Auto wassen op straat?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by rulez »

tijdens een regenbui gewoon je auto ondersproeien met wasmiddel en de regen de rest laten doen. :P
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by Texas Boy »

Chevy Blazert wrote:Blazer was ik altijd op de autoclub, en dat is eigen terrein. Daar kan de Politie niets tegen doen :lol:
Weet je dat zeker :? :x
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by VetteV8 »

Chevy Blazert wrote:Blazer was ik altijd op de autoclub, en dat is eigen terrein. Daar kan de Politie niets tegen doen :lol:
maichel wrote:Het wassen van de auto op straat of zelfs je eigen oprit is in veel gemeentes verboden.
Het wordt gezien als een millieu delict omdat je afvalwater (deels) in het riool terechtkomt.
Dus ook op eigen terrein :lol:
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: Auto wassen op straat?

Post by Hotjerod »

Bla bla bla.. gewoon doen.. je mag zoveel niet. Naast de pot pissen mag ook niet, maar toch doe je het :holy:
Camaro68
Posts: 376
Joined: Sun May 04, 2008 3:39 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by Camaro68 »

Ja ik vind het ook wel best... ga gewoon lekker op mijn gemak met emmer en spons voor op straat staan 8)

Heb trouwens wel iets gevonden in de APV waaruit je zou kunnen opmaken dat je auto op straat wassen niet mag, maar zoals altijd is dat allemaal nogal vaag en zeer algemeen geformuleerd zodat niemand het snapt of begrijpt wat er precies mee wordt bedoeld :? . Want mag je dan eigenlijk ook wel de ramen van je huis lappen bijvoorbeeld (niet dat ik dat zou willen doen :D ), of ruitenwisservloeistof van de auto gebruiken??
maichel wrote:Hij staat in de APV meestal als volgt omschreven

Artikel B9 - Voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg
1. Het is verboden zonder voorafgaande vergunning van het college de weg of een weggedeelte anders te gebruiken dan overeenkomstig de publieke functie daarvan.
Kijk dat bedoel ik dus... anders dan de publieke functie... go figure... :?
maichel
Posts: 322
Joined: Sun Mar 28, 2010 8:08 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by maichel »

De publieke functie van een straat lijkt mij niet zo moeilijk toch ?????

De straat is bedoeld om met een auto/ te voet/ met de fiets enz enz van a->b te komen, niet om de wagen te wassen.
Maar het kan makkelijker omschreven worden alleen staat dat dan weer niet interessant genoeg denk ik.

En het staat vrij om "schijt" te hebben aan de regels.
het is alleen zo zonde dat als je het verkeerd treft dat het dan 110 euro kost.
Wasbox of wasstraat is goedkoper imo

Heb er zelf trouwens een hekel aan dat gesleur met emmers en de tuinslang.
Want ik rij absoluut niet door een wasstraat dan doe ik het wel in de wasbox met 2 emmertjes en mn washmitt :)

Het is alleen vervelend als je na mij aan de beurt bent want het duurt even......lekker boeiend.
maichel
Posts: 322
Joined: Sun Mar 28, 2010 8:08 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by maichel »

Chevy Blazert wrote:Blazer was ik altijd op de autoclub, en dat is eigen terrein. Daar kan de Politie niets tegen doen :lol:
Het is wel eigen terrein maar het riool waar het spoelwater in terechtkomt is toch echt van de plaatselijke gemeente.....

Leuk bedacht maar je opmerking houdt geen stand bij een eventueel PV van oom agent
Camaro68
Posts: 376
Joined: Sun May 04, 2008 3:39 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by Camaro68 »

Lijkt mij dat publieke functie wel iets ruimer mag worden (en wordt) opgevat. Iets banaals als een lampje verwisselen zal toch ook wel mogen, of wat Sjak zegt, een band verwisselen (behalve dan in die achterlijke dorpen :D ), of motorolie bijvullen, laden, lossen etc etc. Trouwens, je ruitenwisservloeistof komt uiteindelijk ook gewoon in het riool terecht, hoe zit het daar dan mee, is toch ook het wassen van (een deel) van je auto??

Anyway, ik vind het in ieder geval weer lekker vaag en onduidelijk allemaal maar ga wel met een emmer en een spons zelf aan de slag :) .
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by silentchaos »

Gewoon lekker wassen op straat...
Mocht ik er ooit een bekeuring voor krijgen, dan ga ik wel voor ze uitzoeken wat het kost om een bekeuring te versturen. Denk hierbij aan:
- Agent die naar z'n werk moet
- Papierkosten
- Vervoerskosten TNT voor die enveloppe
- Geld overmaken (of voor laten komen)
etc. etc.

Ze gaan er iig nooit op verdienen bij mij. Ik neem een dagje vrij en ga wel de rechtzaal in, gewoon puur om een rechter die 150 euro per uur kost mij een bekeuring van 100 euro te laten betalen :D
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Auto wassen op straat?

Post by DannyL »

In breda heb je de ANAC, prima wasplaats. Voor de luie zakken is er een wasstraat en voor de andere zijn er wasboxen. 4 euro en je kan onbeperkt wassen stofzuigen e.d. Altijd net materiaal, word ook tijdig allemaal vervangen en de schoonmaakmiddelen zijn ook prima. Dus ook geen gekut op straat met leidingwater.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by Texas Boy »

Was dat afgelopen winter niet dat veel Gemeentes door het zout heen waren en badzout geen strooien, is dat niet slecht :?
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Auto wassen op straat?

Post by DannyL »

Texas Boy wrote:Was dat afgelopen winter niet dat veel Gemeentes door het zout heen waren en badzout geen strooien, is dat niet slecht :?
In Etten-Leur waren ze daar mee bezig jah..
Camaro68
Posts: 376
Joined: Sun May 04, 2008 3:39 pm

Re: Auto wassen op straat?

Post by Camaro68 »

Vanmiddag eindelijk een beetje weer om de auto te wassen. Reed minstens 2x politie voorbij maar die boeide het niet :D . Weet trouwens niet of die er over gaan maar ik blijf lekker voor op straat wassen voorlopig 8)
Post Reply