Rechts op de foto hierboven zie je een weegbrug, die gebruik je nadat je geladen bent en niet zeker weet hoe zwaar je bent.
Want onderweg moet je in elke staat of provincies over een weegbrug, dus je kunt maar beter legaal zijn qua gewicht.
Wegen gaat hier per as/assen, als je niet goed zit met je gewicht dan kun je de schotel verschuiven, en/of de achterassen van de trailer.
Hier een Cat scale bij een Love's truckstop.
Je kunt zien dat er 3 weegvlakken zijn, ééntje voor de vooras, ééntje voor de achterassen van de trekker en één voor de trailerassen:
De eerste weging kost 10 US$, elke volgende weging (om je gewicht goed te krijgen) kost slechts 1 US$.
Hieronder een voorbeeld van een weegbrief die je ontvangt, de scales zijn gegarandeerd geijkt,
en bij een geschil met de DOT (soort RDW) komt een advocaat van CAT scales je bijstaan als men zegt dat de weging niet juist was.
Zo'n truckplaatje dat je hierboven op de weegbrief ziet krijg je bij elke weging, er zijn chauffeurs (of hun kinderen) die ze fanatiek sparen, meestal is er wel iemand die je vraagt of hij/zij dat plaatje mag hebben als ze zien dat je gewogen hebt.
Dan staan ze speciaal op je te wachten tot je terugkomt