Jullie verbruik/snelheid/rpm
Jullie verbruik/snelheid/rpm
Zat me toch is af te vragen, er zijn al meerder topics over verbruik geweest maar echt een duidelijk overzicht bestaat er nog niet echt.
Ik rijd momenteel veel snelweg met mijn el-camino en rijd altijd rond de 90km/h (+/- 4100rpm) en verbruik dan op LPG rond de 1:5.
zijn dat beetje normale waardes? (ik vind rpm best wel hoog voor 90km/h namelijk, maar heb dan ook nog een sperdiff achter.)
Motor: Chevrolet 305
Brandstof: LPG
Gem. Verb.: 1:5
RPM snelweg: 4100
Gem. Snelh. snelweg: 90km/h
Hoe is dit bij jullie?
Ik rijd momenteel veel snelweg met mijn el-camino en rijd altijd rond de 90km/h (+/- 4100rpm) en verbruik dan op LPG rond de 1:5.
zijn dat beetje normale waardes? (ik vind rpm best wel hoog voor 90km/h namelijk, maar heb dan ook nog een sperdiff achter.)
Motor: Chevrolet 305
Brandstof: LPG
Gem. Verb.: 1:5
RPM snelweg: 4100
Gem. Snelh. snelweg: 90km/h
Hoe is dit bij jullie?
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Bij mij:
Motor: 305 chebby
Brandstof: lpg
Gem verb: boeit me niet
Rpm: boeit me nog minder
Gem snelheid: overal gem 20 km te hard
misschien heb je er wat aan
Motor: 305 chebby
Brandstof: lpg
Gem verb: boeit me niet
Rpm: boeit me nog minder
Gem snelheid: overal gem 20 km te hard
misschien heb je er wat aan
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
bij mijn chevy camaro.
gemiddeld snelheid op snelweg 100 KM/H
2000RPM
gem verbruik 1 op 5.
blok chevy 305.
lpg.
gemiddeld snelheid op snelweg 100 KM/H
2000RPM
gem verbruik 1 op 5.
blok chevy 305.
lpg.
-
- Posts: 113
- Joined: Tue Jun 24, 2008 7:13 pm
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
MEt mijn mustang rijd ik gemiddeld 1 op 7, heb ik een keer uitgerekend door me kilometer standen bij te houden, ik rij weinig snelweg en heb geen toerenteller
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
4100 toeren? schakelt ie wel naar z'n 2
M@ik
M@ik
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
4100 RPM bij 90 Km/h? Weet je zeker dat er een V8 in ligt en geen 1.2 motor?
En heb je dan niet een pokke herrie?
Wellicht kan iemand jou waardes toelichten.
Mijn:
Chevrolet 305 met O/D '86
Brandstof: IMPCO LPG
RPM: Laag i.v.m. overdrive
Verbruik gem. stad: 1 op 5,5
Verbruik gem. snelweg 1 op 8,5 (als ik als opa rijd, soms)
Anders 1 op 6,7 bij wat meer doorkachelen. (Thans, dat was het gemiddelde van de vakantietrip á 3100 kilometers incl. bergen)
En heb je dan niet een pokke herrie?
Wellicht kan iemand jou waardes toelichten.
Mijn:
Chevrolet 305 met O/D '86
Brandstof: IMPCO LPG
RPM: Laag i.v.m. overdrive
Verbruik gem. stad: 1 op 5,5
Verbruik gem. snelweg 1 op 8,5 (als ik als opa rijd, soms)
Anders 1 op 6,7 bij wat meer doorkachelen. (Thans, dat was het gemiddelde van de vakantietrip á 3100 kilometers incl. bergen)
Last edited by CVPI on Fri Oct 19, 2012 7:41 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Sperdiff is niet de reden van het hoge toerental maar de overbrengingen en eventueel de banden hoogte, je zult wel 4.11-1 hebben en waarschijnlijk lage banden ?.darky83 wrote:Zat me toch is af te vragen, er zijn al meerder topics over verbruik geweest maar echt een duidelijk overzicht bestaat er nog niet echt.
Ik rijd momenteel veel snelweg met mijn el-camino en rijd altijd rond de 90km/h (+/- 4100rpm) en verbruik dan op LPG rond de 1:5.
zijn dat beetje normale waardes? (ik vind rpm best wel hoog voor 90km/h namelijk, maar heb dan ook nog een sperdiff achter.)
Motor: Chevrolet 305
Brandstof: LPG
Gem. Verb.: 1:5
RPM snelweg: 4100
Gem. Snelh. snelweg: 90km/h
Hoe is dit bij jullie?
Een overdrive is een must als je je verbruik omlaag wil hebben.
Ik vind 1-5 nog aardig met waarschijnlijk een simpele gas instalatie en zon toerental.
Ik zou een overdrive aanraden en wat hogere banden, maar weet niet wat je nu hebt.
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Mijn Sub heeft:
- 350 SB
- gemiddeld 1 op 5
- LPG
- gevarieerd gebruik: korte ritten en lange (snelweg) ritten
Maar eigenlijk interesseert het me niet zo heel veel. Het gaat me veel meer om de rij-ervaring met zo'n Amerikaan, het ruige en het vrije. Bovendien: ik rijd vanuit Z-Frankrijk 1400 km zonder radio aan terug naar huis, gewoon om van het V8-geluid te kunnen genieten!
