Onze nieuwe daily

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: Onze nieuwe daily

Post by Big Alf »

donny wrote:Past ie met die brede spatborden wel in een container?

Donny
Volgens mij komt ie met een RoRo boot, omdat is niet in een container past :D


Alfred
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Onze nieuwe daily

Post by ThA CoPyCaT© »

^ Klopt.
De truck had in pricipe ook in een container gekund, maar dan hadden de achterschermen en de twee buitenste achterwielen gedemonteerd moeten worden.
Nu kunnen we meteen rijdend naar huis i.p.v. eerst alle parts er op te moeten schroeven... :D
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: Onze nieuwe daily

Post by donny »

ThA CoPyCaT© wrote:^ Klopt.
De truck had in pricipe ook in een container gekund, maar dan hadden de achterschermen en de twee buitenste achterwielen gedemonteerd moeten worden.
Nu kunnen we meteen rijdend naar huis i.p.v. eerst alle parts er op te moeten schroeven... :D
Ah, ok... Ik dacht al dat Hans met een aanloop de container in ging.... :D
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: Onze nieuwe daily

Post by Erik64SS »

ThA CoPyCaT© wrote:^ Klopt.
De truck had in pricipe ook in een container gekund, maar dan hadden de achterschermen en de twee buitenste achterwielen gedemonteerd moeten worden.Nu kunnen we meteen rijdend naar huis i.p.v. eerst alle parts er op te moeten schroeven... :D

Zelf zou ik de optie '' erop schroeven '' kiezen. Een verscheping via USA2NED dan via de RoRo is wel wat goedkoper en dichterbij dan de optie ophalen in Antwerpen, lijkt mij

Wanneer is de verwachtte aankomsttijd??
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Onze nieuwe daily

Post by ThA CoPyCaT© »

De boot is nu onderweg naar Bremerhaven en gaat daarna naar Zeebrugge, alwaar we hem ophalen.
Ik heb expres gekozen voor België, omdat de diesel daar goedkoper is en we dan goedkoop de 140 ltr. tank kunnen volgooien.
Nee, zonder gekheid, ik ben gewoon dat gesleutel een beetje zat en zit dan liever een uurtje langer in de auto.

'k Heb de data niet bij de hand, maar ik meen dat ie ergens begin februari aankomt.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Onze nieuwe daily

Post by ThA CoPyCaT© »

Auto hebben ze gistermiddag laat afgeleverd, dus vandaag uit pure nieuwsgierigheid even wezen kijken wat we uiteindelijk voor iets gekocht hebben.
Zoals eerder geschreven heeft een maatje van ons een soortgelijke auto, maar hier lijken ze toch een stuk groter dan in LA; zal wel komen door de compacte autootjes hier.

Image

Image

Image
Last edited by ThA CoPyCaT© on Sat Feb 12, 2011 3:44 pm, edited 1 time in total.
MieZ
Posts: 1084
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:26 pm

Re: Onze nieuwe daily

Post by MieZ »

Met recht een truck! :D
Beste schoorsteen ook :thumbs:
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Onze nieuwe daily

Post by Texas Boy »

ThA CoPyCaT© wrote:Zoals eerder geschreven heeft een maatje van ons een soortgelijke auto, maar hier lijken ze toch een stuk groter dan in LA; zal wel komen door de compacte autootjes hier.

De garage op de achtergrond is wel Amerikaans formaat :)
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: Onze nieuwe daily

Post by chevycaprice91 »

vet hoor 8)
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: Onze nieuwe daily

Post by Erik64SS »

Wat een schip zeg!!!

Als het kenteken erop zit...en je komt weer eens parts halen....dan kom je toch niet met
dat Franse stokbroodje waar ik je in heb zien tuffen :lol:
Nu kom je toch wel in stijl :D De meeste mensen komen hier niet per yank...das jammer :(
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Onze nieuwe daily

Post by ThA CoPyCaT© »

Citroën was maar tijdelijk en denk dat ie nu wel ergens op de sloop zal liggen.
Next time dus met de truck naar Lelystad, al is het alleen maar om ff een bakkie bij jullie te komen doen... :D

Michael had vandaag een 4 seconden durend filmpje gemaakt met z'n iphone en heb om het nog iets te laten lijken drie keer hetzelfde filmpje achter elkaar gezet om jullie een indruk te geven hoe heerlijk een V8 diesel klinkt. 'k Ben persoonlijk nooit zo dol geweest op auto's met dieselmotoren, maar ik ben nu (al) helemaal om... :D

ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Onze nieuwe daily

Post by ThA CoPyCaT© »

De achterklep die er nu op zit heeft wat krassen en een deukje, dus het spuiten hiervan stond bovenaan m'n prioriteitenlijstje. Paar dagen terug maar meteen een klep van het nieuwere model aangeschaft, want die is natuurlijk wel erg dik met de tekst SUPER DUTY erop en zoals geschreven moest m'n huidige klep toch gespoten worden, dus daarom meteen maar in één keer goed gedaan. Ikke weer blij...

Image

Deze tailgates gaan in ongeschonde staat op ebay vaak weg voor zo'n $500 tot soms wel $1200 als ze zijn voorzien van een step en een backup camera.
Zie het verschil...

Model 2005-2007
Image

Model 2008-2011
Image

Dat ze ook geliefd zijn bij het dieventuig is wel te zien aan het feit dat ze deze trucks ook vaak stelen om alleen al de klep eraf te halen.
Zo is de truck van mijn maatje (zie 1ste pagina) onlangs ook gejat en werd hij 3 dagen later ergens langs de weg teruggevonden.
Image

Image
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: Onze nieuwe daily

Post by Erik64SS »

Wie jat er nou zo'n gepimpte Mini Cooper :lol:
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Onze nieuwe daily

Post by MarkV »

Erg stoer zo'n truck, maar rijdt dat nou ook nog een beetje lekker eigenlijk , kun je het uberhaupt vergelijken met rijden in een personenauto of meer met een Iveco Daily oid?
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Onze nieuwe daily

Post by ThA CoPyCaT© »

Truck rijdt als een personenwagen, tenminste die van m'n maat.
Ik heb tot nu toe nog geen meter met die van ons gereden, dus ik hoop dat dat dat een beetje vergelijkbaar zal zijn.
Post Reply