Oldtimer Verzekering

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

Ja ik weet het, dit topic is er al meerdere malen geweest. Maar uit de eerdere topics heb ik helaas geen goede conclusie kunnen trekken welke verzekering voor mij geschikt is. Ik zit namelijk met de volgende situatie;

Geboortedatum 14-04-1989
1e auto
Minder dan 10k kilometers per jaar

Nou heb ik verzekeringen gevonden waarbij een 2e auto verplicht is, of ik ben te jong (minimum leeftijd 24).

De enige die ik heb gevonden waar dat niet zo lijkt te zijn is www.fondas.nl
Heeft er iemand ervaring met deze maatschappij? Of heeft er iemand wellicht nog tips voor een andere verzekeraar waar het voor mij wel mogelijk is?
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by DannyL »

Je kan ook wel bij een andere verzekering terecht alleen moet je dan zorgen dat je een tussenpersoon heb, zodat die t kan regelen mbt je leeftijd e.d. Zo heb ik t ook gedaan, ik was ook 21 toen ik de camaro kocht en had/heb ook geen andere auto.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

DannyL wrote:Je kan ook wel bij een andere verzekering terecht alleen moet je dan zorgen dat je een tussenpersoon heb, zodat die t kan regelen mbt je leeftijd e.d. Zo heb ik t ook gedaan, ik was ook 21 toen ik de camaro kocht en had/heb ook geen andere auto.
Welke verzekering zit jij nu bij en hoe bevalt dat?
Accepteert een maatschappij dat zomaar dat je het via een tussenpersoon doet of gebeurd het dan gewoon iets minder officieel/legaal? Want dan zou ik eventueel ook wel bij mijn vader zijn verzekering (bij ZLM) op zijn naam een oldtimerverzekering kunnen afsluiten. Maar dat geld dan als verzekeringsfraude denk ik en heb je bij een eventueel ongeluk nog problemen?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by sjak_brak »

Centraal Beheer accetpeert ook zowat alles. Schrik niet van de premie...
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by BigBlockMopar »

Meestal wordt een oldtimer gewoon als normale auto verzekerd als je maar 1 auto hebt om te verzekeren.
http://www.Diks.nl lijkt netjes geprijst te zijn met verzekeringen dacht ik. Ook met 1 auto.
Weet verder niet hoe het zit met leeftijden e.d.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by gerrutcamaro »

zit ook met beide auto's bij diks, betaal voor de trans am met 65% korting 144 euro per jaar (geen oldtimer, ik rij de ta zakelijk) mijn golf is met 75% bm zelfs duurder vanwege de bestelwagen toeslag (216 eu) :x

OP zal iets meer moeten betalen vanwege de jongerentoeslag
GTO-m4rque
Posts: 592
Joined: Thu Apr 03, 2008 8:32 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by GTO-m4rque »

Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

Bij Diks kom ik uit op een "Klaverblad Royaal" verzekering. Maar is me niet echt duidelijk wat daar nou allemaal onder valt etc. Vind het maar een onduidelijk site.
De "advertentie" klinkt goed;
Acceptatie oldtimer al vanaf bouwjaar 1994
Tot 75% no-claimkorting
Premiebetaling per maand mogelijk
Premie vanaf € 5,= per maand!
Dagelijks gebruik mogelijk
Geen 1e auto verplicht
Geen taxatierapport verplicht
Gebruik 5000,7500,12.000 en 20.000 kilometer mogelijk
Bij Centraal Beheer Achmea krijg ik een storing bij premie berekenen :x
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by -SpengaMotors- »

ik heb een motor ' als dagelijks vervoer' waar ik 100 euro voor betaal,

en daarnaast een oldtimer...
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by gerrutcamaro »

premie online berekenen werkt niet, gewoon even bellen, dan bellen ze je terug met een quote
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by Thompson »

-SpengaMotors- wrote:ik heb een motor ' als dagelijks vervoer' waar ik 100 euro voor betaal,

en daarnaast een oldtimer...
Helaas heb ik (nog?) geen motorrijbewijs en dus ook geen motor :P

Denk dat ik maar eens even ga bellen naar Fondas morgen :)
barramuscle
Posts: 46
Joined: Mon May 16, 2011 7:14 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by barramuscle »

he ik zie dat je op fondas ook een tweede auto moet hebben ik heb namelijk het zelfde probleem als jij en ik zoek ook nog wat

gr rene
karnivoor
Posts: 114
Joined: Wed Mar 30, 2011 10:32 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by karnivoor »

