.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Vroegah was het leuker op "de AAP"

Post by rene74monte »

vroeger zat er gewoon veel meer volk op een forum , nu zit iedereen op dat klotenfacebook
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Vroegah was het leuker op "de AAP"

Post by Wilf »

Niet iedereen, maar de meeste mensen zijn bang om iets te missen dus schrijven ze zich in en geven ze hun leven weg :)
DR Olds
Posts: 8796
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:58 pm

Re: Vroegah was het leuker op "de AAP"

Post by DR Olds »

Bij Wilf is er gelukkig nog niks veranderd.
Is ook een levensstijl. 🤣
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Vroegah was het leuker op "de AAP"

Post by jelmoer »

Ook hier geen Facebook dus kijk liever op broodje AAP🐒
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Vroegah was het leuker op "de AAP"

Post by rene74monte »

hahaha , geven hun leven weg , moet niet gekker worden
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Vroegah was het leuker op "de AAP"

Post by Robin_Chevelle »

vroeger, voor gezichtenplaatjesboek, zat hier veel kennis en kunde die info deelde.
Nu een stuk minder helaas. Alles lijkt te gaan om de :thumbs:
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: .

Post by Kootje »

Maar toch dank ik god op m`n blote knietjes dat hier nog een paar die hard petrol heads zitten die ook nog eens kennis willen delen.
Zonder dit forum en/of youtube had ik waarschijnlijk ook al een vierwielige batterij op de parkeerplaats staan. :D
Oh ja, en facebook gebruikt natuurlijk.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Vroegah was het leuker op "de AAP"

Post by Wilf »

rene74monte wrote: Mon Jun 13, 2022 5:08 pm hahaha , geven hun leven weg , moet niet gekker worden
Dat is het hele verdienmodel van Facebook; je geeft hen al je data en zij verkopen de door jou weggegeven informatie aan bedrijven en lobbygroepen. En om zo groot mogelijke 'user engagement' te houden zetten ze schandalen, roddels en leugens op je timeline zodat je boos wordt en 'outrage' voelt. Liefst over moslims, immigratie, 'links', woke en far right memes. Zo is de hele Trumpbeweging opgezet in de VS.

Beetje off topic (Amerikaanse politiek ipv auto's) maar Peter Thiel is de grootste investeerder geweest van Facebook en deze meneer is deel van het rijke extreemrechtse eliteclubje waarin ook Mercer, Murdoch en Koch in zitten (onder andere), en zij streven naar een authoritair Amerika gerund door Christian white supremacists zonder democratie, vakbonden, mensenrechten en andere dingen die hen in de weg zitten. Als je er een beetje in gaat verdiepen (Palantir, The Heritage Foundation, National Prayer Bank, Proud Boys, 4-chan, meme-culture, Q-Anon, GOP, dark money, Facebook, Facebook social experiment (2014), Cambridge Analytica, Federalist Society, Arlington Group, (Dark) MAGA, Trump, prosperity evangelicals, talk radio, Fox News, AONN) dan zie je hoe dit allemaal met opzet gedaan wordt en hoe lang dit al bezig is. Dit is een destillaat van Reaganism dat middels media (tv, radio, kerk en internet) de laatste decennia steeds sterker en extremer is geworden.

Het is bijna knap om op Facebook te zitten en níet te veranderen in een fascist. De constante propaganda en grooming zijn genoeg om een weldenkend mens te veranderen in een vat met zure en giftige ideeën. Zelfs zo erg dat er buiten de VS, in NL ook, Q-Anon en MAGA-aanhangers* zijn ontstaan die ook hun leven hebben gegeven voor ... ja, niets eigenlijk. Alle overleden Covid-ontkenners over de wereld, we kennen ze wel. Allemaal zeer actief op Facebook, allemaal omgeprogrammeerd tot extreemrechtse robots zonder dat ze dat zelf door hebben/hadden (of zelf ook maar in kunnen/konden zien).

