Rochester Quadrajet

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Rochester Quadrajet

Post by Green-Hornet »

Mijn blok is gereviseerd en netjes ingelopen.

Nu wil ik mijn carburateur aanpakken,4 barrel ,reviseren,dat het ook tegen de benzine van tegenwoordig kan.
Alles nieuw erin,niet alleen de pakkingen,zodat ik er voorlopig geen omkijken naar heb.

Wie weet er een goed,betrouwbaar adres om dit te laten doen?

Of een rebuild uit Amerika bestellen?

Liefst hou ik hem origineel.

Ik hoor het graag.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Rochester Quadrajet

Post by SRB12 »

Ik heb echt net afgelopen week een revisiesetje besteld bij https://cliffshighperformance.com. quadrajetpower.com wordt ook goed beoordeeld.
De rockauto setjes blijken veel minder good bestand er tegen.

Bij die adressen kan je ook terecht voor een goede gereviseerde carburateur.
Bestel géén rebuilt carb bij de grote remanufacture bedrijven, want die pakken lukraak onderdelen van de stapel af.
Als je eigen originele verder in goede staat is verdient het de voorkeur om die te reviseren. Quadrajets zijn uitstekende carburateurs, maar ze worden per toepassing inwendig aangepast. Je kunt dus niet zomaar 1 uitwisselen.

Helaas kwam ik hier zelf te laat achter, dus ik heb wel 1 die geremanufactured is (wel op bijbehorend carb nr bij mijn blok). Nu kan het zijn dat ik geluk heb, want het lijkt beter te werken dan mijn vorige Holley, maar ik heb nog wat problemen met stationair lopen. Daarom revisiekitje.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Rochester Quadrajet

Post by Corp »

Ckiff Ruggles stelt idd nooit teleur. Q jet, 1 van de fijnste carbs ooit gemaakt. Jammer dat overal die jokkebrok troep op zit tegenwoordig
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Rochester Quadrajet

Post by Green-Hornet »

Vandaag gemaild met Cliff, gaat een custom revisie set opsturen.
Dan kunnen we weer gaan knutselen aan de quadrajet.

Iemand verder nog tips and tricks?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Rochester Quadrajet

Post by Renev »

Cliff is gewoon de beste keus en inderdaad de Quadrajet is een top carburateur.
Oja en mijn tip: werk rustig en netjes op een schone lichte ondergrond, bij voorkeur op een plaat met een iets opstaande rand. :roll: :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Rochester Quadrajet

Post by Wilf »

Haha ja ik kan me nog steeds m’n eerste carburateurrevisie herinneren: schroefjes los, venturideel eraf, omdraaien en daar gaan de balletjes en veertjes :D

Maar er gaat niets boven het zelf reviseren van een carburateur als alles weer perfect loopt :cool:

Mijn huidige carb is wel een gereviseerde door een expert in de auto maar is niet aangepast voor E10 (wel de pakkingen maar niet de float height waardoor ik laat heb van percolatie na uitzetten) dus heb ik hem van het weekend toch ff uit elkaar gehaald en gespeeld met de hoogte van de float…
Post Reply