Ik heb al wel een paar topics hier gezien waarin één en ander uitgelegd wordt, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe precies.
Bijvoorbeeld corp:
Corp wrote: ↑Fri Oct 14, 2016 5:06 pm
Butylrubberstrip bedoelt hij en ik zou dat niet gebruiken. Gewoon een hoge kam eruthaan leggen en met wat blokjes de afstand goed hoyden en vast tapen. T us niet voor niets dat die butylrubberstrips vaker lekken
In de originele Fisher handleiding zie ik ook die blokjes genoemd, maar ik heb aan de onderkant ook nog wat steunen die er weer niet in staan.
En dan zitten die blokjes in de "B"-locatie toch weer in de weg van kit?
Dan lees ik op amerikaanse fora ook dat er vaak gebruik wordt gemaakt van een "dam", maar dat staat dan weer niet in mijn Fisher handleiding. Dus wat is dat?
En waar zijn deze clips ook al weer voor? Is dat ook voor de ruit, of is dat voor de sierlijsten. Ik weet het niet meer.
die zijn voor de lijsten uiteraard, een raam zit niet met clips vast denk ik.
ik zou er ook eerst es een stuk metaal inlassen, op roest houdt niet veel.
Ja oude foto's, is inmiddels weer helemaal in orde.
Edit: ik zie nu dat mijn pinnetjes ook zijn verdwenen voor die clips. En aangezien die clips ook verroest zijn ga ik de sierlijsten wel met wat dotjes lijm vastzetten. Ik wil niet meer metaalwerk bij het glas doen.
Ik begrijp dat je droog moet testen en op de correcte hoogte moet instellen, en dan met een V-groef kit op de ruit moet doen en dan plaatsen.
Dat ding bij de rode pijl is voor de juiste positie van de ruit qua hoogte. Zodat hij tijdens het drogen niet naar beneden zakt.
Ik heb de voorkeur om in de sponning een stevige rups Sikaflex te spuiten, en daar na de ruit er op plakken. Dat werkt beter dan eerst kit op de ruit te doen. Je hebt dan meer zicht op je werk en minder kans op knoeien. Met meer zicht bedoel ik qua hoogte van je kit rups t.o.v. de carrosserie.
"location B " strips zijn niet nodig, heb ik nooit gebruikt. " A strips " wel..............
Bij de El Camino destijds hebben we een rups in v-vorm in de sponning gelegd. Vervolgens raam er lichtjes in gedrukt. Daarna is het raam verder aangedrukt doordat de sierlijsten in de clipjes werden gedrukt (zo meen ik het me voor 99,9 % zeker te herinneren).
SRB12 wrote: ↑Tue Sep 13, 2022 5:44 pm
Ja oude foto's, is inmiddels weer helemaal in orde.
Edit: ik zie nu dat mijn pinnetjes ook zijn verdwenen voor die clips. En aangezien die clips ook verroest zijn ga ik de sierlijsten wel met wat dotjes lijm vastzetten. Ik wil niet meer metaalwerk bij het glas doen.
Ik begrijp dat je droog moet testen en op de correcte hoogte moet instellen, en dan met een V-groef kit op de ruit moet doen en dan plaatsen.
die pinnetjes kun je ook kopen met schroefdraad, klein gaatje boren en er in draaien en dan kunnen je strips er weer goed op.
Ik heb bij mijn buicks alle 2 de ramen met dit spul gedaan https://www.rockauto.com/en/moreinfo.p ... 6&jsn=425
.
plakt als de ziekte en zit tot op heden nog waterdicht. heb er wel aan de onderkant 2 blokjes onder gelegd om zakken van de ruit te voorkomen.
Die schroefdraad pinnetjes heb ik gezien, maar de sponning is gestraald en gecoat, daar kom ik niet meer aan.
Beetje ingelezen inmiddels.
Ik ga Sika kopen en het zelf doen. Stukjes rubber op maat knippen om als spacer te dienen. Droog op maat maken en daarna een dikke kam erop.
En met een paar dotjes van dat spul druk ik de sierlijst er ook op.
Grasmusen wrote: ↑Tue Sep 13, 2022 11:27 pm
Sierstrips kan je ook met sika vast plakken.
Dat heb ik zojuist gedaan, met Sikaflex 221. Ben benieuwd, die lijsten torderen een beetje dus ik heb ze met schilderstape wat naar beneden gedrukt zodat ze contact maken met de kit. Hopelijk plakt het goed genoeg