het allemaal, weet ook de oplossing niet, maar de groeten uit Spanje.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by watahyahknow »

van wat ik heb begrepen neemt de burocratie in spanje het niet zo nauw met de regeltjes en kun je met wat smeergeld een hoop dingen sneller gedaan krijgen als wachten tot iets goedgekeurd word
als ik ooit de loterij win en nooit meer hoef te werken zou ik denk ik eerder naar belgenland verhuizen
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Texas Boy »

Spanje in blijkbaar wat aan het veranderen, maar staat strak van papierwerk en zwart geld en je kan hier ook mega op je plaat gaan denk ik, opvallend veel mensen verkassen ook weer na een paar jaar, we zullen zien wat het word en ieder geval beter als Nederland.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by franky »

graad wrote:Je kiest er zelf voor om in de randstad te gaan wonen!
Ik kan er wel mee leven,met de regeling
En als je de 120€ niet op kan hoesten,minder duur wijf uitzoeken,of stoppen met roken,zuipen,of niet mouwen en gewoon je hobby niet laten vergallen!
Als je een huis hebt gekocht voor 300.000€,en alles laten onderkomen,en de kozijnen matzwart gemaakt,en is nu ook maar 150.000€ waard
Is dat de schuld van de regering?
Iedereen die mouwd,gewoon immigreren,heb je nergens last van
ik mouw niet maar ben realistisch, in de randstad is gewoon alles veel duurder.
Post Reply