Pinstripen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Pinstripen

Post by basezum »

@ EP hoe bevallen de Tidwells?
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Pinstripen

Post by 29er Hot Rod »

basezum wrote:@ EP hoe bevallen de Tidwells?
net als wat ik al had gedacht, veel te stijf en erg weinig verfopname, voor de hele kleine dingen wel een leuke aanvulling op de collectie...

hoe bevallen ze jou dan ?
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Pinstripen

Post by rulez »

veel voorraad...waarschijnlijk als je hobbiematig goed bezig bent en hier en daar wat verkoopt je weer investeerd in de hobbie als in meer kleuren, kwasten en speciale dingetjes als flakes oid.
zo kom je langzaam aan tot een uitgebreide collectie, maarja dat gebruik je dan ook (in meer of mindere mate).

zelf begin ik wss gewoon met een paar kleurtjes wat strepen te zetten en als dat lukt zie ik wel verder :-)

en ondertussen volg ik dit topic geregeld.
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Pinstripen

Post by perry »

die big one shot cans ,komt daar op den duur ook een velletje op?
heb ze zelf nooit gehad ,maar aangezien die kleuren veel gebruikt worden is dat wel een goede investering
je kan in ieder geval nooit zegge dat je niet voorbereid bent met jou magazijntje hehe
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Pinstripen

Post by rulez »

wellicht een overvodige vraag, maar kun je one shot net als gewone verf ook mengen of is hiervoor de pigment te hoog?
en is bv een donkere kleur ook lichter te maken of wordt het dan weer te dun/doorzichtig?
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Pinstripen

Post by 29er Hot Rod »

rulez wrote:veel voorraad...waarschijnlijk als je hobbiematig goed bezig bent en hier en daar wat verkoopt je weer investeerd in de hobbie als in meer kleuren, kwasten en speciale dingetjes als flakes oid.
zo kom je langzaam aan tot een uitgebreide collectie, maarja dat gebruik je dan ook (in meer of mindere mate).

zelf begin ik wss gewoon met een paar kleurtjes wat strepen te zetten en als dat lukt zie ik wel verder :-)

en ondertussen volg ik dit topic geregeld.
Hobby is uitgegroeit tot werk,dus ben er zeker een aantal dagen in de week mee bezig 8)
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Pinstripen

Post by 29er Hot Rod »

rulez wrote:wellicht een overvodige vraag, maar kun je one shot net als gewone verf ook mengen of is hiervoor de pigment te hoog?
en is bv een donkere kleur ook lichter te maken of wordt het dan weer te dun/doorzichtig?
je kan de One-shot verdunnen of mengen met andere one-shot kleuren zonder problemen, let wel als je het teveel verdund krijg je geen strakke lijnen meer en gaan ze helaas niet goed dekken,dus minimaal verdunnen !!

greetz Ep
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Pinstripen

Post by 29er Hot Rod »

perry wrote:die big one shot cans ,komt daar op den duur ook een velletje op?
heb ze zelf nooit gehad ,maar aangezien die kleuren veel gebruikt worden is dat wel een goede investering
je kan in ieder geval nooit zegge dat je niet voorbereid bent met jou magazijntje hehe
Hey perry,

die big cans gaan mee naar Ibiza dit jaar ,dankzij vorig jaar weer een leuke gescoord daar 8) dus heb ze nog niet open gehad,maar neem aan dat er ook een velletje opkomt na een tijdje...

greetz Ep
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Re: Pinstripen

Post by hot rod »

als je een kleur die je niet vaak gebruikt weer wegzet leg je een laagje verdunner op volgens de kenners kan de zuurstof er minder snel bij,en blijft het langer goed
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Pinstripen

Post by basezum »

ik ga van de week eens kijken om knijpflesjes, misschien dat dat een oplossing is voor de vellen :)
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Pinstripen

Post by pintor »

zag pas ergens een filmpje die draaide een schroefoog in de deksel en haalde eruit wat die nodig had en schroef weer terug. maar maakt niet uit wat voor verf je hebt er komen altijd vellen op. zeker als je eruit werkt..
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Pinstripen

Post by basezum »

weer voor 130 euro verf onderweg :)
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Pinstripen

Post by rulez »

gewone verf zet ik altijd (na sluiten van de deksel) 10-15 minuten op de kop.
zelden tot nooit eigenlijk vellen erop.

af en toe ff de deksel schoonmaken
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: Pinstripen

Post by lowrida »

Niet zo veel lullen, ik wil foto's zien! :D
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Pinstripen

Post by basezum »

lowrida wrote:Niet zo veel lullen, ik wil foto's zien! :D

ik ben deze week druk aan het ontbibberen, iets te veel drank gehad afgelopen week op Eursonic/Noorderslag.
Van woensdag tot zaterdag plezier gehad, gemiddeld uur of 3 op bed :P
Post Reply