1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldtimers

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
le sabre
Posts: 280
Joined: Thu Aug 05, 2004 11:37 pm

1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldtimers

Post by le sabre »

Good Vibrations

Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.

Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.

Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.

Locatie:
Den Haag

Omschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.

Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.

Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.

Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.

Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan http://www.treesforall.nl.

Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.

Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.

Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!

Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!

Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)

Facebook:
https://www.facebook.com/groups/132939090189930/
word lid van de groep!
TheBigE
Posts: 966
Joined: Sun Feb 08, 2004 4:07 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by TheBigE »

Maria, Wat ben jij toch een kanjer!!! hoed af en een diepe buiging!!!!

E
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by caddy123 »

Super ik wil zeker mee!
Maar ( maart ) sneeuw en zout op de weg!
Maar zeker een goede actie.

Gr Caddy123
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Remon. »

Ge-wel-dig!

Goede opzet zo. Alles bij elkaar, goede locatie, goede timing, donatie, pers.. Top.
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Johnto »

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by silentchaos »

:thumbsup:
Aangemeld :)
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Crash »

Top ditte ziet er nu al "slick" uit zal absoluut aanwezig zijn heb de datum al in m'n agenda gezet.
Shmoozer
Posts: 582
Joined: Sat May 28, 2005 7:20 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Shmoozer »

:thumbs: Chapeau!
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Texas Boy »

Perfecte actie :thumbs:
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Shev Ed »

Mooi, maar precies wat ik al dacht, teveel gericht op alleen de auto's.

Doe de motoren, brommers en vrachtauto's er ook bij.

Dan krijg je pas echt een gigantische hoop mensen bij elkaar, vooral de brommers en motoren zullen indruk maken kwa hoeveelheid.

Anyway, count me in :thumbs:

edit : En oh ? 'oordelijk' laten verlopen ? Je moet juist een totale choas op de weg creëren. :D
le sabre
Posts: 280
Joined: Thu Aug 05, 2004 11:37 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by le sabre »

Nee op Facebook zul je zien dat de motoren ook al op de hoogte zijn gebracht en zich aanmelden. Woensdag zitten we bij de FEHAC en dan kan ik alle clubs hiervan op de hoogte stellen, dus ook vrachtwagens en motoren. Punt is dat ik zelf uit de Amerikaanse auto hoek kom en dus wel die groep weet te benaderen en voor de rest van de merken en de motoren en vrachtwagens zal ik toch echt voor een gedeelte afhankelijk zijn van mensen die elkaar op de hoogte stellen hiervan.

We gaan ook een enrome groep bij elkaar krijgen, daar ben ik van overtuigd, alleen ruimte voor chaos sta ik niet toe. Daar is in deze actie geen ruimte voor en dat is ook niet de opzet van het geheel. Het moet een positieve en mooie dag worden!
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Funk »

Lijkt me een goed plan om er bij te zijn.

Ben benieuwd hoeveel file er zal ontstaan door niet startende, kokende en olielekkende vehicels op de snelweg :lol:
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Lennard »

eindelijk kan ik ook een soort van meeting op met me capri :D
ben zeker van de partij !!!

Groeten Lennard
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by lowrida »

Ow wist je nog niet? Capri's uitgesloten van deelname... :D
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by M@ikel »

Goeie actie, zelfs als er geen reden voor was een topper!!

ik zal het ook even mailen, maar mocht er behoefte zijn aan een websiteje, of live verslag van deze dag op internet staan we voor je klaar met mijn internetbedrijf en doyousee.me (we hebben ook een mobiele livestream studio die rijdend kan webcasten tegenwoordig).

M@ik
Post Reply