Voorruit slijpen/polijsten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Voorruit slijpen/polijsten

Post by Bromgabber »

De voorruit van mijn auto is niet zo fraai meer.
Heb vaker gezien dat ze een slijp/polijstrobot gebruiken om dit weer redelijk netjes te krijgen.

Image

De ruit hoeft voor mij ook niet nieuw maar als het een stukje beter wordt ben ik al blij.

Glasgarage Apeldoorn deed dit, maar het concept Glasgarage is ermee gestopt.
En Apeldoorn is niet echt in de buurt voor mij.

Weet iemand of er een bedrijf zit in Noord-Holland die zo een apparaat heeft?
Zelf geprobeerd te zoeken maar kan er erg weinig over vinden.
Zoek ook niet iemand die het met de hand polijst want dan wordt het waarschijnlijk een lachspiegel effect.
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Voorruit slijpen/polijsten

Post by gert »

ik ben onlangs nog in apeldoorn geweest, zij zijn de enige die dit nog doen, met de robot of met de hand.
ik zelf heb besloten toch een nieuwe ruit te nemen, das toch het beste resultaat.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Voorruit slijpen/polijsten

Post by Bromgabber »

Oke, dan hou ik Apeldoorn nog even in gedachten.
Of ik moet toevallig een voorruit voor niet al te veel tegen komen.

Dank voor de reactie :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Voorruit slijpen/polijsten

Post by Wilf »

Ik ben er destijds speciaal voor naar Apeldoorn gereden voor onze ‘64 Dart met een levensgevaarlijk gekraste voorruit (je zag echt geen reet, zeker met zon). Het was nog net geen melkglas. Ze zeiden dat krassen waarin je nagel blijft hangen in principe niet weggaan. Onze ruit zat er vol mee. Het verschil was die paar tientjes meer dan waard. We hadden ineens weer zicht en konden weer veilig rijden! Zelfs de ‘te diepe’ krassen waren nagenoeg weg of nauwelijks zichtbaar.

Let wel dat je het doet voor veiligheid en niet voor show car looks want die rubber beschermingsband zorgt er voor dat in de uithoeken er niet gepolijst kan worden. Wij vonden dat absoluut geen probleem en waren superblij met het resultaat (en de rit vanuit zuidwest (provincie) Utrecht meer dan waard).
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Voorruit slijpen/polijsten

Post by rene74monte »

goede oplossing voor de gevallen waar geen ramen meer voor te vinden zijn toch ?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Voorruit slijpen/polijsten

Post by Wilf »

Maak gewoon een afspraak in Apeldoorn en maak er een dagje van. Het is een prachtige omgeving om rond te rijden.

Ik verwachte er niet te veel van om niet teleurgesteld te worden. Ik was niet teleurgesteld :)
Post Reply