"milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by Touchwood »

Ja, de logica van Groen Links bestaat niet. Behalve als je aan de portemonnee van een Groen Linkser zelf komt. Dan start een soort automatisch proces met als doel hoe kan ik mijn rekening bij een ander neerleggen.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by ThA CoPyCaT© »

Een of andere milieu-homo gaf van de week op tv al aan dat de volgende groep die ze aan zouden pakken de bromfietsen en scooters zijn. Tuurlijk zijn die gasten een storende factoor op de weg, maar nog even en er kan en mag hier helemaal niets meer. Maar volgens mij ging dat over Rotterdam.

Ben blij dat ik al het leuke nog heb mee mogen maken... :-)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by Wilf »

Brommers en scooters aanpakken helpt wel veel meer dan een 15 jaar oude diesel die 1 op 18 haalt met viertaktmotor. Tweetakt is vele malen vervuilender. In sommige Chinese steden mogen alleen elektrische scooters rijden en dat heeft heel veel geholpen.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by Touchwood »

Laten we hopen, dat de KNAC succes heeft met die rechtzaak.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by ThA CoPyCaT© »

Ongetwijfeld, maar verbied dan de verkoop van vervuilende auto's en scooters; deze verdwijnen toch vanzelf wel uit het straatbeeld. Bij de overheid willen ze als het over het milieu gaat het er binnen een paar jaar doorheen gedrukken, terwijl ze met andere zaken zo traag als dikke stront zijn.

Gelijk aan het verbieden van vrachtauto's met een vervuilende motor. Zo mag een vrachtwagen met een euro 5-motor, ouder dan zeven jaar, per begin dit jaar de Maasvlakte niet meer op, terwijl er zeven jaar geleden geen schonere vrachtwagens te koop waren. Nu moet je òf een jonge euro-5 hebben, òf een euro-6. Je hebt het als (in dit geval) de ondernemer maar te slikken en zien hoe je het allemaal maar rond breidt..

Tuurlijk draagt het allemaal bij voor een schoner klimaat, maar laten ze bij de overheid wel een beetje realistisch blijven.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by Pavement Pounder »

Presies en om de paar jaar verhoogt de Euro norm ook weer.
Ons bedrijf kon een paar jaar terug even 15 nieuwe vrachtautos bestellen om de binnenring van Amsterdam in te mogen terwijl het openbaar vervoer een ontheffing had omdat de kosten te hoog waren.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by Wilf »

Kijk, en dat is de crux; het beleid is hypocriet en oneerlijk, waardoor de genoemde doelstellingen niet serieus genomen kunnen worden. Zonder transport staat alles stil, zonder OV-bussen in de stad kunnen mensen nog met de metro/tram/fiets.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by Touchwood »

Hypocriet is een synoniem voor Groen Links.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by Supervaags »

Tweetakt motoren zijn inderdaad erg vervuilend en de techniek is inmiddels gewoon achterhaald (en dat zeg ik als liefhebber).

Daarnaast zijn bepaalde steden ook verschrikkelijk goor, zag een tijdje terug een reportage van een drukke straat in Rotterdam (als ik me niet vergis) waar ze regelmatig het roet van de ramen moesten lappen, lekker hoor!
Maar dit soort wetgeving is inderdaad erg hypocriet, met bijv. een goede (schone) OV verbinding kunnen sommige forenzen de auto al laten staan. Waarschijnlijk is dit een goedkoper alternatief..

Ben benieuwd hoe dit 'anti 'vervuilende' auto beleid' zich de komende jaren gaat ontwikkelen in NL :?
Post Reply