franky wrote:ik wil niet zeggen dat ik sta te springen om een APK keuring maar vind het toch ook wel weer een "stok achter de deur" om mijn chevy en andere auto's techn in orde te houden, maar kan begrijpen als je iedere keer weer in discussie moet gaan je het effe zat bent.
bij het APK keuringsstation waar ik mijn auto's laat keuren kom ik al een aantal jaren, in het begin was het wat stroef en keurde die beste man dingen af die je bij een yank anders moet testen: bijvoorbeeld de gordels, het niet aanwezig zijn van een blower (voor een bepaalt jaartal mag dat), geen goed werkende km-meter (mag als bj voor 1967 is), geen gordels voor 1971, maar in goed overleg en het raadplegen van de APK boeken komen we er altijd wel uit.
maar hou er ook rekening mee dat als je een APK koopt en je krijgt toch een steekproef en uit die steekproef blijkt dat de boel is geflest je de komende jaren steekproefen kan verwachten op je auto, je naam en kenteken komt op een speciale lijst van het RDW.
Kijk dat bedoel ik nou.
En natuurlijk, in alle eerlijkheid ben ik blij dat die apk er is om alle sloopbakken van de weg te halen.
Maar als ik elke keer de dupe wordt van onkunde, dan ben ik het wel een keer zat.
En als je mijn auto van boven tot onder nakijkt, dan zal je het zeker geen krot noemen.
dus die opmerking vindt ik een beetje jammer van sommige van jullie.
Ik liet het ook elk jaar keuren bij een zaak hier in het dorp, die wel wist waar die het over had (heeft zelfde type auto gereden in het verleden)
Maar die is er mee opgehouden, gepensioneerd.'