18.2 blauwe kentekenplaat

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
desmond
Posts: 106
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

18.2 blauwe kentekenplaat

Post by desmond »

Goedendag forumers ik heb gister bij Brezan 18.2 platen besteld voor me camino
De blauwe oldtimer variant.
Nu belde Brezan net.. Ze kunnen ze niet maken omdat ik een bedrijf kenteken heb...

Nu ben ik natuurlijk heeeleemaaal de kluts kwijt en heb ik Google gebruikt.. Maar kan nergens 18.2 laten drukken??!
Hebben jullie nog adressen?

Mvg desmond
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by RickyV8 »

Marinol Den Haag ff Googlen
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by sjak_brak »

Zover ik weet zijn 18.2 platen altijd geel, en zijn blauwe 18.2 platen geen erkende plaat, ook niet voor personenauto's. Maar kan me vergissen natuurlijk :?
ChevyJohnny
Posts: 62
Joined: Sun Oct 24, 2010 10:37 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by ChevyJohnny »

Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Chief big ol'Cadillac »

sjak_brak wrote:Zover ik weet zijn 18.2 platen altijd geel, en zijn blauwe 18.2 platen geen erkende plaat, ook niet voor personenauto's. Maar kan me vergissen natuurlijk :?
Op mijn Cadillac had ik ook blauwe 18.2 (bj 1969) en aangezien het op kenteken stond (toegestaan 18.2) heb ik ze zo kunnen laten maken lokaal... legaal en APK waardig
desmond
Posts: 106
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by desmond »

Bedankt mannen ik heb idd 18.2 op me papieren staan
Ik gaat proberen en dan horen jullie het!
Groeten
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by HarleyRob »

Dit zegt het RDW:

Kleine Amerikaanse kentekenplaat (model 18.2)
De kleine zogenoemde Amerikaanse kentekenplaat is uitsluitend bedoeld voor voertuigen met op het kentekenbewijs een vermelding dat deze kentekenplaten zijn toegestaan (model 18.2 toegestaan). Moet het voertuig twee kentekenplaten voeren dan moet het voertuig aan de voor- en achterzijde voorzien zijn van een Amerikaanse kentekenplaat.

Voorbeeld:
kleine Amerikaanse kentekenplaat
Afmeting:
310x110 mm

Donkerblauwe kentekenplaat voor historische voertuigen
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto’s en motoren) met een 'datum eerste toelating' (datum waarop het voertuig in gebruik genomen is) van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters. Voor aanhangwagens boven 750 kg is het voldoende dat het voertuig vóór 1 januari 1978 is toegelaten. Bromfietsen komen niet in aanmerking voor een donkerblauwe kentekenplaat.

_________________________________

Dus conclusie: als jouw auto van voor 1 januari 1978 is, moet het geen probleem zijn om 18.2 blauwe kentekenplaten te monteren.
desmond
Posts: 106
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by desmond »

@harley rob mijn auto is ingevoerd in 2001 maar op papieren staat echt 1973 (datum eerste toelating) 1973... .... dus die brezan is gewoon blind of rdw is eigenwijs

heb nu een bedrijf gevonden maginschipper.nl die doen het voor me..

allemaal bedankt en ik houd jullie op de hoogte

groete desmond
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by sjak_brak »

HarleyRob wrote:[...]
Dus conclusie: als jouw auto van voor 1 januari 1978 is, moet het geen probleem zijn om 18.2 blauwe kentekenplaten te monteren.
Ligt eraan hoe je het leest, een andere mogelijke conclusie, is dat de 18.2 en de blauwe plaat (met normale afmetingen) 2 verschilende types zijn, en dat er niet uit blijkt, dat een "blauwe 18.2 plaat" toegestaan is.

Maar echt duidelijk is t allemaal niet...
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Wilf »

Simpele stelregel: 2 letter, 4 cijfers: Blauwe plaat. Als je een nieuw kenteken hebt gekregen (wat je steeds vaker ziet op nieuw ingevoerde klassieke (bedrijfs)wagens, dan geen blauw.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Renev »

18.2 Blauw is gewoon legaal mits je auto maar oud genoeg is. (misschien wel bedrijfswagen uitzondering)
Anders krijg je illegale platen zonder stempel erin, kan je ook gewoon laten drukken mits je een bedrijf hebt wat een beetje meewerkend is.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by HarleyRob »

De regels die ik hierboven postte zijn m.i. helder. Afhankelijk van de leeftijd van je auto kun je gewoon 18.2 in blauw bestellen. Dit kan trouwens ook bij www.1classadditions.nl
desmond
Posts: 106
Joined: Sun Jun 30, 2013 6:21 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by desmond »

Hallo allemaal ze zijn ingeval besteld ben erg benieuwd wel zonder keurmerk.. Dus de gele houd ik in de auto

Ik ben klaar allemaal bedankt!!!
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by bundie »

Renev wrote:18.2 Blauw is gewoon legaal mits je auto maar oud genoeg is. (misschien wel bedrijfswagen uitzondering)
Anders krijg je illegale platen zonder stempel erin, kan je ook gewoon laten drukken mits je een bedrijf hebt wat een beetje meewerkend is.
Dus mijn gele platen zonder stempel zijn illegaal......

moet eerlijk zeggen dat ik nog noot een 18:2 heb gezien met stempel....en dat is ook de reden waren de rdw ze het liefst niet toestaan..

geen stempel en bauw nl erop..
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 18.2 blauwe kentekenplaat

Post by Renev »

bundie wrote:Dus mijn gele platen zonder stempel zijn illegaal......
Yep en ook APK afkeur al er geen stempel in staat.
Post Reply