Rockauto/Fedex ervaringen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Rockauto/Fedex ervaringen

Post by SRB12 »

Ik heb dinsdagavond mijn eerste bestelling op Rockauto geplaatst en met Fedex priority mail laten versturen. Het was helaas niet mogelijk om alles uit één warenhuis te laten bezorgen, dus het werden twee pakketjes. Eén uit Indianapolis en één uit Lancaster. Het pakketje uit Lancaster is woensdag om 18:42 op Charles de Gaulle Parijs ontvangen evenals het pakketje uit Indianapolis.
Het pakketje uit Indianapolis ligt inmiddels voor me, maar die uit Lancaster ligt volgens de Fedex website ergens in Stockholm ( :eek: ??) Volgens dezelfde website had die vandaag ook bezorgd horen te worden.
Gebeurt dit vaker of heb ik pech deze keer? Ik had nl gehoopt dat het voor het weekend bezorgd zou zijn, maar daar vrees ik een beetje voor nu.
mikus
Posts: 211
Joined: Thu May 10, 2012 11:14 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by mikus »

Zelf nooit gehad maar een foutje is snel gemaakt natuurlijk.
Ik zelf zou even vandaag en morgen de track status in de gaten houden.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by Remon. »

Fedex heeft een garantieregeling toch? Niet op tijd is vergoeding van de kosten, maar hier zijn wel voorwaarden aan verbonden.

Maarja, je wilt natuurlijk gewoon je pakketje.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by sjak_brak »

Zoiets kan altijd gebeuren, en bij iedere vervoerder, wet van de grote aantallen. Maar normaliter is Rockauto/Fedex heel snel. Ik heb zelf met Fedex priority nooit vertraging gehad, bij Economy kunnen er een paar extra dagen overheen.

Als t echt spoed heeft zou ik ff bellen met Fedex, die track/trace-sites zijn ook nooit helemaal 100% accuraat.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by capricelimburg »

Gebeuren wel eens vaker rare dingen, had laatst een pakketje dat vanuit Californie naar Memphis was gegaan, toen naar Indianapolis, weer terug naar Memphis, en toen via Alaska naar Parijs. Meestal heb ik de spullen de dag nadat ze in Parijs zijn aangekomen in huis, soms twee.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by silentchaos »

Ik heb voor m'n werk ooit een pakketje gehad wat van Wuxi, China naar Utrecht moest...
Die ging eerst naar Hong Kong, toen naar Australië, toen naar Honolulu, toen naar Chicago, toen naar San Francisco, weer terug naar Hong Kong...
Ik zat dat allemaal een beetje aan te kijken, toen in Honolulu heb ik al contact gehad met UPS, leuke Belgische dame... Belde netjes elke dag om te zeggen dat ze er mee bezig waren en waar hij heen ging etc etc..
Uiteindelijk wel aangekomen :P
Ik bood nog aan hem zelf af te halen op Honolulu, maar was niet nodig :(

Edit: toen het pakket aankwam was de verpakking veranderd in 1 en al sticker :D
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by SRB12 »

Inmiddels is het tweede pakketje ook binnen. Ik heb gisteren gebeld met Fedex en er was toen bij hun al bekend dat het pakketje verkeerd gesorteerd was. Daar waren ze dus al mee bezig. Gelukkig is ie er alsnog voor het weekend.
Voor geld terug moest ik contact opnemen met Rockauto omdat ik aan hen geld heb betaald voor de verzending en Rockauto dus weer geld aan Fedex. Rockauto moet dus contact opnemen met Fedex. Kijken hoe dat afgehandeld gaat worden.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by Jeroen_Sp »

Waarom wil je geld terug? Pakket is toch aangekomen?
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by Remon. »

Jeroen_Sp wrote:Waarom wil je geld terug? Pakket is toch aangekomen?
Tja, ze adverteren zelf big time met refunds als je pakket geleverd wordt na de verwachte datum..

We weten dat voor uw bedrijf geldt: tijd is geld. Maar soms is tijd belangrijker dan geld. We zijn dan ook trots op onze uitstekende reputatie voor tijdige leveringen. Het is een van de redenen waarom zoveel bedrijven ons hun belangrijke pakket- en vrachtzendingen toevertrouwen. We geloven zo sterk in de betrouwbaarheid van onze systemen en mensen dat we een geld-terug-garantie geven op internationale zendingen met FedEx Express®. Deze geldt zelfs als we onze gepubliceerde of opgegeven aflevertijd met maar één minuut overschrijden. Wilt u meer weten? Zie de voorwaarden voor onze geld-terug-garantie.


So why not..
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by sjak_brak »

Why not? Bijvoorbeeld hierom:

Rockauto is hier de opdrachtgever naar Fedex toe, ik zie nergens een bepaling dat de rechten van de Fedex-moneyback-bepaling overdraagbaar zijn aan een ander dan de opdrachtgever, en in de bepalingen van Rockauto is dit ook niet naar de geadresseerde opgenomen. Daarnaast weet je niet, of de bepaling onderdeel is van het contract tussen Rockauto en Fedex.

Maar niet geschoten is altijd mis.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by Remon. »

sjak_brak wrote:Why not? Bijvoorbeeld hierom:

Rockauto is hier de opdrachtgever naar Fedex toe, ik zie nergens een bepaling dat de rechten van de Fedex-moneyback-bepaling overdraagbaar zijn aan een ander dan de opdrachtgever, en in de bepalingen van Rockauto is dit ook niet naar de geadresseerde opgenomen. Daarnaast weet je niet, of de bepaling onderdeel is van het contract tussen Rockauto en Fedex.

Maar niet geschoten is altijd mis.
Daar heb je een punt. Ik zou inderdaad niet weten of dit ook zo geregeld is.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by SRB12 »

Nouja, die makker van Fedex begon zelf over geld terug, ik niet. Dusja, daarom. Mij maakt het op zich niet uit, want ik heb idd voor het weekend het spul binnen. Maar als je $20-$25 terug kan krijgen, waarom niet?
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by Hotjerod »

Waarom zou je... :arrow: Je hebt je pakkie toch? Ik zou de moeite die je ervoor moet doen sparen :lol:
Jaap
Posts: 161
Joined: Thu May 03, 2012 9:52 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by Jaap »

SRB12 wrote:Nouja, die makker van Fedex begon zelf over geld terug, ik niet. Dusja, daarom. Mij maakt het op zich niet uit, want ik heb idd voor het weekend het spul binnen. Maar als je $20-$25 terug kan krijgen, waarom niet?
En dan weet je zeker dat je volgende pakketjes NOOIT meer op tijd aankomen. :foei:
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Rockauto/Fedex ervaringen

Post by 69ElCamino »

Wanneer hij verzendkosten heeft betaald voor het pakketje zou ik die inderdaad terug proberen te krijgen bij Rockauto, maar niet bij Fed-ex.
Post Reply