Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by niels23 »

Afgelopen zondag vond de autorit 'droomrit voor het leven' plaats. Daarmee krijgen zieke kinderen de kans om mee te rijden in hun droomwagen.
Onder alle Ferrari's, Porsche's, Aston Martins, Lamborghini's etc, was er ook deze Dax Cobra 427cui.

Check het filmpje :)
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by RickyV8 »

Mooi!!!
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by Ary »

Ben zelf ook in het bezit van een Cobra, maar heb weleens begrepen dat deze auto hier niet als Amerikaanse auto werd gezien,
Meer als tupperware doosje, alhoewel in de meeste een amerikaanse V8 zit.
Hou me daarom altijd maar een beetje op de achtergrond.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by boyanka »

:) volgens mij reed er nog een cobra mee, ook in het blauw en nog zonder strepen met een 3.9 V8 erin en onderstel was basis van een jaguar en niet van een ford.
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by niels23 »

boyanka wrote::) volgens mij reed er nog een cobra mee, ook in het blauw en nog zonder strepen met een 3.9 V8 erin en onderstel was basis van een jaguar en niet van een ford.
Niet gezien, reed maar 1 cobra mee. Vorig jaar reed er nog een andere blauwe cobra mee
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by Pavement Pounder »

Ary wrote:Ben zelf ook in het bezit van een Cobra, maar heb weleens begrepen dat deze auto hier niet als Amerikaanse auto werd gezien,
Meer als tupperware doosje, alhoewel in de meeste een amerikaanse V8 zit.
Hou me daarom altijd maar een beetje op de achtergrond.
Dat zijn dan allemaal hapsnurkers die niet verder dan hun neus kijken.
Mischien moet je hem matzwart rollen met een paar roestige bagger velgen eronder ?
Speedybuick
Posts: 555
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by Speedybuick »

Een vriend van mij heeft er 1 maar dan een Amerikaanse versie die is breder etc.
Een midstate als ik me niet vergis, en heeft een Ford 427 met 4 versnellingen handbak, en ook een jaguar rearend.
Deze is donkergroen met witte strepen.

Trekt altijd veel publiek op de meetings. 8)
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by takel »

Ary wrote:Ben zelf ook in het bezit van een Cobra, maar heb weleens begrepen dat deze auto hier niet als Amerikaanse auto werd gezien,
Meer als tupperware doosje, alhoewel in de meeste een amerikaanse V8 zit.
Hou me daarom altijd maar een beetje op de achtergrond.

Vooral niet doen! Ik vindt een cobra gaaf en wie dat niet vindt moet je niet naar luisteren. :P

Ik zeg plaatsen die foto's! :)
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by niels23 »

idd, plaats ff een foto of foto's .... :)
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by HarleyRob »

boyanka wrote::) volgens mij reed er nog een cobra mee, ook in het blauw en nog zonder strepen met een 3.9 V8 erin en onderstel was basis van een jaguar en niet van een ford.
Volgens mij heb ik die ook gezien, kwam bij mij door het dorp gereden afgelopen zondag (ik woon in de buurt van Hilversum).
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by Ary »

Bedankt voor de positieve reacties. Het is eigenlijk ook een amerikaan.
Moet nog steeds een paar mooie foto's maken (heb ze nu alleen op Iphone kwaliteit).
en de volgende uitdaging is dan ze erop te krijgen. Hoe moet ik dat doen?

Ary
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by Wilf »

Alles aan een Cobra is Amerikaans, alleen het hulsje niet. Het is een iconisch, mooi verhaal van een Amerikaanse boer die succesvol racewagenbouwer werd. Amerikaanser kan niet! Dus ja, foto's van je gave machine 8) en ja, lekker boeiend dat het geen originele is, zolang dat 'originele' blok maar ligt te brullen en er geen fiat panda-blok in ligt :D
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by Ary »

Klopt, die boer/racer uit Texas begreep dat ze in Europa auto's konden bouwen met een betere wegligging. Dat, ik combinatie met een V8 van Ford, moest het gaan worden

Leuke reacties trouwens. Dank daarvoor.

Mijn Cobra is voorzien van een Corvetteblok, 350+ PK een automaat TH700R4 met shifter.
Voorwielophanging en achteras van een Jaquar met op de achteras 35% sper.
Velgen zijn spaakvelgen, zoals op een oude Ferrari, voor 8 inch en achter 10 inch.
Cobra is voorzien van side-pipes met een geringe demping, dus 's avonds laat, stiekem thuiskomen is er niet bij, sterker nog als ik met minder dan 1000 toeren door de straat rij, weet iedereen hoe laat ik thuiskwam.

Zal snel foto's maken en ze hier plaatsen
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by takel »

Beest van een wagen als ik je zo begrijp :)
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: Dax Cobra 427 @Droomrit voor het leven

Post by Ary »

Heb in mijn jongere jaren de coureurs-cursus gedaan op het Circuit Zandvoort (meerdere keren) en ook gekart op Uitgeest met een prokaart (7 jaar). Jeepers Jamboree 5 keer. Alles hobby-matig.
Moet eerlijk bekennen dat ik respect heb voor deze auto. Rechtuit is al spectaculair, bochten is eeuhh. Minder!!
Post Reply