Zoals gevraagd: even voorstellen!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
vettemartin
Posts: 113
Joined: Tue Jun 24, 2008 7:13 pm

Zoals gevraagd: even voorstellen!

Post by vettemartin »

nou mijn naam is Martin, kijk al jaren mee op diverse forums maar hou me meestal op de achtergrond, heb over het algemeen niet veel te melden en heb ook geen zin om met bagger te gooien naar anderen wat ik her en der wel eens ziet gebeuren.
Al sinds ik een beetje kan kijken gek op auto's en andere dingen met een motor zoals klassieke trekkers.
Sinds een jaar of 10 steeds meer naar de amerikaanse auto's toe getrokken.
Vanaf kleins af aan spaar ik dan ook al schaalmodellen van diverse amerikaanse auto's :lol:

Op mijn 17de kreeg ik de kans om mijn vaders dodge ram over te nemen voor een mooie prijs: vader raakte de truck aan de straatstenen niet kwijt, en ik wou de truck niet kwijt dus dan maar zo!
dat was deze, dikke en betrouwbare truck ookal zeg ik het zelf :)
Image

Dodge beviel prima helaas begaf de verwarming het en kwam er een revisie van de automaat aan.
Toen ik een goed bod kreeg op de wagen na 12 jaar in bezit gehad toch weg gedaan, de winst weer netjes gedeeld met pa en opzoek naar wat anders.

Ja wat moet je dan, divers gaaf spul te koop, een 2005+ mustang vind ik mooi, een nieuwe ram pick-up vind ik mooi maarja een oude mustang of een chevrolet 3100 pickup trok ook wel.
Gezien ik redelijk in de buurt van joop stolze woon maar eens in zijn oude kassie wezen kijken.
Niet veel soeps maar op het pad stond wel een 66er mustang GT te blinken.
10x omheen en onderdoor gegaan, weekendje over geslapen en nog 3 andere mustangs ter vergelijking gebekeken, besloten deze te kopen.
Nu alweer zowat 2 jaar in bezit en nog geen moment spijt! 8)
Image
Image
Mustang is in de states helemaal tot de laatste bout uit elkaar geweest, echt heel goed gerestaureerd, zelfs het spuitwerk is voor een amerikaanse niet eens slecht :P

Sinds oktober 2011 mijn 3de amerikaan gekocht, een ford thunderbird convertible van 1963.
Orgineel nederlandse auto, helaas ook het nederlandse weertje meegekregen en daardoor redelijk slecht.
De auto gekocht om te restaureren en te leren.
Zo kocht ik hem.
Image
Image

En al snel was er weinig meer van over :D
nu is het dit ongeveer
Auto als eerst gestript. laten lassen en spuiten ( maak nog wel een uitgebreider projecttopic aan)
Image
Ik heb de autogekte niet van een vreemde, mijn vader (jaja daar is komt tie) heeft ook wat amerikaanse auto's.
Reeds 20 jaar in bezit:
Image

Nouja dit was het wel even, voorlopig wel genoeg gemeld, vragen of commentaar, ik hoort het wel.
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Zoals gevraagd: even voorstellen!

Post by camino59 »

Welkom! Mooie mustang!
En dat project topic over die thunderbird zien we graag komen.
Je vader heeft een goede smaak :thumbs:
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Zoals gevraagd: even voorstellen!

Post by Texas Boy »

Welcome en fraaie collectie :)
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: Zoals gevraagd: even voorstellen!

Post by white bird 67 »

ook welcome here
mooie yanks hebben jullie :thumbs:
jur.dejong
Posts: 633
Joined: Fri Apr 21, 2006 9:12 am

Re: Zoals gevraagd: even voorstellen!

Post by jur.dejong »

Welkom hier. Goed bezig!

:thumbs:
Miel
Posts: 337
Joined: Thu Feb 16, 2006 6:41 pm

Re: Zoals gevraagd: even voorstellen!

Post by Miel »

Welkom! en goed bezig 8)
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Zoals gevraagd: even voorstellen!

Post by 64Redneck »

Welkom, enne mooie wielen , en in het bijzonder die Dondervogel convertible. :thumbs:
Post Reply