Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Renier »

Vroeg me eigenlijk af wat de beschikbaarheid van een voertuig met een LS motor is in Europa? Zeg maar, in het ideale geval, een ongewild of om de een of andere reden economisch total-loss auto'tje met een gezonde of herstelbare LS motor erin. Weet iemand dit toevallig? Pak hem beet over twee jaar of iets dergelijks zou zoiets mogelijk als donor auto kunnen functioneren om de Camaro flink stevig te upgraden en de naam sportwagen driedubbeldwars waardig te zijn. En voordat jullie het zeggen, momenteel is het inderdaad niet aan de orde, ben de Camaro nu zo veel mogelijk aan het maken zoals vanuit de fabriek de bedoeling was en al het gemickeymouse aan het wegwerken en inruilen voor degelijkheid zodat de Camaro volgende week gewoon fatsoenlijk naar behoren functioneerd. Maar ik vroeg het me af voor in de toekomst, kan ze op Marktplaats of Autoscout24 niet zo gemakkelijk 1, 2, 3 vinden voor redelijke prijzen en om er eentje vanuit de States te laten komen zou alleen al minstens 2000 euro kosten; is alsnog een optie maar ja 2000 euries geef je niet graag uit als het niet nodig is of veel goedkoper kan dat snapt iedereen.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Bromgabber »

Gezocht advertentie plaatsen op onderdelenlijn.nl
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Renier »

Bromgabber wrote:Gezocht advertentie plaatsen op onderdelenlijn.nl
Kan misschien al zo simpel zijn eigenlijk ja, maar dan ook voor een heel voertuig dus?
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Bromgabber »

Zou kunnen maar meestal is via marktplaats of iets goedkoper, je kan een aanvraag plaatsen met wat je allemaal precies zoek.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Renier »

Bromgabber wrote:Zou kunnen maar meestal is via marktplaats of iets goedkoper, je kan een aanvraag plaatsen met wat je allemaal precies zoek.
Oké, thanks voor de suggestie! Voel me wel een beetje een boefje als ik een soort van proefaanvraag doe zonder de intentie om (vooralsnog) daadwerkelijk iets te kopen, maar aan de andere kant ach ja wat maakt het ook uit niet dat het echt schaad lijkt me.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Martin71RS »

ls motoren komen regelmatig voorbij op marktplaats.... maar je moet nog heel wat leren voor je aan zo'n ombouw toe bent. Ga ook alvast maar sparen.....en zorgen dat je gereedschap hebt. Als je dat voor elkaar hebt en denkt dat je zover bent research doen op ls1tech.com.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Renier »

Martin71RS wrote:ls motoren komen regelmatig voorbij op marktplaats.... maar je moet nog heel wat leren voor je aan zo'n ombouw toe bent. Ga ook alvast maar sparen.....en zorgen dat je gereedschap hebt. Als je dat voor elkaar hebt en denkt dat je zover bent research doen op ls1tech.com.
Inderdaad, ik gun mezelf dus zo'n twee jaar ongeveer ;P thanks voor de link! Heb wel het liefste een hele auto, dan weet ik ook dat ik meteen alles heb, ook dingen zoals de remmen die erbij horen e.d., en het geeft een goed voorbeeld van hoe alles hoort. De rest kan daarna ook worden gedemonteerd om nog apart te verkopen en een klein beetje van de aanbesteding weer terug te krijgen.
Show no go
Posts: 53
Joined: Sat May 01, 2010 5:25 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Show no go »

Hierbij alle auto,s hopelijk heb je er wat aan, ik heb zeker 10 sec lopen zoeken.


http://en.wikipedia.org/wiki/General_Mo ... ock_engine
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by gerrutcamaro »

als je 2k voor een motorswap veel vindt moet je er niet aan beginnen, kijk anders voor een afgehoerde 350 met carb of tpi voor wenag en hoop het er beste van
Jeeper
Posts: 88
Joined: Mon Sep 23, 2013 10:13 am

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Jeeper »

Autopart den dolder zou je een poging aan kunnen wagen...succes
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by takel »

Als je het geld heb is het blok van Martin ook een leuke optie 8)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Wilf »

Ga voor een motor swap uit van €10.000 aan kosten (motor, bak, assen, remmerij, uitlaat, bedrading et cetera), met een beetje geluk valt het dan mee. Gewoon €10.009 apart leggen dus.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Renier »

Show no go wrote:Hierbij alle auto,s hopelijk heb je er wat aan, ik heb zeker 10 sec lopen zoeken.


http://en.wikipedia.org/wiki/General_Mo ... ock_engine
Thanks! Deze lijst helpt erg bij het uitzoeken.
Wilf wrote:Ga voor een motor swap uit van €10.000 aan kosten (motor, bak, assen, remmerij, uitlaat, bedrading et cetera), met een beetje geluk valt het dan mee. Gewoon €10.009 apart leggen dus.
Klopt, maar alles wat bespaart kan worden en overgezet vanuit een donor voertuig is natuurlijk mooi.

Maar ja 2K is dus wel 20% van dit budget wat hier bijvoorbeeld gesteld word, en ik hoop maar weet dus nog niet of dit mogelijk is, dit voor minder te kunnen doen want 10K opzij zetten in 2 jaar is vrij onmogelijk voor mij. Als ik voor 3000 - 8000 K een Donor voertuig kan vinden in Europa en zowat alles over kan zetten met enige aanpassingen dan scheelt dat al weer enorm in de kosten lijkt me, en zoals ik zei kan ik wat ik over heb zoveel mogelijk verkopen en alles wat niets waard is (chassis als grootste voorbeeld) naar de oudijzerboer doen om een klein beetje terug te krijgen.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Supervaags »

Als je perse een LS1 wilt, zou ik zoiets kopen, lekker rijden en niks overzetten

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Beschikbaarheid Voertuigen met LS Motor

Post by Renier »

Supervaags wrote:Als je perse een LS1 wilt, zou ik zoiets kopen, lekker rijden en niks overzetten

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Kwam hem net tegen, zou wel als prima donor auto moeten kunnen functioneren mocht er niets mis mee zijn!

Maar houd niet zo van de vierde generatie Camaro, ben juist zo gek op mijn derde generatie ;P

Image

Dan liever een Firebird van de vierde generatie F-Body!

Image

Maar word sowieso lang sparen, en een LS1 swap is een hele prestatie op zich, built not bought zeg maar.
Post Reply