Motorblok primen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Motorblok primen

Post by SRB12 »

En was de oliedruk goed?
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Motorblok primen

Post by LeonW »

Stond zo goed als direct iets boven de helft op de schaalverdeling. Ik ga er van uit dat dat prima is
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Motorblok primen

Post by gert »

je zou de maximale druk van een nieuw motor moeten hebben.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Motorblok primen

Post by LeonW »

Ik heb het bij zoonlief nagevraagd , maar is inderdaad het geval geweest. Met primen zaten we wel net over de helft
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Motorblok primen

Post by Robin_Chevelle »

gert wrote: Fri Dec 23, 2022 10:47 am nee, want dan is er geen luchtroom meer, het gas voor stationair draaien gaat niet buiten de kleppenplaat om zoals bij injectie zooi.

nieuw is geen garantie voor goed, wie weet welke overigens, goedwillende, aziaat het inmekaar heeft gezet?
gewoon even checken, zit simpel in elkaar.
ik persoon heb de ervaring dat 425 mixers niet zo mooi zijn af te stellen als 300A mixers.
ik heb het idee dat bij de 425 de gasregelconus niet helemaal afsluit bij stationair draaien, en er daardoor ook gas loopt, samen met het stationiar gedeelte.
mijn 390 met 425 mixer loopt stationair ook niet helemaal lekker, maar beter krijg ik het niet, en wat dondert het? ik rij nooit stationair.
Ik rij al jaren met vergelijkbare uitdaging. Heb er een AFR meter in, rijdend zijn alle waardes goed. Stationair is hij niet perfect te krijgen.
Zelfs als ik de pcv af dop of juist open zet. Zodra ik maar iets gas geef waardoor het stationair toerental naar 850 / 950rpm gaat is het wel goed. Maar bij 700rpm is het niet perfect te krijgen. Precies wat je zegt, wanneer rij je stationair? niet, dus gaan met dat ding ;)
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Motorblok primen

Post by gert »

een 425 heeft niet zoveel voordelen vindt ik, er is nauwelijks verschil te merken in performance bij standaard motoren tot 6.5 liter.
grootste voordeel is dat ie zo op een kleppenplaat past, maar als je de A3-96 adapter gebruikt, past een 300A ook, en is lager, en aksepteert een standaard filter element
en een stuk goedkoper dan de 425.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Motorblok primen

Post by LeonW »

Inmiddels weer wat verder en wijzer....

Bougies staan op 0.65 mm afgesteld

Ik moet een pufje op de verdamper geven anders backfire bij start.
Ik heb nog redelijk snel last van backfire bij gas bijgeven.
Stelschroef is helemaal uitgedraaid.
Stationair membraanlipje lijkt niets mis mee
Image

Ik vraag me wel af of op de volgende foto niets in het gat geschroefd hoort te ditten? Niet heel duidelijk maar onderkant gat zit een opening
Image

De uitlaat lekt nog behoorlijk, met name aansluiting op uitlaatspruitstuk. Zal het mooi lopen ook niet ten goede komen lijkt me
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Motorblok primen

Post by gert »

lipje is uiteraard wel goed, maar staat je stelschroef wel goed tov dat lipje? en is het veertje aanwezig?
het gebeurt wel es dat het deksel verkeerd gemonteerd wordt zodat de stelschroef tegen ipv onder de lip valt.

heb je ook backfire bij warme motor? zo ja, dan is je mengsel veel te arm, oorzaak kan zijn valse lucht , ook aan de verdamperkant, verdamper niet goed, tweedetrap klep niet goed, gasslang lek, enz.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Motorblok primen

Post by LeonW »

gert wrote: Mon Dec 26, 2022 6:04 pm lipje is uiteraard wel goed, maar staat je stelschroef wel goed tov dat lipje? en is het veertje aanwezig?
het gebeurt wel es dat het deksel verkeerd gemonteerd wordt zodat de stelschroef tegen ipv onder de lip valt.

heb je ook backfire bij warme motor? zo ja, dan is je mengsel veel te arm, oorzaak kan zijn valse lucht , ook aan de verdamperkant, verdamper niet goed, tweedetrap klep niet goed, gasslang lek, enz.
Ja, valt allemaal goed, veertje is ook aanwezig.

Rest zal ik weer checken.
Dankje Gert👍
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Motorblok primen

Post by gert »

succes.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Motorblok primen

Post by LeonW »

Moet hier nog iets mee?
Voorzijde kleppenplaat. Of alleen carburateur gerelateerd?


Image
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Motorblok primen

Post by gert »

dat heeft niks met het gas te maken, maar kan wel voor valse lucht zorgen.
hoe minder openingen in de kleppeplaat hoe beter.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Motorblok primen

Post by LeonW »

👍 Dan worden die afgedicht
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Motorblok primen

Post by LeonW »

Vandaag dan eindelijk eerste ritje gedaan.

Wat valt nog op....
- toerental zakt niet gelijk terug bij gas los laten
- bij remmen wil motor afslaan
- remmenreiniger geeft verschil in toeren, dus waarschijnlijk ergens vacuum probleem.

Als ik stationair toerental opvoer door schroef kleppenplaat duurt het ff en gaat dan opeens wel hoger in de toeren.

Ik denk dat ik goed vacuum tussen kleppenplaat-adapter- mixer moet checken.
Ik heb echter overal dunnetjes hylomar tussen gebruikt, dus lijkt me sterk dat het daar lekt.

Remmenreiniger op rembekrachtiger geeft geen toerenverschil.
Image
Last edited by LeonW on Tue Dec 27, 2022 8:10 pm, edited 1 time in total.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Motorblok primen

Post by LeonW »

Meten ze bij lpg keuring bij de RDW ook het CO?
Post Reply