Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Thu Nov 29, 2012 11:45 pm, edited 2 times in total.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by caddy123 »

Hij heeft dus ongegrond je kenteken in beslag genomen!
Je heb geen bekeuring, dus ik zal zeggen advocaat erbij halen en dan hangt meneer agent laat het ze maar eens voelen.
Hard spelen dit spel.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by franky »

zal toch RDW worden, dus ochtendje RDW
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Thu Nov 29, 2012 11:41 pm, edited 1 time in total.
MieZ
Posts: 1084
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:26 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by MieZ »

huh....je kentekenbewijs is ingevorderd, maar je mocht wel verder rijden (je weg vervolgen)?

Terwijl je normaal gesproken een boete zou kunnen krijgen als je je papieren niet kunt tonen?
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by 78 Firebird »

Met (zwaar) getinte ruiten in de vrachtwagen rijden mag ook niet.
Een maat van me had hetzelfde met de vrachtwagen,kon het ter plekke verwijderen en had wel een prent.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Thu Nov 29, 2012 11:42 pm, edited 1 time in total.
krypto
Posts: 271
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:45 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by krypto »

ik zal toch maar even naar de rdw gaan. Zij maken toch ook wel vaak fouten spreek ik uit ervaring.
Van de week een jag die ik wou apk afmelden. Stond er 1 cijfer te weinig can het chassisnummer op het kenteken. De auto was in 2009 ingevoerd. Ik heb met het keuringsstation gebeld en uitgelegd. Was geen probleem, allen toen ik er kwam hadden ze nog wel het idee om 29,-euro terekenen voor aanpassing van het kenteken. Maar even rustig uitgelegd dat zij ook fouten maken. Krijg het kenteken van de week weer correct terug. In het apk systeem staat het al weer goed.
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by -SpengaMotors- »

ik heb het ook gehad, ingevoerde suburban met geplakte ramen.

ze hadden gemeten, en moest eraf, of kenteken inleveren. ik heb het er maar af gehaald,
dan kreeg ik in ieder geval geen boete beloofden ze. het zat er zelfs dubbel op, maar zelfs die enkele laag was nog te donker.

ging van 30 procent doorlaatheid naar 50, en het 2e vel eraf wastie 80procent ( was dus origineel ook al getint )

wel zonde, maar ik kon er niet onderuit op dat moment.

miss is vrachtwagen idd anders...! maar als hij niet meet mag hij sowieso nix doen, want heeft hij geen bewijs.

maargoed volgende week staan ze je op te wachten met een meet-apparaat, dus je wint het toch niet van die hufters.

boete kan trouwens 250 euro zijn schijnt
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by CVPI »

Tja, je mag gewoon niet rondrijden met "heb je soms een binnenbrand gehad?" folie op je ruiten.
Oftewel, eraftrekken die zooi. :D
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by rockatansky »

Waar is Mr. Tintman als je hem nodig hebt..... :o
DutchTBI
Posts: 1087
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:57 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by DutchTBI »

Regeling Voertuigen:

Artikel 5.3.42
1. De voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten van bedrijfsauto’s mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen. Ten aanzien van de voorruit is het bepaalde in , van toepassing. 2. De voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten van bedrijfsauto’s mogen niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Visuele controle. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
3. De lichtdoorlatendheid van de voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten mag niet minder dan 55% bedragen.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Detroitsteel »

Levensgevaarlijk...getinte ramen bij een vrachtwagen.

Als ik op de fiets naar mijn werk ga -ja echt, af en toe doe ik dat- dan zoek ik altijd oogcontact met de bestuurder mocht ik zijn wagen voorlangs willen passeren. Dat doe ik ook als ik er langs zit via de spiegel.

Bij auto's heb ik minder moeite aangezien je veel minder blinde hoeken hebt en, zeker als je er voorlangs gaat, dat ze je gewoon zien gaan.

Maar dan is het weer zo dat als ik in de auto zit, dat ik bij kruisingen in hou als ik de bestuurder niet kan zien zitten van de evt auto die van rechts of links op die kruising af komt stormen. Ik kan dan niet zien of die mij gezien heeft of niet.

Maar goed, geinig vindt ik het wel staan bij wagens 8)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by sjak_brak »

ThA CoPyCaT© wrote:op het voorruit na, hebben alle ruiten een lichtdoorlaatbaarheid van 5% en beide voorste zijruiten van 10%.
En zeg eens eerlijk, vind je dat zelf nou echt zo'n geweldig idee?

Ik vind het terecht als blijkt dat je die rommel eraf moet trekken, ik hoop dat je er niet met een maas in de wet doorheen komt.

Je zet in een nachtelijke rit door verlaten gebied toch ook geen lasbril op :arrow:
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by johnny »

MieZ wrote:huh....je kentekenbewijs is ingevorderd, maar je mocht wel verder rijden (je weg vervolgen)?

vreemd verhaal........mijn kentekenbewijs hebben ze ook eens ingevorderd, mocht nog achter hun rijden richting politieburo en hem daar laten staan......na een grondige inspectie door een technische man van de politie kreeg ik dan een blauw briefje wat ik achter de voorruit moest plakken, daar mocht ik niet mee rijden maar hem wel 21 dagen op de openbare weg laten staan, mocht hem wel achter een andere auto nog naar huis slepen om daar alle aangetroffen mankementen te verhelpen.....
Post Reply