LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Vandaag nog beetje testgereden en op gas pakt hij hem altijd netjes op maar op benzine houdt de motor best in als je bijvoorbeeld wegtrekt bij het stoplicht met het gaspedaal duidelijk verder ingetrapt dan dat je normaliter zou doen, gewoon om te testen. Hij stottert een keer, slaat een keer over maar wanneer de boel goed op toeren is is er niks meer aan de hand. Dit zal toch nog wel afstelbaar zijn door iemand die wel weet hoe het werkt?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

hoe liep ie voorheen op benzine?
na lpg inbouw zou je zoveel verschil niet moeten hebben.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by chevystan67 »

doe je als je op benzine gaat rijden wel de schuif als je teminste een 300A mixer heb open ?????
of te wel, is er een soort chokekabel gemonteerd waarmee je de schuif waar ik het over heb mee open en dicht kan doen ??????
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

das geen schuif, maar een constructie die de luchtmeet klep in de mixer open dwingt, en zo maximaal lucht doorlaat voor benzine bedrijf.
bij veel autos is ie niet eens gemonteerd.....
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Auto liep voorheen perfect op benzine, maar da bedoel ik ook perfect, Nooit 1 stottering of hapering.
Die klep/kabel is me inderdaad bekend, m`n Chevelle heeft ook een 300mixer dus ik ben al helemaal gewend aan wanneer je omschakelt je direct die klep moet open trekken. De Chevelle loopt op beide brandstoffen 100% netjes, nooit afgeslagen, nooit geplofd of gestotterd. Is wel een 350 en geen 454 natuurlijk.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

dan is er iets met de carburateur gebeurd lijkt me, of de adapter verkeerd gemonteerd, kan van alles zijn.
heb je een foto van de hele opzet?
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Zeker heb ik foto`s.

ik zou denken, niks mis mee, geen mixerarm nodig, geen overdreven lange slang, leiding dik genoeg (dat heeft dan allemaal wel niks met benzine te maken natuurlijk maar toch) Vraag me altijd alleen af of er genoeg lucht door dat filter gaat.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

ziet er wel goed uit.
je kunt nog proberen op benzine met de mixer eraf, misschien dat ie dan beter loopt.
er is altijd negatieve beinvloeding tussen mixer-adapter en carb
en een edelbrock is niet de ideale carb helaas
en dual fuel is nooit ideaal.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Je bedoelt met de mixer eraf, die 6 boutjes losdraaien en de slang loshalen en dan zou alle lpg beperking moeten zijn?
Als ie dan ook niet lekker oppakt op benzine dan kan de conclusie alleen maar zijn dat de afstelling niet goed staat, dan is er dus hoop.

De ontsteking is niet verzet tijdens de lpg inbouw, was niet nodig met een groot blok wat geen topprestaties hoeft te leveren. (aldus inbouwer, ik kan hier niets zinnigs over zeggen bij gebrek aan kennis)

Ben het met je eens dat dual fuel zeker niet de ideale wereld is maar als ie toch netjes op gas loopt was mijn verwachting dat hij ook netjes op benzine zou blijven lopen, zoals hij altijd deed.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

die 6 schroefjes zijn van het luchtfilter deksel, dat haal je met het filter eraf.
dan zie je 3 zeskantboutjes waarmee de mixer op de adapter zit, die haal je weg, slang ook eraf.
adapter van de carb afhalen met centrale bout, en dan kun je even zonder filter op benz proberen, wel even omschakelen op B.

ik zou toch ook je ontstekings tijdstip wat vervroegen, lpg fikt langzamer dan benz , en voor het verbruik is het wel gunstig, je kan gerust 5 graden vervroegen, dat brengt het benz bedrijf niet in gevaar. maar......hoe vaak zul je nog op die dure troep rijden?
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

OK, dat klinkt best haalbaar, dankje. Ga ik van het weekend proberen.
Dat vervroegen zou ik best willen maar dan in overleg met m`n garage die het blok heeft ingebouwd. Dit om eventuele toekomstproblemen te voorkomen. Goede communicatie is op de lange termijn meestal de beste keus.

Hoe veel nog op benzine rijden? Das een goeie, bij ons het dorp hadden we 2 lpg pompen, zijn afgelopen jaar allebei opgedoekt, nu is de dichtstbijzijnde 10km van huis en lang ik m`n verbruik nog niet inzichtelijk heb hou ik graag nog wat dure kwastenreiniger in voorraad, ook voor evt trips richting buitenland. Het lijkt wel of je alleen nog maar langs de snelweg lpg kan tanken voor al die dodge rams met die dikke lpg tanks achterop.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

kweenie waar jij woont, maar bij ons rond zeist zijn er lpg pompen zat, utreg-groenekan-baarn-soest-woudenberg-zeist enz.
ik heb 3 V8 autos, waarvan 2 single fuel.
ik raadpleeg als ik een lange rit plan: https://directlease.nl/tankservice/

je kunt ook natuurlijk ook je verdeler een draai later geven als je op benzine moet. maar hewt komt niet zo precie, je moet opleeten dan je ggen detonatie krijgt op peut, maar da krijg je alleen bij hoge motorbelasting.
mijn ford 390 op lpg heeft een totale vervroeging bij 2500 omw van 45 graden, ook als ik op benzine rij, je moet alleen niet te hard willen.detonatie merk je meteen.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Nou hier in omgeving Gouda is het hard uitgedund de laatste tijd maar misschien is het ook een kwestie van plannen als je ergens heen gaat of als je ergens vandaan komt dat je de laatste pomp nog ff meepakt.

Mixer en dergelijke er zojuist afgehaald, ik krijg alleen het luchtfilter er niet meer op, het boutje in het midden is te kort afgezaagd en ik heb geen langere in die inch maat. Dan maar even zonder filter rijden, zo stoffig zal het ook niet zijn buiten.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

welnee, ik gebruik nooit een luchtfilter, alleen een gaasje om rotsen buiten te houden.
geeft minder weerstand.
ben benieuwd.....
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

ok, mixer eraf en de hele mikmak, rijden en heerlijk soepel zoals altijd op benzine. Kreeg direct spijt van de lpg.
Mixer weer terug gebouwd, goed gecontroleerd of die luchtklep ook echt 100% gaat, ja dus.
Alleen nu zonder lpg luchtfilter, resultaat 95% goed op benzine, 100% goed op gas. 95% is een compromis waar ik mee kan leven, als ik nu even snel voor een auto wil gaan doet de auto dat zonder zich te verslikken. (denk dat het proefritje van zojuist 1 op 1 was.. ;) )

Conclusie ? of de acceleratiepomp benzine heeft toevallig niet goed gewerkt en nu weer wel, vind ik niet zo logisch maar zou wel de stottering verklaren bij plotseling gas intrappen maar zonder problemen 3000 rpm draaien.
Of het (nieuwe) luchtfilter van de lpg mixer is een beetje te dicht, ik moet zeggen dat als ik er doorheen blaas, ik wel degelijk weerstand voel, nu motor gebruikt weliswaar het hele filter maar die kan meer lucht verplaatsen dan ik.

Dus, ik ben eigenlijk al bijna tevreden, nu kilometers maken.
Post Reply