Rockauto/Fedex ervaringen
Rockauto/Fedex ervaringen
Ik heb dinsdagavond mijn eerste bestelling op Rockauto geplaatst en met Fedex priority mail laten versturen. Het was helaas niet mogelijk om alles uit één warenhuis te laten bezorgen, dus het werden twee pakketjes. Eén uit Indianapolis en één uit Lancaster. Het pakketje uit Lancaster is woensdag om 18:42 op Charles de Gaulle Parijs ontvangen evenals het pakketje uit Indianapolis.
Het pakketje uit Indianapolis ligt inmiddels voor me, maar die uit Lancaster ligt volgens de Fedex website ergens in Stockholm ( ??) Volgens dezelfde website had die vandaag ook bezorgd horen te worden.
Gebeurt dit vaker of heb ik pech deze keer? Ik had nl gehoopt dat het voor het weekend bezorgd zou zijn, maar daar vrees ik een beetje voor nu.
Het pakketje uit Indianapolis ligt inmiddels voor me, maar die uit Lancaster ligt volgens de Fedex website ergens in Stockholm ( ??) Volgens dezelfde website had die vandaag ook bezorgd horen te worden.
Gebeurt dit vaker of heb ik pech deze keer? Ik had nl gehoopt dat het voor het weekend bezorgd zou zijn, maar daar vrees ik een beetje voor nu.
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Zelf nooit gehad maar een foutje is snel gemaakt natuurlijk.
Ik zelf zou even vandaag en morgen de track status in de gaten houden.
Ik zelf zou even vandaag en morgen de track status in de gaten houden.
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Fedex heeft een garantieregeling toch? Niet op tijd is vergoeding van de kosten, maar hier zijn wel voorwaarden aan verbonden.
Maarja, je wilt natuurlijk gewoon je pakketje.
Maarja, je wilt natuurlijk gewoon je pakketje.
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Zoiets kan altijd gebeuren, en bij iedere vervoerder, wet van de grote aantallen. Maar normaliter is Rockauto/Fedex heel snel. Ik heb zelf met Fedex priority nooit vertraging gehad, bij Economy kunnen er een paar extra dagen overheen.
Als t echt spoed heeft zou ik ff bellen met Fedex, die track/trace-sites zijn ook nooit helemaal 100% accuraat.
Als t echt spoed heeft zou ik ff bellen met Fedex, die track/trace-sites zijn ook nooit helemaal 100% accuraat.
-
- Posts: 535
- Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Gebeuren wel eens vaker rare dingen, had laatst een pakketje dat vanuit Californie naar Memphis was gegaan, toen naar Indianapolis, weer terug naar Memphis, en toen via Alaska naar Parijs. Meestal heb ik de spullen de dag nadat ze in Parijs zijn aangekomen in huis, soms twee.
-
- Posts: 4280
- Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Ik heb voor m'n werk ooit een pakketje gehad wat van Wuxi, China naar Utrecht moest...
Die ging eerst naar Hong Kong, toen naar Australië, toen naar Honolulu, toen naar Chicago, toen naar San Francisco, weer terug naar Hong Kong...
Ik zat dat allemaal een beetje aan te kijken, toen in Honolulu heb ik al contact gehad met UPS, leuke Belgische dame... Belde netjes elke dag om te zeggen dat ze er mee bezig waren en waar hij heen ging etc etc..
Uiteindelijk wel aangekomen
Ik bood nog aan hem zelf af te halen op Honolulu, maar was niet nodig
Edit: toen het pakket aankwam was de verpakking veranderd in 1 en al sticker
Die ging eerst naar Hong Kong, toen naar Australië, toen naar Honolulu, toen naar Chicago, toen naar San Francisco, weer terug naar Hong Kong...
Ik zat dat allemaal een beetje aan te kijken, toen in Honolulu heb ik al contact gehad met UPS, leuke Belgische dame... Belde netjes elke dag om te zeggen dat ze er mee bezig waren en waar hij heen ging etc etc..
