met en zonder turbo,s check it out !!
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
Jacco, wil je nu iedereen ervan overtuigen om met bi-turbo's te gaan rijden??
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
Gaaf hoor, maar het gaat wel heet worden als de kap er terug op gaat ?
-
- Posts: 537
- Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
nee hoor absoluut niet maar vond vond het wel een leuk filmpje 8)pvz wrote:Jacco, wil je nu iedereen ervan overtuigen om met bi-turbo's te gaan rijden??
-
- Posts: 537
- Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
dat heb ik straks ook in de camino met al dat dikwandige rvs pijp , het wordt straks een rijdende sauna 8)Pavement Pounder wrote:Gaaf hoor, maar het gaat wel heet worden als de kap er terug op gaat ?
-
- Posts: 592
- Joined: Thu Apr 03, 2008 8:32 pm
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
niet te rijden met regen!
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
sweeet 8) 8)
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
Een kennis van mij met een 509 twinturbo in z'n 454SS truck kreeg het voor mekaar om z'n eigen remolie tot koken te brengen en de plastic hoofdremcilinder reservoir begon te smeltenelcamino59 wrote: dat heb ik straks ook in de camino met al dat dikwandige rvs pijp , het wordt straks een rijdende sauna 8)
Hij reed dan wel met 35 psi druk, dat dan weer wel
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
35psi op een 509.....dat moet dan wel weer naar de 4 cijfers gaan
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
Tuurlijk 2 turbo's op je standaard 300pk blokje en klaar: 820 pk.
Voor de rest hoef je echt niets aan te passen hoor ..... :arrow:
Voor de rest hoef je echt niets aan te passen hoor ..... :arrow:
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
Op de test bank 1750 bij 25 psi, veel meer kon die bank ook niet hebben, Ik was een beetje zo van ja hoor Marktplaats pk's, maar ik mocht een rondje meerijden met hem op straat, ik heb nog nooit zo hard met mijn billen geknepenbundie wrote:35psi op een 509.....dat moet dan wel weer naar de 4 cijfers gaan
Door z'n originele ophanging en banden geen snelle tijd maar wel een hoge top, hier een filmpje van 1/8 mile:
Hier zie je het verschil met bladveren en smalle banden versus ingekorte as met 4 link en slicks,
De andere 509SS heeft een 500 pk laggas systeem en is neller maar de eindsnelheid van de twinturbo ligt hoger:
Een echte wolf in schaapskleren 8)
Ps, hij staat te koop
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
Leuk spul, maar ze missen nog een interkoeler (afterkoeler) dat zijn toch pk's die ze nu weg gooien!
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
Wel wat pk's maar vooral de kans op detonatie is groter.
De turbo's zijn meestal niet geopend tot de maximale druk.
Overgens is intercooling niet het meest effectief maar water/alcohol injectie wel.
De turbo's zijn meestal niet geopend tot de maximale druk.
Overgens is intercooling niet het meest effectief maar water/alcohol injectie wel.
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
purpouse build vs niet purpouse build.... Appels en peren ligt meer aan de eindoverbrenging dan de power adder MarcoPavement Pounder wrote: Door z'n originele ophanging en banden geen snelle tijd maar wel een hoge top,
verschil met bladveren en smalle banden versus ingekorte as met 4 link en slicks,
Re: met en zonder turbo,s check it out !!
inderdaad.....
de zweedse syclone heeft maar 1300hp en een v6 en 1 turbo
de zweedse syclone heeft maar 1300hp en een v6 en 1 turbo