Dus ja, leven weggeven ja. Je leven laten verwoesten zelfs. Ik ben net op tijd uitgestapt, in 2016, toen ik ook een zuur vat werd, maar de radicalisering van Johnto destijds was voor mij een eye-opener (hij was voor mij de grootste reden om te stoppen met FB - ik kon dat niet meer aanzien), evenals de berichten die steeds op mijn live feed stonden. Achteraf allemaal te verklaren (Trump moest verkozen worden en Facebook was het propagandakanaal). Toen heb ik zelf de stekker er uit getrokken.


* zowel Q-Anon en MAGA zijn compleet naar binnen gericht op Amerika - vergelijkbaar met Mormonen - dus het is nogal vreemd dat dat ook buiten de VS voet aan de grond heeft gekregen. Maar zo werkt een wereldwijd propagandaplatform als FB dus.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: .

Post by rene74monte »

tja , vind het allemaal wat ver gezocht hoor , het is ook maar net hoe je er zelf in staat en er op reageert denk ik , maar goed , ik zeg al heel lang dat social media geen aanwinst is voor de mensheid
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: .

Post by grandmaster n »

Ik noem het dan ook altijd "asociale media", er is niets sociaals aan....

gr
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: .

Post by rene74monte »

precies , zelf wordt ik ook steeds asocialer :-) :-)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: .

Post by Wilf »

rene74monte wrote: Thu Jun 16, 2022 12:27 pm tja , vind het allemaal wat ver gezocht hoor , het is ook maar net hoe je er zelf in staat en er op reageert denk ik , maar goed , ik zeg al heel lang dat social media geen aanwinst is voor de mensheid
Een mens is makkelijker programmeerbaar dan hij denkt. Ik moest mezelf ook deprogrammeren.

Goed voorbeeld wat misschien wel dicht bij huis ligt voor de meesten hier: Ik geloofde vroeger ook de leugens van de olielobby en geloofde niet in klimaatverandering en zo. Inmiddels ben ik wel wijzer geworden, zeker na het lezen van dikke rapporten van de olie-industrie zelf uit de jaren zestig, zeventig, tachtig en negentig waarin duidelijk staat dat klimaatverandering direct te correleren valt aan hun industrie en er dus een campagne opgezet moet worden om 'twijfel te zaaien'.

Een mens geloof het hardst wat hem het beste uitkomt en een ongemakkelijke waarheid is niet leuk om te horen als je rijdt in een oude Amerikaan. Ik schaam me rot als ik denk aan die tijd dat ik mensen belachelijk maakte en letterlijk de talking points van de olielobby nablaatte.

Nu berust ik me in het feit dat ik wéét dat we de aarde te gronde brengen én dat ik hypocriet ben omdat ik blijf doorrijden. Gewoon eerlijk tegen jezelf zijn. Op FB werkt dat niet; daar krijg je een barrage van desinformatie zodat je in een cocon van leugens blijft hangen waarin 'de wetenschap niet 100% duidelijk is' en dat soort slappe verhalen :)
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: .

Post by silentchaos »

Nuance wordt online sowieso niet gewaardeerd
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: .

Post by MarkV »

Hilarisch die samenzweringstheorieën!
Ik quote maar even: Het is het geloof dat bepaalde gebeurtenissen of situaties achter de schermen door bepaalde machten met slechte bedoelingen in het geheim worden aangestuurd.
Wat hebben alle samenzweringstheorieën met elkaar gemeen?
Er is een "geheim plan"
Er is een "groep samenzweerders"
Er zijn "bewijzen" voor het plan
"Niets is toevallig, niets is wat het lijkt en alles heeft met elkaar te maken"
De wereld is verdeeld in "goed en kwaad"
Bepaalde mensen en groepen zijn de zondebok.

:cheers:
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: .

Post by hemi »

In het verleden toen ik nog met een Jeep reed vond ik facebook wel handig.
Veel tips gekregen van de Amerikaanse jeepers.
Maar toen begon ik me te verdiepen in het data graaien en heb ik alles van Google en Facebook verwijderd.
Post Reply