Tips aanschaf amerikaan.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by E.rik »

Streetrod wrote:Heb ook nog wel iets leuks staan denk ik. Plymouth sport fury 1971 383ci (6,3L)vrpr 5500
Image
Image
Deze staat nergenst te koop staat gewoon bij mij in een hoekje

Dit is nou exact de look die ik zoek. heb me eergisteren aangemeld om rustig te oriënteren, had niet verwacht dat ik zo snel wat moois aangeboden kreeg! jullie zullen begrijpen dat ik niet over 1 nacht ijs ga,een impuls inkoop moet het niet worden,


echt een hele mooie auto
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by Jeroen_Sp »

E.rik wrote:Dit is nou exact de look die ik zoek. heb me eergisteren aangemeld om rustig te oriënteren, had niet verwacht dat ik zo snel wat moois aangeboden kreeg! jullie zullen begrijpen dat ik niet over 1 nacht ijs ga,een impuls inkoop moet het niet worden,
echt een hele mooie auto
Waarom ga je niet een keer kijken. Als je duidelijk van te voren aangeeft wat je intenties zijn van je bezoek dan is dat vaak niet zo een probleem. Een proefrit zou ik alleen niet om vragen als je niet zeker wilt dat je de auto gaat kopen.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by Supervaags »

Jeroen_Sp wrote:Waarom ga je niet een keer kijken. Als je duidelijk van te voren aangeeft wat je intenties zijn van je bezoek dan is dat vaak niet zo een probleem. Een proefrit zou ik alleen niet om vragen als je niet zeker wilt dat je de auto gaat kopen.
x2, dit model fury is idd wel erg gaaf zeg ik zou zeker even gaan kijken als is het maar om een idee te krijgen van een dergelijke auto.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by 69ElCamino »

Mopar heeft over het algemeen duurdere onderdelen (doordat Mopar wat minder beschikbaar is) en heeft schijnbaar minder exchangable parts dan een GM bak, maar dat is wat mij duidelijk is geworden na een jaar diverse fora gelezen te hebben en verschillende mensen gesproken te hebben.

Mijn advies:
1. Ga eens eerst goed op onderzoek uit. Bekijk de meest uiteenlopende modellen ook die je op het eerste gezicht misschien niet zo mooi vind. Bijt je ook niet vast in een model of merk.
2. Bekijk ook bakken die boven en onder jouw budget liggen, dan krijg je een idee van waarde en wat je voor geld kan kopen, maar ook hoe jij graag wil cruisen.
3. koop een auto die je graag wil hebben, ook al betekent dat je dan misschien langer door moet sparen, dan dat je een auto koopt waar je 'genoegen' meeneemt. Dan worden de kosten die je er voor uit moet geven ook stukken dragelijker.
4. Koop je auto bij een goede toko en niet bij een beunhaas. Vraag info aan mensen die je leert kennen. Bijv hier op het forum.
5. Bedenk wat je er mee wil doen. Ben je iemand die naast rijden ook wil knutselen en graag jouw eigen auto wil maken, dan is een opknapper een beter idee dan eentje die al 'af' is (red. oude auto's zijn nooit af!) zo niet, koop dan eentje die al af is. Scheelt tijd, moeite en geld en levert in dat geval meer plezier voor jezelf op.
6. Importeren is leuk en onwijs spannend, maar weet dat hier in Nederland tig mooie bakken rondrijden die even goed, of zelfs beter zijn dan die uit de status komen. Iemand zei ooit tegen mij: 80% uit de states is bagger, 20% is 'eerlijk'. Kans is dus groot dat je een 'vergissing' kan kopen, ook omdat je er niet even heen vliegt om te gaan kijken.
7. Oude yanks zijn populair dus daar betaal je dan ook voor. If it sounds too good to be true, it probably is. Vewacht dus geen 'rare' finds. De tijd van Barn Finds ligt ver achter ons.

En last nut not least: have fun searching. That's a big part of the fun!
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by HiP #2 »

Ik heb ook nog een '71 Fury staan, toevallig ook groen... Evt. wel te koop. 2-dr coupé, harde auto, APK tot dec.

Image
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by rulez »

arthur wrote:ALs ik opnieuw een 2de hands amerikaan zou kopen, dan zou ik me voornamelijk focussen op auto''s met héél gezond plaatwerk en onderstel.

Motor en automaat is in mijn ogen beter zelf te reviseren dan plaatwerk strak te krijgen en roest gaten dichtlassen etc.

