Groeten op de (snel)weg

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Groeten op de (snel)weg

Post by desperado »

Beste allemaal,

vandaag een aardige rit gemaakt, 360 km bij daglicht over Neerlands wegen ('81 GMC Suburban, heb je me gezien?! :lol: ) . Het valt me op dat je dan regelmatig USA-cars bezitters tegenkomt. Nou vraag ik me eigenlijk af of er een ongeschreven regel is; Groeten we elkaar steevast?

Zie ik een oldtimer GMC aan komen rijden dan twijfel ik uiteraard niet, dan gaat het handje omhoog. Maar goed: groet ik zonder omkijken ELKE USA auto, truck of pickup die ik zie ( 8) ) of ben ik dan straks een idioot die als een blije naar iedereen zit te zwaaien? :oops: Ik doe het moeiteloos, maar was wel even benieuwd.

Ben benieuwd hoe jullie daar rekening mee houden of ben ík daar alleen mee bezig?! :P :P

ps. Overigens heb ik vandaag een paar keer vergeten te zwaaien of was net te laat. Mocht je zelf wel gezwaaid hebben: :thumbs: , volgende keer doe ik beter mijn best !!
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by morpheus »

Er zal geen vaste regel voor zijn maar als ik in mijn amerikaan rij dan begroet ik wel iedereen met een oude amerikaan.

Gr Morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Chevy Marvin »

Effe handje omhoog naar mooie USA wagens. :)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by thunderbuick »

Ah, was jij die idioot :lol:






























Nah, just kidding :P
De meeste groeten elkaar wel, ik vergeet het ook nog al eens of ben net te laat.
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Maurice »

Meestal steek ik wel een hand op van het stuur als ik een (Amerikaanse) oldtimer zie, maar ik ga niet zo zitten zwaaien zoals motorrijders doen.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Pimpmeister »

Oude amerikaan wel ja. Ik ga niet naar elke recente Dodge Ram of zo m'n hand opsteken. En hun ook niet naar mij.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Detroitsteel »

Ik groet altijd naar oldtimer yanks :)

En eh, die genen die niet terug groeten..? Och, een gevalletje afgunst :P
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Texas Boy »

Ik zwaai naar elke Amerikaan :D Hier gaat meer de duim omhoog als men een auto mooi vind, doe ik ook. Als ik wat op de trailer heb staan komen er veel auto's heel langzaam voorbij, bekijken de auto en dus de duim omhoog.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by ThA CoPyCaT© »

Pimpmeister wrote:Oude amerikaan wel ja. Ik ga niet naar elke recente Dodge Ram of zo m'n hand opsteken. En hun ook niet naar mij.
Pickup-rijders kijken ook op klassieker-rijders neer, dus daarom zwaaien ze niet.










:lol:
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Rob Rules »

Ik steek toch meestal mijn hand op.
De persoon die dan niet terugzwaait, zit meestal met een sjagerijnige kop achter het stuur.. :?:
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by 78 Firebird »

Naar oldtimer rides wel,niet naar de recentere.
Die snappen het meestal toch niet.
Robertcaddy
Posts: 63
Joined: Fri Oct 01, 2010 8:20 pm

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Robertcaddy »

ik zeg gewoon groeten,als ze niet terug groeten zegt dat meer over hun dan over jou! 8)
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Chief big ol'Cadillac »

Als jij het leuk vindt om te groeten, dan groet je; als je het niet leuk vindt, doe je het niet...
Bestuurders van Van's groeten meestal niet terug naar een niet-Van en personen met moderne pickups weten meestal niet eens dat ze een Amerikaan onder hun kont hebben.... Mustangs groeten ook niet gauw naar een Cadillac heb ik gemerkt... maar dat geeft niks want ik vind een Muftang ook geen auto... (enkele uitzonderingen daargelaten) :lol:
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by Maurice »

Ach, meestal is er wel herkenning als iemand in een US-oldtimer rijdt.
Andere oldtimer liefhebbers steken ook vaak hun duim op of zo.
Ik merk wel dat mensen die op de stoep lopen of fietsen ALTIJD wel zwaaien of wijzen of achterom kijken of hun tegen hun kinderen roepen van "kijk eens wat daar aan komt",
't Is altijd leuk om een ritje te maken met de Lincoln! :)
jur.dejong
Posts: 633
Joined: Fri Apr 21, 2006 9:12 am

Re: Groeten op de (snel)weg

Post by jur.dejong »

Ik groet elke ECHTE yank (dus geen Cevy Matizen etc) inclusief US-achtige bikes.

:D
Post Reply