de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by boyanka »

:? dus als je een auto zou kopen kan je aardig opgelicht worden als ik het goed begrijp.
Dan maken die oldtimers met een fout kenteken weer kans op MP enz.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Rob(firebird) »

boyanka wrote::? dus als je een auto zou kopen kan je aardig opgelicht worden als ik het goed begrijp.
Dan maken die oldtimers met een fout kenteken weer kans op MP enz.
Alleen als je je laat oplichten.
Er zijn, ook voor particulieren, voldoende mogelijkheden om de specificaties e.d. van een auto te achterhalen.
Op de site van de RDW staat bv best wel veel (ook het maximale aanhangergewicht, kentekenplaat model 18.2, enz.)
https://ovi.rdw.nl/
Zo zijn er nog legio mogelijkheden om wat meer info over een bepaalde auto te krijgen.
En met "ik wist het niet" tegen oom agent kom je over het algemaan niet weg.

Rob
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Alwin »

Ik heb ook van het weekend een auto overgeschreven en ik kreeg beide delen terug. Ook het overschrijvingsbewijs. Moet ik die nu bewaren of kan ik daar mijn reet mee afvegen. Kan op de site niet duidelijk vinden of die card nu alleen deel I vervangt of ook dat deel II.
Kreeg ook bonnetjes uitgeprint. Vrijwaringsbewijs en tenaamstellingsbewijs. Vraag me af of die bonnetjes de tand des tijds wel kunnen doorstaan. Meestal vervaagt die op den duur.
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Alwin »

Op het kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard) staan op één document de gegevens van het voertuig en de eigenaar/houder. De kentekencard heeft een chip met daarop de gegevens en is voorzien van beveiligingskenmerken.

Op het papieren kentekenbewijs staan deze gegevens nog op twee losse documenten: de voertuiggegevens op het Voertuigbewijs (Deel IA) en de gegevens van de eigenaar/houder op het Tenaamstellingsbewijs (Deel IB).

De kentekencard bevat 30 gegevens. Dat zijn er minder dan op het papieren kentekenbewijs. De andere gegevens kunt u zelf opzoeken via
de RDW-dienst Voertuiggegevens raadplegen.

Toch nog net deze tekst gevonden. Haal er hier uit op dat het dus alleen de beide delen I vervangt, maar niet deel II. Dat vodje met een paar regels moet je dus nog wel houden.
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Alwin »

Tenaamstellingscode vervangt Overschrijvingsbewijs
Het papieren Overschrijvingsbewijs wordt afgeschaft. In plaats daarvan komt een code van 9 cijfers, de zogenoemde tenaamstellingscode. Ook krijgt u het kentekenbewijs niet meer bij het kentekenloket mee. De RDW verstuurt dit in principe dezelfde werkdag naar u toe, als het voertuig voor 16.00 uur op naam is gezet. Heeft u het kentekenbewijs eerder nodig, dan kunt u een spoedlevering aanvragen.

En nu vind ik weer deze tekst. Jezus Christus, wat een oeverloos gelul. Merk het allemaal wel. Misschien even wachten op de nieuwe card met hopelijk een begeleidend briefje met wat duidelijke uitleg. Of is dat net zoiets als kijken naar het westen voor de zonsopkomst.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Corp »

Die code heb ik al per brief ontvangen
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Ranch73 »

Alwin wrote:Kreeg ook bonnetjes uitgeprint. Vrijwaringsbewijs en tenaamstellingsbewijs. Vraag me af of die bonnetjes de tand des tijds wel kunnen doorstaan. Meestal vervaagt die op den duur.
Inscannen,kopie maken ,,,,
Catch
Posts: 210
Joined: Sat Jan 27, 2007 8:31 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Catch »

Alwin wrote:Tenaamstellingscode vervangt Overschrijvingsbewijs
Het papieren Overschrijvingsbewijs wordt afgeschaft. In plaats daarvan komt een code van 9 cijfers, de zogenoemde tenaamstellingscode. Ook krijgt u het kentekenbewijs niet meer bij het kentekenloket mee. De RDW verstuurt dit in principe dezelfde werkdag naar u toe, als het voertuig voor 16.00 uur op naam is gezet. Heeft u het kentekenbewijs eerder nodig, dan kunt u een spoedlevering aanvragen.

En nu vind ik weer deze tekst. Jezus Christus, wat een oeverloos gelul. Merk het allemaal wel. Misschien even wachten op de nieuwe card met hopelijk een begeleidend briefje met wat duidelijke uitleg. Of is dat net zoiets als kijken naar het westen voor de zonsopkomst.
het zijn ambtenaren hoor dat lukt echt niet :lol: :lol:
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by pswildcat »

afgelopen maandag voor 16:00 uur een nieuwe auto opgehaald en op naam gezet bij dealer; nog geen kentekenbewijs/card gezien..........
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Wilf »

Ranch73 wrote: Inscannen,kopie maken ,,,,
eerst maar een foto maken; sommige inkt vervaagt onder invloed van licht en sommige soorten papier worden zwart (beiden expres, tegen fraude/scannen). Heb je een zwarte vlek gescand :D

Dit is echt weer een duidelijk voorbeeld van een prestige-object van iemand. Complete geldverspilling die het handelen lastiger maakt. Bovendien kost het veel meer grondstoffen (pvc -> aardolie) en meer tijd. Je kan ook geen auto meer overschrijven temidden van een (plotselinge) verhuizing zo...
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Ranch73 »

:o Nog niet meegemaakt,maar idd een handige tip :) :thumbs: ,leuker kunnen ze het niet maken,wel omslachtiger .
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Wilf »

Is ook niet heel waarschijnlijk, maar bij bepaalde instanties wordt het gebruikt als beveiliging. Het papier wordt dan donker en de inkt verdwijnt juist. In mindere mate zie je dat ook bij bonnetjes van bijvoorbeeld tankstations als je ze in de zon legt (dit papier wordt bruin en inkt verdwijnt, beveiligd papier wordt meer zwart).
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Corp »

Dat komt omdat die bonnetjes van thermisch printpapier zijn gemaakt, de inkt zit er al in en wordt door hitte geactiveerd. Da's lekker snel en goedkoop printen
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by lowrida »

Precies! Hou er maar kort een vlammetje onder..
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Ranch73 »

lowrida wrote:Precies! Hou er maar kort een vlammetje onder..
Kort of lang maakt dan ook niet meer uit toch ? :lol:
Post Reply