Dat is bij mij in elk geval van toepassing. ( ik krijg nog geen deur recht, maar een gezond blokkie in elkaar zetten is geen probleem)

9 van de 10 keer voldoet de motor toch niet aan je verwachtingen en kun je gelijk upgraden.

en als je in je budget rekening houdt met een motor en bak revisie kom je minder snel voor verrassingen dan als je wat geld opzij legt voor een body resto , vaker toch meer roest en deuken dan je denkt en dan wil je toch net een iets mooiere en duurdere lak, terwijl een blok an bak revisie redelijk goed omkaderd is.

maaruh als je een el camino zoekt 1980 met lpg op kenteken, eventueel zonder blok (na revisie 1000km gereden) en bak te koop.
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by E.rik »

@ Hip 2: hele mooie auto

@ de rest: Bedankt voor de extra tips. Het is me allemaal duidelijk waar ik aan begin. :)
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by Rene's '63 impala »

Kan je uit ervaring vertellen dat voor die jaartallen chevrolet nog meer dan genoeg onderdelen te krijgen zijn.
Deze bijvoorbeeld: http://www.lategreatchevy.com/

En voor 7500 zou ik er 1 uit de USA halen (véél meer keus) en gas in (laten) bouwen :)
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by E.rik »

Rene's '63 impala wrote:Kan je uit ervaring vertellen dat voor die jaartallen chevrolet nog meer dan genoeg onderdelen te krijgen zijn.
Deze bijvoorbeeld: http://www.lategreatchevy.com/

En voor 7500 zou ik er 1 uit de USA halen (véél meer keus) en gas in (laten) bouwen :)

Hoi Rene,

Qua keus heb je vast gelijk maar persoonlijk wil ik toch een auto zelf zien en rijden voor dat ik hem aanschaf. iets wat dan niet kan.
Die site heeft inderdaad alles tot het laatste schroefje nog te koop. is Chevrolet hier de enige in, met zo veel parts?
Rene's '63 impala
Posts: 296
Joined: Tue Oct 07, 2008 9:34 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by Rene's '63 impala »

Dat is ook weer niet geheel onverstandig :) ik had toevallig het geluk een keiharde auto gekocht te hebben.
Maar voor t zelfde geld kun je ook een verrot hok te pakken hebben. Maar ja een vliegticket is zo geboekt ;)
Weet dat er voor chevrolet gewoon (bijna) alles nog te krijgen is. voor andere merken zou ik het echt niet weten.
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by Johnto »

E.rik wrote:Die site heeft inderdaad alles tot het laatste schroefje nog te koop. is Chevrolet hier de enige in, met zo veel parts?
Voor bijna elke auto is enorm veel aan te komen, of je moet de pech hebben dat je een wat zeldzamer model kiest waarvan dan weer net niet dat ene sierlijstje te vinden is wat ontbreekt ;)
Kwa motoren is het al helemaal geen probleem, al moet je niet verwachten dat een Brezan het onderdeel binnen 1 dag kan leveren, maar daar hebben we weer de usa parts dealers voor in NL, en vaak is het binnen 3 dagen in huis.
Kwa bodywork, kan het bij sommige modellen een probleem geven, of elektrisch, bv je hebt een Lincoln Mark 3 en je zoekt de airco-unit/sensor, omdat die niet goed meer werkt, dan heb je wel even wat zoekwerk nodig. Maar ook dat soort onderdelen kom je regelmatig als New Old Stock op Ebay enz, of uiteraard second hand.
Dit geldt trouwens voor bijna alle oudere amerikanen
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by kn@pestaart »

Johnto wrote:of je moet de pech hebben dat je een wat zeldzamer model kiest waarvan dan weer net niet dat ene sierlijstje te vinden is wat ontbreekt ;)
Jambroes heeft toch alles? :lol:
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by Johnto »

Ze zeggen het............
ecthelion
Posts: 34
Joined: Tue Jul 28, 2009 8:33 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by ecthelion »

Ik heb een in goede staat zijnde Ford Fairlane 500/Torino uit 1968 te koop. Is een fastback model, maar wel echt een musclebak. 5.8 Liter V8 ligt erin, auto heeft wat plekjes maar ziet er prima uit. Onderdelen van Mustang zijn grotendeels uitwisselbaar. Er is wat te doen met de prijs! Misschien is het wat voor je?

viewtopic.php?f=3&t=77514
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Tips aanschaf amerikaan.

Post by ChevyKo »

Mooi model zo`n `68 Fairlane Fastback :thumbs:

Alleen nog ff bij elkaar komen qua prijs...

E.rik wrote:Budget: 7500

Loop ik te dromen of gaat dit goedkomen.
en
E.rik wrote: Lpg is wel een must
Post Reply