Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

capricelimburg wrote:Heeft weinig zin om elkaar hier toe te roepen wie er wat zou moeten betalen want daar luistert in Den Haag toch helemaal niemand naar. Ze komen nu weer ineens 8 miljard te kort. Voor de derde keer in een jaar dat ze ineens weer miljarden en miljarden tekort komen. Het is inmiddels duidelijk dat we in een zich zelf versterkende spiraal van lastenverzwaring en economische krimp zitten waar we niet uit gaan komen voordat iemand in Berlijn of Parijs de euro opblaast (in Den Haag hebben ze daar de daadkracht niet voor)
Ik kan je redenering wel volgen. Als Dijsselbloem wil dat de burgers nóg eens 6 Mld bezuinigen, dan houd je helemaal geen economie meer over. Dus de enige manier om de economie in gang te houden (= voor krimp te behoeden) is om koopkracht vergrotende maatregelen te nemen (= juist niet bezuinigen). Check USA. Daar snappen ze heel goed hoe dat moet. Er zijn veel dingen niet goed aan dat land, maar hoe zij zich door de economische malaise heendraaien, dat is toch wel knap.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by RobDodge »

Geld wat je niet heb moet je niet uitgeven!
Maar dat hebben die Sinterklasen in Den Haag nooit geleerd!

Er is maar 1 Sinterklaas, en die bestaat niet.. Gelukkig!
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by franky »

RobDodge wrote:Geld wat je niet heb moet je niet uitgeven!
Maar dat hebben die Sinterklasen in Den Haag nooit geleerd!

Er is maar 1 Sinterklaas, en die bestaat niet.. Gelukkig!
he verdorie ik geloofde nog in sinterklaas, en bedankt het :P
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by chevelletje70 »

Misschien dat t al voorbij is geweest, maar kreeg vandaag reactie op mijn email naar LULLETJE WEEKERS.

Geachte heer



Hieronder volgt een reactie op uw e-mail over de motorrijtuigenbelasting (mrb) voor oldtimers.


Met uw e-mail aan staatssecretaris Weekers hebt u inzicht gegeven in wat de veranderingen in de regeling voor oldtimers voor u betekenen. Gezien de grote hoeveelheid reacties die staatssecretaris Weekers op deze regeling heeft ontvangen, is het niet mogelijk deze allemaal binnen een redelijke termijn individueel te beantwoorden. Daarom is voor deze opzet van beantwoording gekozen. Hieronder treft u uitgebreide uitleg over aanleiding en aard van de nieuwe regeling voor oldtimers.



Staatssecretaris Weekers is zich zeer bewust wat de mogelijke afschaffing vrijstelling mrb voor oldtimers losmaakt. Hij heeft dan ook toegezegd, in een overleg volgend op zijn Kamerbrief van 15 april een ultieme poging te zullen doen om met de oldtimerbranche tot overeenstemming te komen teneinde het hobbymatig gebruik van rijdend cultureel erfgoed te ontzien. Deze Kamerbrief vindt u op de website van de Rijksoverheid via onderstaande link.



http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... imers.html



In zijn Kamerbrief van 24 april heeft de staatssecretaris de Tweede Kamer een alternatief voor de afschaffing vrijstelling mrb voor oldtimers voorgelegd. Deze Kamerbrief vindt u op de website van de Rijksoverheid via onderstaande link.



http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... imers.html



Belangrijk gegeven hierbij is dat de uitkomsten het resultaat zijn van intensief overleg met de vertegenwoordigers van de oldtimerbranche, te weten de FEHAC, KNAC, FOCWA, ANWB, RAI en BOVAG. Er is een akkoord gesloten dat door de vertegenwoordigers van de oldtimerbranche wordt gesteund. Dit alternatief ziet er als volgt uit.



Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van mrb voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Dit is de structurele regeling die ruim € 16 miljoen per jaar kost (optie 4 van de brief van 15 april jl.). Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1973 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de mrb met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt. In de uitwerking van deze regeling zal hierbij worden meegewogen dat voor deze maanden een ontheffing kan worden aangevraagd in het geval het voertuig APK gekeurd moet worden.



Dit alternatief beoogt nog meer dan de alternatieven, genoemd in de brief van 15 april jl., de liefhebber te ontzien terwijl de meer milieubelastende, maar onder het huidige regime vrijgestelde veelrijder (voornamelijk diesel- en LPG-rijders) zijn vrijstelling verliest en mrb moet gaan betalen. Uitgangspunt bij de overgangsregeling is dat het dagelijks gebruik van oldtimers zoveel mogelijk wordt voorkomen. Het overgangsregime loopt af in het jaar 2028 (zodra de jaargang 1987 40 jaar is).



Voor uitgebreidere informatie verwijs ik u naar de hierboven genoemde brieven, alsook nadere informatie op rijksoverheid.nl. De oldtimerregeling wordt nader uitgewerkt en zal deel uitmaken van het Belastingplan 2014.



Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.



DE STAATSSECRETARIS VAN FINANCIËN
Namens deze,

R. Dolstra
Directeur Communicatie
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by oldsv8diesel »

heel simpel, als iedereen dat kan opbrengen tenminste.....kwa ruimte enzo

allemaal je oltimer die jonger dan 40 jaar is schorsen voor een half jaar, wil wedden dat dat hard aankomt, en er weer een nieuwe crisis van komt
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

@chevelletje: ik heb vandaag exact dezelfde e-mail van dezelfde afzender ontvangen.

Ik ben op dit moment in discussie met de Tweede Kamer-fractie van de VVD. Zij hebben precies het tegenovergestelde gedaan van wat men vooraf aangaf, dus heb ik ze daarop aangesproken.
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by pintor »

vechten tegen de bierkaai heet dat
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by 29er Hot Rod »

en er is al aangekondigd dat er in Augustus weer meer beziunigingen aan zitten te komen ! (Rutte)

waarneer gooien we de snelwegen eens een ochtend dicht ??
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by oldsv8diesel »

nooit, want wij nederlanders zijn pussy :P
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by gerrutcamaro »

weet niet waar jij rijdt 's ochtends maar waar ik rij is de snelweg iedere ochtend wel geblokkeerd :P
Andy Olds
Posts: 328
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:31 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Andy Olds »

Een verkeersinfarct in Amsterdam heb je weinig voor nodig....... :D
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by RobDodge »

Ik las net in het blad Klassiek & Techniek dat de Fehac bezig is om te proberen een overgangs regeling los te peuteren voor de zwaardere LPG en diesels..
Er schijnt daar over al een zeer gedetailleerd voorstel te liggen bij de beleidsmakers van het ministerie van financien.
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by chevelletje70 »

HarleyRob wrote:@chevelletje: ik heb vandaag exact dezelfde e-mail van dezelfde afzender ontvangen.

Ik ben op dit moment in discussie met de Tweede Kamer-fractie van de VVD. Zij hebben precies het tegenovergestelde gedaan van wat men vooraf aangaf, dus heb ik ze daarop aangesproken.
Ik heb respect voor je dat je nog een discussie met ze aangaat, want volgens mij gaat t bij die klanten t 1ne oor in andere eruit.

En ze gebruiken de motto , onze wil is wet en of er een heeeele branche en hobby naar de klote gaat zal hun een worst wezen

Maargoed nogmaals : misschien dat de discussie wat opleverd
olds 88 1956
Posts: 316
Joined: Mon Sep 14, 2009 10:48 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by olds 88 1956 »

Komt die van der G niet onderhand weer vrij wegens goed gedrag ofzow.....als elke klassieker liefhebber 10 euro doneert zijn we misschien zo een hoop politicie kwijt.... :D :D :D
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by thunderbuick »

Laat ze maar niet horen dat je nog geld over hebt om te besteden.........
Locked