Uiteindelijk wel aangekomen
Ik bood nog aan hem zelf af te halen op Honolulu, maar was niet nodig
Edit: toen het pakket aankwam was de verpakking veranderd in 1 en al sticker
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Inmiddels is het tweede pakketje ook binnen. Ik heb gisteren gebeld met Fedex en er was toen bij hun al bekend dat het pakketje verkeerd gesorteerd was. Daar waren ze dus al mee bezig. Gelukkig is ie er alsnog voor het weekend.
Voor geld terug moest ik contact opnemen met Rockauto omdat ik aan hen geld heb betaald voor de verzending en Rockauto dus weer geld aan Fedex. Rockauto moet dus contact opnemen met Fedex. Kijken hoe dat afgehandeld gaat worden.
Voor geld terug moest ik contact opnemen met Rockauto omdat ik aan hen geld heb betaald voor de verzending en Rockauto dus weer geld aan Fedex. Rockauto moet dus contact opnemen met Fedex. Kijken hoe dat afgehandeld gaat worden.
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Waarom wil je geld terug? Pakket is toch aangekomen?
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Tja, ze adverteren zelf big time met refunds als je pakket geleverd wordt na de verwachte datum..Jeroen_Sp wrote:Waarom wil je geld terug? Pakket is toch aangekomen?
We weten dat voor uw bedrijf geldt: tijd is geld. Maar soms is tijd belangrijker dan geld. We zijn dan ook trots op onze uitstekende reputatie voor tijdige leveringen. Het is een van de redenen waarom zoveel bedrijven ons hun belangrijke pakket- en vrachtzendingen toevertrouwen. We geloven zo sterk in de betrouwbaarheid van onze systemen en mensen dat we een geld-terug-garantie geven op internationale zendingen met FedEx Express®. Deze geldt zelfs als we onze gepubliceerde of opgegeven aflevertijd met maar één minuut overschrijden. Wilt u meer weten? Zie de voorwaarden voor onze geld-terug-garantie.
So why not..
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Why not? Bijvoorbeeld hierom:
Rockauto is hier de opdrachtgever naar Fedex toe, ik zie nergens een bepaling dat de rechten van de Fedex-moneyback-bepaling overdraagbaar zijn aan een ander dan de opdrachtgever, en in de bepalingen van Rockauto is dit ook niet naar de geadresseerde opgenomen. Daarnaast weet je niet, of de bepaling onderdeel is van het contract tussen Rockauto en Fedex.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Rockauto is hier de opdrachtgever naar Fedex toe, ik zie nergens een bepaling dat de rechten van de Fedex-moneyback-bepaling overdraagbaar zijn aan een ander dan de opdrachtgever, en in de bepalingen van Rockauto is dit ook niet naar de geadresseerde opgenomen. Daarnaast weet je niet, of de bepaling onderdeel is van het contract tussen Rockauto en Fedex.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Daar heb je een punt. Ik zou inderdaad niet weten of dit ook zo geregeld is.sjak_brak wrote:Why not? Bijvoorbeeld hierom:
Rockauto is hier de opdrachtgever naar Fedex toe, ik zie nergens een bepaling dat de rechten van de Fedex-moneyback-bepaling overdraagbaar zijn aan een ander dan de opdrachtgever, en in de bepalingen van Rockauto is dit ook niet naar de geadresseerde opgenomen. Daarnaast weet je niet, of de bepaling onderdeel is van het contract tussen Rockauto en Fedex.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Nouja, die makker van Fedex begon zelf over geld terug, ik niet. Dusja, daarom. Mij maakt het op zich niet uit, want ik heb idd voor het weekend het spul binnen. Maar als je $20-$25 terug kan krijgen, waarom niet?
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Waarom zou je... :arrow: Je hebt je pakkie toch? Ik zou de moeite die je ervoor moet doen sparen
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
En dan weet je zeker dat je volgende pakketjes NOOIT meer op tijd aankomen.SRB12 wrote:Nouja, die makker van Fedex begon zelf over geld terug, ik niet. Dusja, daarom. Mij maakt het op zich niet uit, want ik heb idd voor het weekend het spul binnen. Maar als je $20-$25 terug kan krijgen, waarom niet?
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: Rockauto/Fedex ervaringen
Wanneer hij verzendkosten heeft betaald voor het pakketje zou ik die inderdaad terug proberen te krijgen bij Rockauto, maar niet bij Fed-ex.