Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Misha
Posts: 2
Joined: Mon Jul 09, 2012 3:11 am

Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by Misha »

Hallo ik ben Misha, woon in Zaandam en de komende 4 dagen ben ik nog 24 ;) Ik hou van metal en aparte auto's en sinds een week ofzo ben ik hier op het forum aan het meelezen. Ik wil graag meer weten hoe het is om een Amerikaan van rond 1980 als daily te hebben, bijvoorbeeld een Ford LTD of Chevrolet Caprice, Olds Cutlass... Waar moet ik vooral op letten en hoe zit het met de onderdelenvoorziening en prijzen?

Tot slot nog een citaat van een maat van me uit Indiana (heeft een mooie 66 Impala!):
"I wouldn't bank on the quality of 80's american cars in general though there are some exceptions of course"
Hoe kijken jullie hiernaar?

Vrgr Misha
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by maartten »

welkom hier ,en lees dit tropic maar es door
:thumbs:

viewtopic.php?f=4&t=77320
Johannes El Camino
Posts: 514
Joined: Sun Jun 24, 2012 7:57 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by Johannes El Camino »

Misha

welkom op het het forum :thumbs:

ik zou zeggen geniet de aankomende 4 dagen nog maar even

Gr Johannes
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by 69ElCamino »

I wouldn't bank on the quality of any american vehicle. But that's just part of the fun now isn't it ?

Jaren 80 kan ik je niet vertellen, Eind jaren 60 wel en dat is net zoals elke andere oude Europeesche klassieke auto, met als verschil dat Yanks vele malen stoerder, mooier en groter zijn. Voor de rest slurpen ze allemaal te dure benzine, kost het veel geld om ze goed te onderhouden en rijden ze totaal niet zoals moderne auto's.

Does that help? Btw welkom op het forum. Have fun reading and searching, pondering and drooling on all that beautiful steel that is American classics.
Visit some meetings, talk to people and start your search for the one car that one day will be your car. It's just like dating and finding your soul mate.

You'll see a car just like her on a meeting someday, you'll start dreaming about 'her', you'll become a nutcase for anyone with no interest in cars, you'll start jabbering incoherently whenever you talk about 'her', you're heart will jump whenever you think you see 'her' and one day you'll meet the right one, fall in love and buy your first US car.

That's when you know you're hooked....
lotje1973
Posts: 191
Joined: Mon Jan 24, 2011 11:08 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by lotje1973 »

Welkom!
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by Hotjerod »

Welkom en veel leesplezier hier :cheers:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by Detroitsteel »

Greetings earthling :)
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by rulez »

welkom hierzo.... :thumbs:

een amerikaan rijdt anders dan een europeaan...veel relaxter, niet zo gehaast, lekker cruisen, muziekje erbij, ruime voorbank en glijdt over drempels

nadelen zijn oa de parkeerplaatsen maar met een bank schuif je zowel rechts als links makkelijk uit je auto, loopt ie 1:4 tot 1:6 op gas, dus das ongeveer 1:10 bezinen met een europeaan (afhankelijk van brandstofprijzen) en heb je bij de chevy relatief makkelijker onderdelen en zijn onderhoudsprijzen gunstiger.

maarja als je zelf veel wilt doen en je vbragen hier stelt gaat dat best goed komen.

en als je op zoek gaat naar een wagen, veel kijken en voor jezelf goed bepalen wat je zoekt.
staan genoeg topis over diverse modellen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by Jeroen_Sp »

rulez wrote: loopt ie 1:4 tot 1:6 op gas
Neem je een bigblock fullsize dan zit je eerder op 1:3 tot 1:4,5

Verder welkom hier!
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by mercury1970 »

En is Misha een vrouwtje of een mannetje ?? :D
Jaap
Posts: 161
Joined: Thu May 03, 2012 9:52 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by Jaap »

mercury1970 wrote:En is Misha een vrouwtje of een mannetje ?? :D
:cheers: :thumbs: :thumbs: :lol:

Welkom Misha

Zelf heb ik een Olds Cutlass uit 84 als daily en bestel al mijn spullen bij Rockauto.com
Alleen plaatwerk wordt wat moeilijk om te krijgen. Ook voor Ford en chevy's nog alles verkrijgbaar daar.

Have fun!
Misha
Posts: 2
Joined: Mon Jul 09, 2012 3:11 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by Misha »

En is Misha een vrouwtje of een mannetje ?? :D

Sorry voor de valse hoop maar ik ben een mannetje 8) Vanavond zal ik weer rustig hier rond kunnen neuzen maar ik moet me nu even haasten want ik heb zo een sollicitatie :?
Jaap
Posts: 161
Joined: Thu May 03, 2012 9:52 am

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by Jaap »

Succes met je sollicitatie!! ;)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by thunderbuick »

Welkom hier.
Ik rijdt al jaren dagelijks in een jaren '80 Furd, no problemo.
Zit natuurlijk meer en ander onderhoud aan dan een nieuwere auto maar als je daar een beetje op bedacht bent valt het pech gehalte enorm mee.
Het probleem met de meeste jaren 80 auto's is gewoon achterstallig en onjuist onderhoud.
Slechte verdelers/kabels/bougies, verouderde slangen, wrakke carburateurs of achterstallig onderhoud aan lpg delen, slechte v snaren, koelingsproblemen enz.
Dat zijn over het algemeen dingen die te voorkomen zijn.
Er kunnen trouwens ook dingen stuk gaan die je niet kunt voorkomen :D
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Ik ben nieuw hier dus even voorstellen!

Post by rulez »

Misha wrote: Sorry voor de valse hoop
valse hoop is ook hoop :P :P

succes met je solli en je zoektocht naar een yank
Post Reply