De ultieme roest test 2 nieuw brunox en de FLUID FILM test

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by morpheus »

pintor wrote:das handig als je een vloer van een ato wil doen dat dompelen..

Daar hebben ze weer de gel voor


gr morpheus
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by pintor »

en die ga je ook testen?
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by morpheus »

pintor wrote:en die ga je ook testen?

Als ik de gel heb wel

gr morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by morpheus »

Sinds gisteren zit het veroest metaal in een badje rustyco, gisteren nog een paar keer gespoelt en geborsteld met water hier foto

Image

Vandaag gekeken en wist even niet wat ik zag, lijkt bijna helemaal schoon van roest, er ligt ook allemaal roest onderin het bakje, ik laat hem nog 1 dag in de rustyco liggen en ga dan even een stukje schuren, kijken of het wel echt zo is, het zou ook kunnen dat de roest een andere kleur heeft gekregen door rustyco, heb ik al met andere producten eerder gezien

Image

Image

Image

gr morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by morpheus »

Vandaag eruit gehaald en geschuurd om te kijken of de roest echt weg was, de roest is weg, mijn mening een aanrader om roest te verwijderen

Image

Image

gr morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
martijnv8
Posts: 22
Joined: Sun Jan 31, 2010 10:58 am

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by martijnv8 »

Ziet er iid goed uit. Ik ben wel benieuwd naar de werking van de gel.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by sansemiano »

hi morpheus,

bedankt voor al je roest-moeite. heel leerzaam.

ik ben bezig m'n chevrolet camaro rs uit 1991 een beetje te restaureren. de onderste randjes achter al die spoilers en skirts zijn wat rafelig geworden na bijna 20 jaar gebruik zomer en winter. veel ingepitte roest. ik ben eerst met zandstralen en dan owatrol puur er overheen bezig geweest, maar het metaal leek nog niet rustig. toch weer wat roesten en je krijgt die ingepitte roest haast niet weg met zandstralen. en zandstralen haalt ook veel materiaal weg, dat in goede conditie is.

ik heb een eerste ervaring met iets soortgelijks als rustyco zo te zien. het is een engels produkt en de aan te maken vloeistof heet deox-c en de gel deox-gel. het is een engels produkt van een bedrijf genaamd bilthamber. het is te bestellen via hun webshop. hieronder die eerste ervaring met de gel-variant. het lijkt me een goede oplossing om die ingepitte roest achter al dat sierplastic te behandelen.

voor spatbord achter frontspoiler na schuren met een scotchbrite-borstel op de boormachine
Image

dezelfde plek na een eerste behandeling met de gel
Image

na de 2e behandeling is de ingepitte roest weg
Image

een laagje hammerite nr1 antiroest erop
Image

groet, sansemiano
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by Supervaags »

op zon schone ondergrond zou ik persoonlijk geen hammerite doen, maar epoxy primer.
hammerite gebruik ik op delen die niet helemaal roestvrij zijn.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by sansemiano »

Supervaags wrote:op zon schone ondergrond zou ik persoonlijk geen hammerite doen, maar epoxy primer.
hammerite gebruik ik op delen die niet helemaal roestvrij zijn.
bedankt. kan je me een speciaal produkt aanraden?
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by morpheus »

hoi sansemiano, denk dat rustyco een broertje is van het spul wat jij hebt gebruikt, ziet er aardig uit wat jij behandelt hebt


gr morpheus



Image

www.amerikaanseautosite.nl
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by sansemiano »

[quote="morpheus"]hoi sansemiano, denk dat rustyco een broertje is van het spul wat jij hebt gebruikt, ziet er aardig uit wat jij behandelt hebt

ja, ik vind het ook wel bemoedigend. als de temperaturen wat hoger zijn ga ik er weer mee bezig. met dit weer werkt het niet zo goed. het lijkt me idd hetzelfde spul als rustyco.

ik krijg net het advies om een epoxy-primer te gebruiken. wat vind jij van owatrol cip als grondlaag op zo'n behandelde ondergrond?

groet, sansemiano
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by morpheus »

Als je gaat spuiten kan je geen hammerite gebruiken dan zou ik eerder epoxy primer gebruiken, ik gebruik zelf geen hammerite aan de buitenkant van de auto, heb wel de binnenkant van mijn bodem ermee gedaan

gr morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by sansemiano »

ik ga die onderste randen niet spuiten. het zit allemaal achter die plastic-franje en je ziet er straks niets meer van. gewoon met de kwast een grondlaag en dan een afwerklaag. ik zat zelf te denken aan owatrol cip of hammerite nr1 grondlak (als op de foto) en daaroverheen hammerite metaallak met de juiste kleur. als een zaak hier in de buurt waar maakt wat ze zeggen kunnen die hammerite metaallak op de juiste kleur mengen. maar als expoxy-primer een betere grondlaag is doe ik dat.
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by morpheus »

sansemiano wrote:ik ga die onderste randen niet spuiten. het zit allemaal achter die plastic-franje en je ziet er straks niets meer van. gewoon met de kwast een grondlaag en dan een afwerklaag. ik zat zelf te denken aan owatrol cip of hammerite nr1 grondlak (als op de foto) en daaroverheen hammerite metaallak met de juiste kleur. als een zaak hier in de buurt waar maakt wat ze zeggen kunnen die hammerite metaallak op de juiste kleur mengen. maar als expoxy-primer een betere grondlaag is doe ik dat.

Als je het toch niet ziet, zou ik de hammerite grondlaag dan lekker laten zitten en dan hammerite metaallak er over heen

gr morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: de ultieme roest test 2 update 12 dec 2010 plus rustyco

Post by jan suburban »

Ik gebruik dit: http://www.oldtimes-shop.nl/b_70.jpg



Artikelcode: 1033


"Vernieuwde ROFIX Roestconverter is een volledig watergedragen en oplosmiddelvrije inhibitor welke kan worden aangebracht op aangeroeste oppervlaktes maar nu ook met een Drukbeker kan worden aangebracht in holle ruimten.

Na het aanbrengen van ROFIX Roestconverter vindt een reactie plaats met het aangeroeste oppervlak, in feite vermindert Rofix de verhouding van geroest oppervlak (hydroxide) ten opzichte van ijzeroxide.

Door samenvloeiing met de ijzeroxide vormt zich een organisch complex, welke leidt tot volledige passivering.

Bij gebruik van Rofix Roestconverter in combinatie met coatingsystemen zal deze passivering behouden blijven.

ROFIX Roestconverter wordt veelal toegepast in diverse industrieën (LLoyds Approval No. MATS/1477/1) en vindt tegenwoordig ook toepassing bij restauratieprojecten".

Spul is verkrijgbaar bij:
http://www.oldtimes-shop.nl/N_frame.htm ... s-shop.nl/


Werkt goed, ongeveer hetzelfde als fertan, alleen je hoeft het niet na te spoelen en das wel zo prettig.

jan.
Post Reply