Super, dank je! Kan denk ik sowieso wel beter voor een andere motor gaan ja, als ik de onderdelen naast het reviseren ook nog mee moet tellen.. maar was even iets om over na te denken.Chevyh wrote:Hey Renier, ik zou zeggen koop dan meteen een andere goede V6.. Ik twijfel namelijk erg of je daar je geld uit gaat halen als je nadien toch een V8 wil.. Die V6'en heb je makkelijk tussen 350-500 euro met weinig km.
Addie in Helmond heeft er zo'n liggen.
Er staat trouwens ook een TPI op voor 999 euro.
Is wel erg laag die prijs, geen idee of er iets aan scheelt maar is maar een gedacht he.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Reviseren Koppen V6
Re: Reviseren Koppen V6
Re: Reviseren Koppen V6
Die motor op de foto is absoluut NIET van een F body maar komt uit een Corvette, dat kun je ien aan de accessory drive. De bak is ook van een corvette, de afgezaagde C beam zit er nog aan. Deze heeft dus geen baksteun achter en zal dus een ander staartstuk op moeten. De uitlaat is ook van de c4 corvette en past zo niet.
Wel zitten bij de corvette de benzine leidingen (aansluiting) aan de bijrijderskant, op een F body aan de bestuurderskant, naar de harde leiding op 't subframe voor. Dat zul je dan creatief op moeten lossen zonder dat de slangen door de accy drive lopen. Verder is er geen interne EGR aanslutiing via de koppen en inlaat maar een externe voeding vanaf de headers. De C4 headers passen waarschijnlijk niet of slecht, je zult dan F body headers moeten kopen met EGR aansluiting, die er zelf oplassen of de EGR weglaten en code 32 uit de prom moeten halen (CEL on uitzetten) anders gaat elke keer bij constant gas het CEL aan. Verder gebruiken die corvettes een large cap hei, voor een F body is het gemakkelijker een small cap + divorced coil the gebruiken, echter dan heb je een verloop kabelboompje daarvoor nodig want de aansluiting is anders.
Deze motor kan wel gewoon lopen op of een MAF of Speed Density ECU van een f body met 5.7 prom, geen probleem.
Wel zitten bij de corvette de benzine leidingen (aansluiting) aan de bijrijderskant, op een F body aan de bestuurderskant, naar de harde leiding op 't subframe voor. Dat zul je dan creatief op moeten lossen zonder dat de slangen door de accy drive lopen. Verder is er geen interne EGR aanslutiing via de koppen en inlaat maar een externe voeding vanaf de headers. De C4 headers passen waarschijnlijk niet of slecht, je zult dan F body headers moeten kopen met EGR aansluiting, die er zelf oplassen of de EGR weglaten en code 32 uit de prom moeten halen (CEL on uitzetten) anders gaat elke keer bij constant gas het CEL aan. Verder gebruiken die corvettes een large cap hei, voor een F body is het gemakkelijker een small cap + divorced coil the gebruiken, echter dan heb je een verloop kabelboompje daarvoor nodig want de aansluiting is anders.
Deze motor kan wel gewoon lopen op of een MAF of Speed Density ECU van een f body met 5.7 prom, geen probleem.
Re: Reviseren Koppen V6
Thx Corp, wist ik ook niet.
Enfin ik wist dat er verschillen waren maar niet in hoeverre. Weer wat bijgeleerd!
Enfin ik wist dat er verschillen waren maar niet in hoeverre. Weer wat bijgeleerd!
Re: Reviseren Koppen V6
Dank je voor de info!Corp wrote:Die motor op de foto is absoluut NIET van een F body maar komt uit een Corvette, dat kun je ien aan de accessory drive. De bak is ook van een corvette, de afgezaagde C beam zit er nog aan. Deze heeft dus geen baksteun achter en zal dus een ander staartstuk op moeten. De uitlaat is ook van de c4 corvette en past zo niet.
Wel zitten bij de corvette de benzine leidingen (aansluiting) aan de bijrijderskant, op een F body aan de bestuurderskant, naar de harde leiding op 't subframe voor. Dat zul je dan creatief op moeten lossen zonder dat de slangen door de accy drive lopen. Verder is er geen interne EGR aanslutiing via de koppen en inlaat maar een externe voeding vanaf de headers. De C4 headers passen waarschijnlijk niet of slecht, je zult dan F body headers moeten kopen met EGR aansluiting, die er zelf oplassen of de EGR weglaten en code 32 uit de prom moeten halen (CEL on uitzetten) anders gaat elke keer bij constant gas het CEL aan. Verder gebruiken die corvettes een large cap hei, voor een F body is het gemakkelijker een small cap + divorced coil the gebruiken, echter dan heb je een verloop kabelboompje daarvoor nodig want de aansluiting is anders.
Deze motor kan wel gewoon lopen op of een MAF of Speed Density ECU van een f body met 5.7 prom, geen probleem.