Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by gert »

simpelst is gewoon complete andere as, die nog geen speling heeft, je diff kun je dan eventueel overzetten.
probeer de diverse slopers: Willem usa cars in lopik, schut in soest, rooie ben amsterdam enz.
zo,n as moet toch voor 500 te krijgen zijn?
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by Kootje »

Nou, ik heb toch voor de nog simpelere weg gekozen. Gewoon de nieuwe lagers erin gezet, geen sleeves/repair bearing of iets, met die loctite bus en lager.
Ik kan het in elk geval proberen, loopt het stuk dan weet ik in elk geval wat er aan de hand was en kan ik altijd nog een andere as gaan zoeken.

Maar, zoals verwacht, bij snelle linkerbochten nog steeds een geluid vanuit rechterachterwiel, weliswaar een iets ander geluid maar toch een geluid.
Met rechterbochten niks te horen, kan gewoon niet begrijpen wat het is, enige wat ik nog zou kunnen proberen is de assen omdraaien omdat de ene een fractie langer is dan de ander maar of dit verstandig is weet ik ook niet.

Met zo`n oude as kopen ben ik altijd een beetje bang dat ik iemand anders zijn ellende koop.

We gaan het zien, volgas door rechterbochten, langzaam door linker.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78 (Opgelost)

Post by Kootje »

Kan me haast niet voorstellen dat iemand het nog kan herinneren of het wil weten maar ik heb de oorzaak van het geluid gevonden. :thumbs:

Ik heb laatst de dempers vervangen voor betere (lees, iets luidere) en toen viel mijn oog hier op. De auto stond achter te hoog en toen heb ik die shommelarmkit (o.i.d.) besteld waardoor die 5-8 cm lager kwam te staan.

Het gekke is dat ik de eerste weken na montage hiervan niks heb gehoord, enige verklaring die ik heb is dat toch steeds iets harder door de linkerbochten ging. Bout ingekort en proefrijden op de rotondes, ik hoorde op een gegeven moment wel een vreemd geluid maar dat bleken piepende banden zijn, ik ben tevreden.

Image
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by gert »

schommelarmkit? bedoel je een kortere achterste bladveer ophanging?
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by Kootje »

Nee, kon er net ff niet opkomen maar deze zijn het.

Image
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by gert »

was dat geluid een soort gepiep van een drooggelopen bout in die shackle?
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by Kootje »

Nee het was nog veel simpeler, bij linkerbochten kwam de bout tegen de reservewielkast en dat is blijkbaar een prima klankkast.

Image
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by gert »

aha, nou snap ik die foto pas.
mooi opgelost.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by SRB12 »

Mooi! Scheelt toch weer een ergernis.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Wat is dit nu weer voor lager? Suburban 78

Post by Kootje »

Zeker, dubbel feest, nieuwe dempers en geen bijgeluid meer, ik heb toch een jaar lang rond gereden met de verwachting dat ik bij het verlaten van de rotonde ingehaald ging worden door 1 van m`n achterwielen dus voor een hele geruststelling.
Post Reply