Finding a '57 bel air...

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Finding a '57 bel air...

Post by Rallyesmoker »

In mijn naarstige zoektocht naar een '57 bel air hartop coupe kom ik steeds al dezelfde auto's tegen. Binnen europa is de spreiding er dun, dus je kijkt al snel uit naar Amerika. Veel moois al aan mijn neus voorbij laten gaan, omdat ik eigenlijk persee de auto wil zien en ff een tripje amerika alleen voor die reden er niet in zit. Vakantie kwa tijd al helemaal niet, dus tja, wat doe je dan. Toch weer dichter bij huis kijken en steeds weer stuit ik op deze auto:

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/56 ... omaat.html

Helaas is de verkopen via mail niet echt informatief behalve zijn vraag / richt prijs. Over de staat van de auto, moet ik dus zelf oordelen. Dus, binnenkort even een tripje tilburg.

Maar wie kent deze auto? Of de vorige eigenaar. Hij staat inmiddels al een jaar of 7 te koop, dus ergens is er iets niet pluis aan deze auto. Is het de kleur? De staat? De prijs? of iets anders? Kom maar op met de info...

andere aanbiedingen kwa '57 bel air zijn natuurlijk zeer welkom ;)
ricardo
Posts: 128
Joined: Wed Jun 10, 2009 7:15 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by ricardo »

Is een goede verkoper met goede auto's meestal uit Californië e.o. Maar weet wel zn prijzen.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by thunderbuick »

De prijs is de reden :)
Electra65
Posts: 51
Joined: Fri Dec 10, 2010 10:28 am

Re: Finding a '57 bel air...

Post by Electra65 »

De beste man praat graag over zijn auto's als je erbij staat en niet door de telefoon. Naar mijn weten is het een betrouwbaar adres, maar voor een koopje moet je er niet zijn...
DonLeone
Posts: 143
Joined: Mon Nov 29, 2010 5:57 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by DonLeone »

Er zitten in verschillende foto's andere bumpers op. Is ie misschien niet meer helemaal origineel of zo, dat mensen hem daarom niet willen (voor de prijs die gevraagd wordt)?

-edit: lees net dat ie in de advertentie heeft staan dat de auto wel origineel is..-
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Finding a '57 bel air...

Post by kn@pestaart »

Ik zie als enige verschil de rozetten... Die zijn toch apart los te halen? ;)
DonLeone
Posts: 143
Joined: Mon Nov 29, 2010 5:57 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by DonLeone »

kn@pestaart wrote:Ik zie als enige verschil de rozetten... Die zijn toch apart los te halen? ;)
Okee, dan heb ik niets gezegd :P
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Finding a '57 bel air...

Post by Joost.... »

De reden dat hij ze niet snel verkoopt is omdat hij dat niet hoeft. Het zijn stuk voor stuk de juiste modellen met de juiste opties en accesoires, dat is veel geld waard, dat weet hij en daarom lopen veel nederlanders er aan voorbij omdat ze een koopje willen.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by basezum »

ben er geweest voor een 63/64er Impala, kon het helaas niet betalen. Ben er erg goed behandeld, kundige man..niet goedkoop maar rechtvaardige prijzen.

Goedkoop is vaak duurkoop :)
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by Firefly »

Adriaanssen heeft een flinke selectie van echt nette auto's. Alleen van de interessantere auto's (met opties en accesoires) heb ik altijd het idee dat hij ze niet echt weg wil doen aangezien daar vaak geen vraagprijs op staat en hij ze al minstens 5 jaar heeft :lol:

Maar deze '57er is zo'n beetje de meest kale Bel Air die je kan krijgen, misschien dat hij er een nette prijs op zet? Rij er eens langs zou ik zeggen, dat is wel de moeite al was het alleen maar om wat hij nog meer heeft staan.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by Shev Ed »

Heeft Joop Stolze niks staan ? (zo niet kan hij er vast wel 1 regelen voor je)

http://www.stolzeclassiccars.nl/
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by Nick_nl »

Je kan ook eens in engeland kijken, daar komt de mijne vandaan.
Invoer is geen probleem en terug rijden was best leuk om te doen :)
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by Rallyesmoker »

Op het moment heeft Stolze er geen staan.

Ik heb ook al eens in Zweden gekeken, Duitsland en Spanje / Italie, maar de modellen zijn daar natuurlijk ook dun gezaaid en best wel prijs waardig.

Natuurlijk kies ik niet voor niets voor een 2 dr coupe. Echter vraagt deze man een richtprijs van 35.000 euro voor deze Bel air, terwijl ik er voor minder geld, mooiere exemplaren voor uit de USA had kunnen laten komen. Let wel. Ik wil best geld uitgeven, maar het moet wel het juiste gevoel geven. Persoonlijk vind ik 35 aan de hoge kant voor deze Bel Air. Het doet goed om te horen dat deze man geen rommel verkoopt en dus reden te meer om volgend weekend naar Tilburg te gaan. Een koopje zoek ik niet, maar ik zoek wel waar voor mijn geld.

Meer adviezen zijn welkom,
Old iron
Posts: 45
Joined: Sun Aug 29, 2010 9:34 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by Old iron »

Engeland is inderdaad een goeie tip, kun je in een dag op en neer rijden om zelf de auto te bekijken! Kijk bijvoorbeeld eens op het rodsnsods forum, daar hebben ze ook een aparte sectie voor de tri-fives. Ik was ook op zoek een jaar of 2 geleden (naar een 55-er), heb daar wat contacten gelegd en kreeg toen via via een mooie aangeboden die nog niet op www te koop stond. Maar er kwam een betere op m'n pad in the USA.

In Europa zullen ze technisch veelal in betere/veiliger staat zijn, maar er is weing te koop. Voor de meeste keus moet je toch in de USA zijn... en de prijzen zijn ''redelijk'' momenteel.
Redelijk voor een redelijke auto tenminste. 35 is niet goedkoop, maar als je een Bel Air coupe zoekt in zeg maar bijna concoursstaat inside & out, denk ik niet dat je ze voor dat geld in de USA kunt vinden (incl. alle bijkomende kosten t/m RDW).

Bedenk wel goed wat je wilt: als je later nog wilt upgraden qua driveline, suspension, brakes... dan rollen de euro's pas echt de deur uit. En kun je dus beter gaan zoeken in de USA naar een auto die al wat van die upgrades heeft gehad, en die dan in je eigen tempo naar concoursstaat brengen.
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: Finding a '57 bel air...

Post by Rallyesmoker »

Precies, ik weet heel goed hoe snel de euri's de deur uit gaan bij het opknappen van een auto. Juist om die reden zoek ik een uitvoering met een mooie body en betrouwbare aandrijflijn. Upgrades zou wel leuk zijn, maar de basis die ik stel, kun je in de usa bijna niet eens vinden, zonder upgrades... dat is natuurlijk alleen maar gunstig, maar juist de kosten van transport, bezoekje en het geneuzel bij de RDW doen mij besluiten ook elders te kijken dan alleen in de states.

De links zijn welkom, ik ga daar eens neuzen. Was al opzoek naar ook een soort van marktplaats daar of craiglist... dus links zijn welkom.
Post Reply