Thompson wrote: De enige die ik heb gevonden waar dat niet zo lijkt te zijn is http://www.fondas.nl
Heeft er iemand ervaring met deze maatschappij? Of heeft er iemand wellicht nog tips voor een andere verzekeraar waar het voor mij wel mogelijk is?
Fondas/Intrasurance hanteert ook de oldtimer als 2e auto regel... Verder wel goede maatschappij mits je het niet erg vindt amper contact te hebben behalve automatische emailtjes. Redelijk goedkoop ook. En wbt objectiviteit: ik werk bij een zusterbedrijf dus ken hun producten door en door. ;)
DannyL wrote:Je kan ook wel bij een andere verzekering terecht alleen moet je dan zorgen dat je een tussenpersoon heb, zodat die t kan regelen mbt je leeftijd e.d. Zo heb ik t ook gedaan, ik was ook 21 toen ik de camaro kocht en had/heb ook geen andere auto.
De meeste tussenpersonen hanteren de oldtimerverzekering als serviceproduct: dan verwachten ze dat je je overige verzekeringen ook via hun doet. Niet allemaal maar je moet ze net weten te vinden...
DannyL wrote:
Welke verzekering zit jij nu bij en hoe bevalt dat?
Accepteert een maatschappij dat zomaar dat je het via een tussenpersoon doet of gebeurd het dan gewoon iets minder officieel/legaal? Want dan zou ik eventueel ook wel bij mijn vader zijn verzekering (bij ZLM) op zijn naam een oldtimerverzekering kunnen afsluiten. Maar dat geld dan als verzekeringsfraude denk ik en heb je bij een eventueel ongeluk nog problemen?
Zou kunnen ja. Sowieso valt moedwillig (en dat is het want je weet het nu ;)) zo'n constructie aangaan als fraude. Bovendien zadel je je vader op met de aansprakelijkheid bij schade.
Thompson wrote:Bij Diks kom ik uit op een "Klaverblad Royaal" verzekering. Maar is me niet echt duidelijk wat daar nou allemaal onder valt etc. Vind het maar een onduidelijk site.
De "advertentie" klinkt goed;

Acceptatie oldtimer al vanaf bouwjaar 1994
Tot 75% no-claimkorting
Premiebetaling per maand mogelijk
Premie vanaf € 5,= per maand!
Dagelijks gebruik mogelijk
Geen 1e auto verplicht
Geen taxatierapport verplicht
Gebruik 5000,7500,12.000 en 20.000 kilometer mogelijk

Bij Centraal Beheer Achmea krijg ik een storing bij premie berekenen :x
Niet op de promopraatjes letten want dat zijn doorgaans de optimale situaties. En als beginnend bestuurder hoef je er bij voorbaat al geen rekening mee te houden dat het voor jou geldt. :P Wat betreft polisinhoudelijk kan je veel vinden op http://www.polisvoorwaardenonline.nl/ echter staat de oldtimer polis van Klaverblad er niet bij... Maar als het niet vermeld staat dat je geen 1e auto hoeft te hebben, kan je er beter van uit gaan dat het wèl het geval is.

O en geen premieberekening betekent vaak dat er geen aanbieding mogelijk is...
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Oldtimer Verzekering

Post by DannyL »

Ik heb m toendertijd bij Europeesche afgesloten, had geen 2e auto nodig, 10.000 km pj, en deed niet moeilijk om mn leeftijd.. was btw all-risk verzekerd. Naderhand is t overgegaan naar ASR, waar ik nu nog steeds zit. ZLM is vrij goedkoop en een goede verzekering alleen willen die dus idd perse een 2e auto.
karnivoor
Posts: 114
Joined: Wed Mar 30, 2011 10:32 pm

Re: Oldtimer Verzekering

Post by karnivoor »

O en hoe ik het zelf heb opgelost: tot een maand terug deed ASR nog wel zonder eerste auto, inmiddels niet meer maar ben nu al 'binnen'. Maar om goedkoper over te kunnen stappen, heb ik een tweede autootje gekocht a € 350,00 (oke, ook omdat ik tijdens de stilstand opeens voor m'n werk twee dagen weg moest) en die op cheap ass WA condities verzekerd. Nu kan de Olds dus wel als tweede auto en voor de helft goedkoper.

Per saldo èn goedkoper uit èn schadevrije jaren worden verder opgebouwd, dat heb je namelijk niet op een oldtimerpolis.
Post Reply