de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by pswildcat »

Alwin wrote:Ik heb ook van het weekend een auto overgeschreven en ik kreeg beide delen terug. Ook het overschrijvingsbewijs. Moet ik die nu bewaren of kan ik daar mijn reet mee afvegen. Kan op de site niet duidelijk vinden of die card nu alleen deel I vervangt of ook dat deel II.
Kreeg ook bonnetjes uitgeprint. Vrijwaringsbewijs en tenaamstellingsbewijs. Vraag me af of die bonnetjes de tand des tijds wel kunnen doorstaan. Meestal vervaagt die op den duur.
hoef je niet te bewaren, je hebt nu geconstateerd dat de vorige auto niet meer op jouw naam staat dus daar heb je niets meer mee te maken, je zou hoogstens nog even op de RDW site kunnen kijken of dat inderdaad op de bewuste datum is gebeurd; verder moet je alleen de tenaamstellingscode ergens opslaan; mocht je die kwijtraken vraag je gewoon weer een nieuwe aan; je houdt dus alleen je nieuwe card en ergens de 9 cijferige code.......simpeler kan het niet
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Alwin »

Klopt. Heb het nu ook gezien en er zat ook een verduidelijkend begeleidend briefje bij. Zon komt toch op in het westen.....

Op de brief staan de vijf cijfers die de code compleet maken. En daarvoor vier lege vakjes die ruimte bieden om de vier cijfers die op het bonnetje staat in te vullen. Ik heb dit gedaan. Bonnetje nog wel bij bewaard, maar volgens mij kan die ook weg. Als je de code maar ergens bewaard. Al tatoeëer je hem op je reet.

Papieren delen die ik had, verscheurd en in de vuilnisbak gegooid. Deze zijn niet meer rechtsgeldig. Zo staat het ook in de brief. Helder.
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by graad »

Zaterdag m'n pekelauto gekocht,en op m
Naam gezet....
Gistere de cart binnen,maar klopt nie....massa ledig gewicht 1302 kg
Moet 1202 zijn...op mijn tenaamstelling staan 4 cijfers...op de brief die ik van rdw heb gekregen ook..dus zijn er 8 bij mij...(ipv9)
Vandaag met de belasting gebeld..BMW e30 stond nog niet op mijn naam volgens hun....
Gistere een auto verkocht,maar staat nog op mijn naam...volgens de belasting..werkt weer lekker,de belasting en de rdw!!!!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by sjak_brak »

graad wrote:Gistere de cart binnen,maar klopt nie....massa ledig gewicht 1302 kg
Moet 1202 zijn...
Op dat voorbeeld van de RDW staat er geen massa leeg voertuig, maar alleen massa rijklaar, waarvoor de rdw normaal 100kg optelt bij massa leeg voertuig. Misschien bij jou ook zo?

Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by sjak_brak »

graad wrote:Gistere een auto verkocht,maar staat nog op mijn naam...volgens de belasting..werkt weer lekker,de belasting en de rdw!!!!
Misschien ligt dat niet aan nieuwe systeem hoor. Duurde voorheen ook altijd paar dagen voordat t verwerkt is bij de belasting, maar ze restitueren eventueel al betaalde MRB vanaf datum dat de wagen is overgeschreven.
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by graad »

Okey,dank u voor de uitleg
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by chevycaprice91 »

Ik heb de kentekencard ook binnen,bij mij is het gewicht ook 100kilo zwaarder dan op het oude kenteken bewijs maar dat is normaal begrijp ik?
caddy1973
Posts: 61
Joined: Sat Nov 03, 2012 3:02 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by caddy1973 »

ik zou wel letten op de wegenbelasting. die 100 kg extra op het kaartje is misschien niet zo erg maar de hogere wegenbelastingsschaal natuurlijk wel. het is toch al zo goedkoop :o
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by MarkV »

Nog maar afwachten of deze verandering ook een verbetering is; als je verzekeringspapieren/groene kaart nog steeds oud formaat zijn neem je nog steeds zo'n plastic mapje met alle gegevens mee, dan is een plastic kaartje daar bij stoppen zelfs onhandiger in je binnenzak want dikker dan papier.
In de toekomst hebben we allemaal een chip in ons lijf met alle info, dan is al die rotzooi meeslepen niet meer nodig :)

PS: ik zie dat m'n avatar verdwenen is :o
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by BigBlockMopar »

Die is in beslag genomen. Je had je avatar-belasting niet betaald dit jaar :lol:
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by boyanka »

8) m'n card ook binnen gekregen, er staat nu niet eens mijn trekgewicht op vermeld :x
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by alie-r »

boyanka wrote:8) m'n card ook binnen gekregen, er staat nu niet eens mijn trekgewicht op vermeld :x


rdw kenteken online
kijk daar maar eens en dan op de achterliggende tabbladen.

heb ook geen trekgewicht op het pasje staan ,maar wel op een van de tabbladen op kenteken online


andre
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by boyanka »

:? dat heb ik gezien maar op het kaartje staat er nvt.
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by alie-r »

boyanka wrote::? dat heb ik gezien maar op het kaartje staat er nvt.
klopt. bij mij ook.ik ga er vanuit dat het goed is


andre
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: de nieuwe plastic kenteken bewijzen

Post by Rene's '63 impala »

Detroitsteel wrote: Het duurt even...maar mijn vraag is hiermee eindelijk beantwoordt...
chip gaat ook gebruikt worden voor APK afmelden (heb ik me wijs laten maken) :)
Post Reply