Transport
Transport
Zoals ik hier eerder heb vermeld heb ik sinds kort een Ford F250 diesel en een gooseneck trailer aangeschaft, hoofdzakelijk voor het vervoer van mij eigen machines. Nou lijkt het mij ook leuk om hiernaast ook wat auto transport te gaan doen. Uiteraard moet ik dan wel de benodigde vergunning en verzekering regelen. Code 95 (beroepsgoederenvervoer) heb ik al.
Deze combinatie is namelijk ideaal voor het vervoer van zwaardere auto's (Surburban, Blazer, W200, Van's) die je niet op je auto-ambulance achter je personenauto zou willen hebben.
Zou hier vraag naar zijn?
Het laadvlak van de oplegger is 6 meter lang, en ik mag 5400 kg laden.
Ik wil het er dus bij gaan doen, en zou dus niet mijn hoofdinkomen worden.
Deze combinatie is namelijk ideaal voor het vervoer van zwaardere auto's (Surburban, Blazer, W200, Van's) die je niet op je auto-ambulance achter je personenauto zou willen hebben.
Zou hier vraag naar zijn?
Het laadvlak van de oplegger is 6 meter lang, en ik mag 5400 kg laden.
Ik wil het er dus bij gaan doen, en zou dus niet mijn hoofdinkomen worden.
Last edited by RickyV8 on Fri Jun 27, 2014 7:58 pm, edited 7 times in total.
Re: Transport
Mooie combinatie.
Op je vraag kan ik geen antwoord geven maar als je een lier nodig hebt of oprijplaten dan kan ik je wel helpen.
Op je vraag kan ik geen antwoord geven maar als je een lier nodig hebt of oprijplaten dan kan ik je wel helpen.
Re: Transport
Thanks, aluminium oprijplaten heb ik al. Een zware elektrische lier heb ik nog wel nodig. Moet me nog in een lier verdiepen (merken enzovoort) Heb jij nog tips?
Gr. Rick
Gr. Rick
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: Transport
van horen zeggen; zo'n electrische lier gaat misschien twee jaar mee, degenen die bij mij de trans am ophaalden deden dat met zo'n hand ding, geen idee of dat te doen is met een zwaardere auto
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Transport
Als je een goeie koopt gaat het wel langer mee hoor, Ramsey of Warn bijvoorbeeld; ik heb er goeie ervaringen mee. Op mijn Jeep heb ik een Ramsey 12000. die voorheen op mijn takelwagen gezeten heeft. Al met al heeft het zo'n 20+ jaar vrijwel dagelijks 'gewerkt' en is nu nog als speelgoed in gebruik.gerrutcamaro wrote:van horen zeggen; zo'n electrische lier gaat misschien twee jaar mee....
Je moet natuurlijk niet zo'n foeki-joeki ding kopen van Cranentroep of zoiets
Re: Transport
Ik heb nu zoiets
http://www.ebay.com/itm/12000-12500-Lbs ... 861wt_1413
Voordeel is dat je hem na gebruik binnen kan opbergen, gaan ze wat langer mee
http://www.ebay.com/itm/12000-12500-Lbs ... 861wt_1413
Voordeel is dat je hem na gebruik binnen kan opbergen, gaan ze wat langer mee
Re: Transport
Bedankt voor jullie reacties. Ik had inderdaad vernomen dat Ramsey goede lieren zijn.
Hans, de lier hoeft niet demontabel te zijn, trailer staat bij mij binnen in m'n loods.
Hans, de lier hoeft niet demontabel te zijn, trailer staat bij mij binnen in m'n loods.
Re: Transport
Het bedrijf waar ik werk is distributeur van Superwinch lieren (Amerikaans merk) voor de Benelux.
Oftewel ik zit o.a. in de lierenwereld.
Ramsey was altijd goed maar heeft de laatste tijd heel veel kwaliteitsproblemen.
Warn is ook prima, qua kwaliteit gelijk aan onze lieren maar is over het algemeen wat duurder.
Je hebt 2 opties.
Een 12V of 24V planetair aangedreven lier. Deze zijn te verkrijgen in trekkrachten van 4000 KG t/m 8165 KG.
Je kan werken met Staalkabel of Liertouw. Touw is duurder maar net zo sterk als staal, voordelen is dat een touw niet roest en je hoeft geen handschoenen te gebruiken, en is makkelijk schoon te maken.
Optie 2 is een worm-wormwiel aangedreven lier. Max. trekkracht 4.500 KG maar een wormwiel lier is veel krachtiger dan een planetaire lier. Deze werkt met olie i.p.v. vetsmering zoals bij planetaire lieren. Zo'n lier kan zo 15 jaar mee.
Mocht je een keus willen maken kijk gerust eens op www.superwinch.nl en ik kan je adviseren waar nodig en wat het moet kosten.
Oftewel ik zit o.a. in de lierenwereld.
Ramsey was altijd goed maar heeft de laatste tijd heel veel kwaliteitsproblemen.
Warn is ook prima, qua kwaliteit gelijk aan onze lieren maar is over het algemeen wat duurder.
Je hebt 2 opties.
Een 12V of 24V planetair aangedreven lier. Deze zijn te verkrijgen in trekkrachten van 4000 KG t/m 8165 KG.
