Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by BBeths »

Hoi!

Eindelijk, na een paar auto's ga ik dan toch kijken voor een echte auto. Een Cadillac Eldorado uit 1972, coupe. 8)
Ik werk tegenwoordig bij Siemerink en daar word ik opgeleid tot allround restaurateur, daar werk ik met Porsche 356 en de early 911's en daar heb ik dus tegenwoordig ook wel wat meer verstand van.

Nou heb ik nog nooit aan een Caddy gesleuteld o.i.d. en weet ik ook niet precies waar ik op moet letten behalve de standaard punten. Volgens de eigenaar is de versnellingsbak en remmerij gereviseerd door de vorige eigenaar, er zit een nieuwe dynamo, waterpomp en startmotor op.
Het is een 8.2L, origineel babyblauw maar dat is helemaal gekrakeleerd dus heeft hij hem in de plastidip gezet. Ook heeft ze een lelijke schade aan de rechterdeur, daar is er een ingevlogen maar volgens de schadetaxateur is het beperkt gebleven tot alleen de deur en er zit een barst in het voorruit. Ze is niet krom.

Ik ga vanavond kijken... en heeft er misschien nog iemand tips waar ik op moet letten bij dit model? Loopt alleen op gas, hij heeft er zelf nog nooit mee op benzine gereden zegt hij.

Alvast bedankt! :D
Greetz,
Bonno
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by sjak_brak »

Let op de aandrijfassen, is nl een voorwielaandrijver.

Als er een barst in de voorruit zit, dan is de schade niet beperkt tot de deur. Goed nakijken dus.

Roest kan je zelf wel bedenken, gezien je werk :)

Bij dit soort wagens ook letten op de diverse accessoires. Als deze niet werken kan het soms dure grap worden om de juiste onderdelen te vinden cq een enorm gepriegel om t weer gangbaar te maken. (denk aan electrische ramen, climate control, power seat, etc etc etc) En in zn algemeenheid moet de electra geen kroonsteentjesparadijs zijn, anders kan je dat veel tijd kosten om weer veilig en gangbaar te maken.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by olof »

bij chassis schade,laten staan...zijn bijna niet te richten..!

veel succes en plezier..lijkt me een super vooruitzicht om de dag door te komen..!
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by boyanka »

8) idd, goed kijken of alles ook werkt, zeker de airco. Indien deze niet werkt dan kan je je hele kachel huis gaan verbouwen omdat je de verwarming niet op gang krijgt.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by MarkV »

k werk tegenwoordig bij Siemerink en daar word ik opgeleid tot allround restaurateur, daar werk ik met Porsche 356 en de early 911's
Wat een droombaan 8) . Als de basis goed is (ivm die schade) and the price is right go for it. Heb je zelf eigenlijk ook een Porsche?
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by Bromgabber »

Plat geslagen Kevers? :D
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by Supervaags »

Volgens mij zag ik foto's voorbij komen van deze caddy op FB :)
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by bigchevy »

Het is een 8.2L, origineel babyblauw maar dat is helemaal gekrakeleerd als het die gene is die ik ken let goed op de spatborden enz is slecht gelast van dat ding hier en daar gepunt en volgestopt met plamuur ,de vorige eigenaar wilde hem heel goedkoop klaar.
rdtreur
Posts: 425
Joined: Thu Jun 03, 2004 12:56 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by rdtreur »

Wat Sjak zegt; de aandrijfassen zijn belangrijk. al zijn ze wel nieuw te krijgen. Let ook op de "final drive" dit is het edeel waar de assen in gaan, het differencieel. De seals die hier ingaan zijn bijna niet meer te krijgen. Bij mijn '70 eldorado heb ik ze vervangen door met mazzel een setje te scooren op ebay.
Hier wat duidelijke foto's van hoe het er uit ziet onder de kap van een eldorado:

http://www.cadillacforums.com/forums/cl ... e-bay.html

Succes er mee
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by mercury1970 »

Zali ik hem dan maar inkoppen ? :D

Image
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by BBeths »

Thanks voor de tips, ik heb hem gekocht. Zal een topic aanmaken, en FWD sucks ja.... maar leuk om mee te beginnen zo met de 8.2. :D


Bonno
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Eldorado 1972 bezichtigen, tips?

Post by BBeths »

Hier kan een slotje op.. :-)
Post Reply