- 350 SB
- gemiddeld 1 op 5
- LPG
- gevarieerd gebruik: korte ritten en lange (snelweg) ritten
Maar eigenlijk interesseert het me niet zo heel veel. Het gaat me veel meer om de rij-ervaring met zo'n Amerikaan, het ruige en het vrije. Bovendien: ik rijd vanuit Z-Frankrijk 1400 km zonder radio aan terug naar huis, gewoon om van het V8-geluid te kunnen genieten!
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
4100rpm kan tog niet,die van mij loopt haast stationair bij 90 km/p
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Banden achter zijn nu P245-60/R15 niet bepaald lage banden dus (iig hoger dan origineel)Sperdiff is niet de reden van het hoge toerental maar de overbrengingen en eventueel de banden hoogte, je zult wel 4.11-1 hebben en waarschijnlijk lage banden ?.
Een overdrive is een must als je je verbruik omlaag wil hebben.
Ik vind 1-5 nog aardig met waarschijnlijk een simpele gas instalatie en zon toerental.
Ik zou een overdrive aanraden en wat hogere banden, maar weet niet wat je nu hebt.
De bak is ook nog origineel zover ik weet (3 versnellingen voel je tijdens rijden en dashboard heeft PRND21 dus dat lijkt me nog origineel (TH350))
Ik weet dat de volledige achteras vervangen is door iig een met sperdiff en wat je zegt waarschijnlijk is de overbrenging veranderd.
LPG installatie is nu een impco 425 (met me oude impco 300 reed ik gemiddeld 1:6,5)
Vandaar ook dit topic, zit me af te vragen of het nuttig is om de achteras ooit weer te gaan vervangen door een originele, soms is het toch wel lekker om eventjes naar de 120 te kunnen gaan op de snelweg, ik hobbel nu meestal achter vrachtwagens aan (wat mogelijk ook brandstof bespaart)..
Het brandstof verbruik zelf boeit me niet zo heel erg (het blijft nou een maal een hobby), het is meer dat boven de 100km/h het lawaai zo erg wordt dat het niet lekker meer rijd wat ik nu oplos door gewoon onder de 100 te blijven
*edit, foutje 3x versnelling ipv 2x
Last edited by darky83 on Sat Oct 20, 2012 3:51 pm, edited 2 times in total.
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Motor: Chevrolet 364 supercharged
Brandstof: Super benzine
Gem. Verb.: 1:4.8 zegt het dashboard
RPM snelweg: 6000 max
Gem. Snelh. snelweg:
Brandstof: Super benzine
Gem. Verb.: 1:4.8 zegt het dashboard
RPM snelweg: 6000 max
Gem. Snelh. snelweg:
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Cadillac 7.7 ltr/472 cid,
LPG,
gemiddeld 1 op 5, alleen grote weg bijna 1 op 7,
max 60 mph, rustig met wegrijden,
gewicht 3 ton, stroomlijn van een piano...
veel lol!
LPG,
gemiddeld 1 op 5, alleen grote weg bijna 1 op 7,
max 60 mph, rustig met wegrijden,
gewicht 3 ton, stroomlijn van een piano...
veel lol!
-
- Posts: 2114
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Mijn Sub heeft:
455Cid
LPG
een veel te kleine onderbouwtank
verbruik op de grote weg: veelllll
in de stad: nog meer !!
But who cares, I like driving it.
Rob
455Cid
LPG
een veel te kleine onderbouwtank
verbruik op de grote weg: veelllll
in de stad: nog meer !!
But who cares, I like driving it.
Rob
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Chevrolet Suburban K20 (dus 3/4 tons en 4WD)
SB350
alleen LPG met 425 IMPCO mixer
TH700R4
eindoverbrenging achter 4.10
banden 275/75/R16
90-100kph @ ca. 1900-2000rpm
verbruik grote weg 1:5
verbruik in en rondom de stad 1:4 ongeveer
4100rpm is reteveel voor lange tijd als je op LPG rijdt. LPG verbrand stuk warmer dan benzine. Als je langdurig zo'n hoog toerental rijdt, loop je serieuze kans op snellere motorslijtage, volgens mij vooral kleppen en dergelijke. Zoek maar eens met Google.
kleinere eindoverbenging achter en je zou makkelijk 1:7 moeten kunnen halen volgens mij.
SB350
alleen LPG met 425 IMPCO mixer
TH700R4
eindoverbrenging achter 4.10
banden 275/75/R16
90-100kph @ ca. 1900-2000rpm
verbruik grote weg 1:5
verbruik in en rondom de stad 1:4 ongeveer
4100rpm is reteveel voor lange tijd als je op LPG rijdt. LPG verbrand stuk warmer dan benzine. Als je langdurig zo'n hoog toerental rijdt, loop je serieuze kans op snellere motorslijtage, volgens mij vooral kleppen en dergelijke. Zoek maar eens met Google.
kleinere eindoverbenging achter en je zou makkelijk 1:7 moeten kunnen halen volgens mij.
Last edited by kikkegek on Fri Oct 19, 2012 11:57 pm, edited 2 times in total.
-
- Posts: 2218
- Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am
Re: Jullie verbruik/snelheid/rpm
Ik heb wel eens een Europees winterhok (2 ltr., 4 cilinder) gehad, die draaide 4000 rpm. bij 120 km/h.
Geloof me dat ik ook niet harder durfte te rijden; bang dat ik m'n blok zou opblazen.
Als die van jou dat toerental al haalt bij 90 km/h. ...
Geloof me dat ik ook niet harder durfte te rijden; bang dat ik m'n blok zou opblazen.
Als die van jou dat toerental al haalt bij 90 km/h. ...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Fri Oct 19, 2012 11:02 pm, edited 1 time in total.