Je kan werken met Staalkabel of Liertouw. Touw is duurder maar net zo sterk als staal, voordelen is dat een touw niet roest en je hoeft geen handschoenen te gebruiken, en is makkelijk schoon te maken.
Optie 2 is een worm-wormwiel aangedreven lier. Max. trekkracht 4.500 KG maar een wormwiel lier is veel krachtiger dan een planetaire lier. Deze werkt met olie i.p.v. vetsmering zoals bij planetaire lieren. Zo'n lier kan zo 15 jaar mee.
Mocht je een keus willen maken kijk gerust eens op www.superwinch.nl en ik kan je adviseren waar nodig en wat het moet kosten.
Re: Transport
Om je vraag te beantwoorden, of er vraag naar is. Ja, zeker wel. Vooral voor het ophalen van auto's uit de haven en die dan af te leveren. Voor andere transporten, dus bijvoorbeeld een vers aangeschafte import uit Duitsland, is nagenoeg geen vraag. Mijn vaste transporteur heeft het stevast vrij druk (ook omdat hij ook goed materieel heeft en geen gewoon aanhangertje). Het is wel vaak zo dat klanten vandaag bellen en morgen de auto getransporteerd willen hebben.
Re: Transport
Ja dat was mijn vraag ook...
Je gaat het erbij doen...wanneer en op welke tijden zou je dan een auto kunnen halen..?
Je zit in het westland,maar ik heb ook wel eens problemen om bepaalde autos op te laten halen,nu bel ik dan Hoogenraad altijd,maar die weten de prijzen helemaal tegenwoordig.
Altijd intresse,maar het moet voor beide wel mogelijk zijn..ik hoef meestal niet meteen morgen,maar wel binnen afzienbare tijd natuurlijk.
grtz,
Je gaat het erbij doen...wanneer en op welke tijden zou je dan een auto kunnen halen..?
Je zit in het westland,maar ik heb ook wel eens problemen om bepaalde autos op te laten halen,nu bel ik dan Hoogenraad altijd,maar die weten de prijzen helemaal tegenwoordig.
Altijd intresse,maar het moet voor beide wel mogelijk zijn..ik hoef meestal niet meteen morgen,maar wel binnen afzienbare tijd natuurlijk.
grtz,
Re: Transport
Ik heb een bedrijfje met grond en sloopwerk. Heb 1 medewerker die veel regelt (we besteden ook veel uit) waardoor ikzelf erg flexibel ben en kan dus doordeweeks overdags, s'avonds en in het weekend rijden. Rijk zal ik van het transport niet worden, dus hoef ook zeker niet de hoofdprijs er voor te hebben. De combi is toch al betaald en heb hem in principe gekocht voor het vervoer van m'n machines. Vind het vooral leuk, en ben ervan overtuigd dat ik met deze combi en m'n passie voor auto's goed en net werk kan leveren.
Belangrijke speerpunten: heldere afspraken zowel qua planning als financieel en deze nakomen.
Als je daarnaast op dezelfde manier met andermans spullen omgaat, zoals je zelf zou willen dat je spullen behandeld worden, moet het goed komen lijkt mij.
Ik woon tegen Rotterdam (Naaldwijk), en ben zeer flexibel.
Belangrijke speerpunten: heldere afspraken zowel qua planning als financieel en deze nakomen.
Als je daarnaast op dezelfde manier met andermans spullen omgaat, zoals je zelf zou willen dat je spullen behandeld worden, moet het goed komen lijkt mij.
Ik woon tegen Rotterdam (Naaldwijk), en ben zeer flexibel.
Re: Transport
CVPI wrote:Optie 2 is een worm-wormwiel aangedreven lier. Max. trekkracht 4.500 KG maar een wormwiel lier is veel krachtiger dan een planetaire lier. Deze werkt met olie i.p.v. vetsmering zoals bij planetaire lieren. Zo'n lier kan zo 15 jaar mee.
Ik denk dat is wat ik zoek. Mag gewoon staalkabel zijn, als het maar degelijk is en rond de 5 ton op de trailer getrokken krijgt.
Liefst met (degelijke) draadloze afstandbediening.
Thanks!
Gr. Rick
Re: Transport
Geen probleem.
Ik stuur je wel een PM met de benodigde informatie etc.
Ik stuur je wel een PM met de benodigde informatie etc.
Re: Transport
liertje van 230V met een omvormer op je accu, of eventueel een extra accu?
Re: Transport
Als mensen vandaag bellen en morgen transport willen, valt dat altijd wel te regelen. Ik woon 15-20 minuten rijden bij de haven van Rotterdam vandaan, dus dat zou dan een voordeel zijn.Siemi wrote:Om je vraag te beantwoorden, of er vraag naar is. Ja, zeker wel. Vooral voor het ophalen van auto's uit de haven en die dan af te leveren. Voor andere transporten, dus bijvoorbeeld een vers aangeschafte import uit Duitsland, is nagenoeg geen vraag. Mijn vaste transporteur heeft het stevast vrij druk (ook omdat hij ook goed materieel heeft en geen gewoon aanhangertje). Het is wel vaak zo dat klanten vandaag bellen en morgen de auto getransporteerd willen hebben.