LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

LPG tank TE vol ? (lpg issues)

Post by Kootje »

Gisteren eindelijk mijn suburban opgehaald bij de garage, LPG is eindelijk een feit.
122 ltr ringtank eronder, gister 75 ltr in gedaan en naar huis. Heerlijk gereden, geen klap verkeerd. Heel blij.
Nu net de tank helemaal volgetankt (80% klep is eruit) en daarna verschrikkelijk slecht gereden. Heel teleurgesteld.
Stationair prima, 90km/h prima, volgas accelereren prima maar als ik een rotonde uitkom en voorzichtig gas geef slaat ie af.
Midden op de rotonde geen stuur en rembekrachtiging meer, niet fijn.

Gekke is dat gisteren de AF op13,9 stond en vandaag op 15,8. En als hij stottert schiet hij naar de 17-18.

Dus, mijn vraag, kan je een lpg tank te vol tanken ?
Last edited by Kootje on Sun Nov 28, 2021 8:44 pm, edited 1 time in total.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by MotiV8 »

Nee, 100% vol is vol.
Hier is wat anders aan de hand. Neem even contact op met je lpg inbouw station.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by hemi »

Ik heb meerdere wagens gehad zonder 80% klep en nooit problemen gehad.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Dat idee had ik ook maar omdat het pas begon na het voltanken begon ik aan mezelf te twijfelen, eigenlijk klopt het ook niet, net na het tanken was er nog niks aan de hand maar 3 minuten later liep ie minder netjes op deellast en sloeg met insturen op het parkeerterrein zomaar af. Hij is nog nooit afgeslagen. Stationair 750-800 dus daar hoeft hij niet op af te slaan.

Bedankt voor de bevestiging, maandag bellen naar de inbouwer.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

kijk eerst alle verbindingen maar es na, en de bevstigingsboutjes van de mixer enz.
heb je ook een trekhendel onder het dasboard voor als je op benzine gaat?
waar heb je laten inbouwen?
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Alles nagelopen vanochtend, niets geks gezien. Starten en lopen, wegrijden prima maar voor het einde van de straat 3x afgeslagen, 1e bochtje 2x afslaan, terug in garage inparkeren weer 2x afslaan. :cry: Gaat in hard tempo achteruit.
Ik ben diep teleurgesteld, temeer omdat de auto het vrijdag prima deed en omdat ik samen met de inbouwer besloten had om zelf een benzine tank te laten bouwen door iemand hierin de buurt. Resultaat is dat ik nu alleen een 5ltr cannetje heb hangen waar de zuig en retourleiding van de benzinepomp in hangen maar ik kan dus niet op benzine rijden, 5 ltr is zo op.
Trekhendel heb ik inderdaad, heb ik niks aan gedaan.

Wordt nu toch wel een probleem om de auto bij de inbouwer te krijgen, rijden wordt het niet meer in ieder geval.

Het bedrijf die de boel ingebouwd heeft heeft 14 jar geleden ook mijn Chevelle gedaan, nooit 1 misslag gemaakt, altijd naar volle tevredenheid mee gereden. Snap er niks meer van
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by gert »

tis toch wel Impco?
probeer es het veiligheidsrelais te bypassen, die geven nog wel es problemen, of misschien de aansluitingen daarvan.
stopt ie er steeds vlak na het opnieuw starten mee?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by boyanka »

Lijkt op een slecht contact, misschien een aarding los
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Yep, zeker een Impco. Allerlei dingen bypassen ga ik toch pas doen als ik overleg heb gehad met de inbouwer, als ik zelf teveel rommel krijg ik straks ik de schuld. Stationair loopt het nog steeds prima maar als ik voor de bocht het gas loslaat slaat ie bijna elke keer af, enige remedie is met 2 voeten rijden maar daar daar pas ik voor. De aardingen die ik kon zien zaten keurig vast, ook aan de tank zelf. Alle boutjes en stekkertje zitten goed vast. raadsel.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by BigBlockMopar »

AFR op 17-18 betekent te arm mengsel.
Ik lees uit jouw tekst dat je een mixer bovenop je huidige carb hebt. Als dit voornamelijk in bochten gebeurd zou ik eerst de bevestiging van de installatie op de motor bekijken of het niet los zit waardoor er een vacuümlek ontstaat soms.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

ik heb alles echt al 3x nagelopen, stekkers, boutjes, slangeklemmen maar niets van dat alles. Voor een leek lijkt alles goed vast te zitten.
Om eerlijk te zijn stottert hij al voor ik de bocht instuur, het is echt het moment dat je het gas loslaat en het daarna weer langzaam intrapt.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by chevystan67 »

tis al eerder gezegd, terug gaan naar je inbouw zit toch garantie op lijk me.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by rene74monte »

chevystan67 wrote: Mon Nov 15, 2021 9:56 pm tis al eerder gezegd, terug gaan naar je inbouw zit toch garantie op lijk me.
ja , dat leek mij ook
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: LPG tank TE vol ?

Post by SRB12 »

Kan je iig de fout daar uitsluiten.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: LPG tank TE vol ?

Post by Kootje »

Zo, wat een ervaringen weer opgedaan vandaag. Gister te druk met werken maar wel even naar de inbouwer gebeld wat er loos zou kunnen zijn. Het kon zijn dat het membraan van de mixer een beetje vervormd was door nieuwigheid en een optie zou zijn om de stelschroef 0,25 slag tot 0,50 slag verder open te draaien. Omdat ik hier niet zoveel vertrouwen in had (niet de inbouwer maar de oplossing) ging ik gelijk ook verder om de tijdelijk benzinemogelijkheid weer te installeren. Het minitankje van 5 ltr weg gehaald, lange slangen gehaald en de oude benzinetank achterin gelegd en aangesloten. Ontluchtingsslang naar buiten en vervolgens de LPG tip uitgevoerd, ik heb de stelschroef iets verder open gedraaid.

En toen, het moment van de waarheid. Starten. Hij sputterde een beetje op LPG maar liep toen een 30 seconde best goed, daarna afslaan. Opnieuw starten, toen liep ie op 4 cilinders of zo, leek nergens op. Toen dacht ik op benzine te gaan proberen en nadat het even duurde voordat de benzine in de carb was sloeg ie aan. Liep best redelijk maar na een 20 sec was ook dit afgelopen. En toen, wilde de motor gewoon helemaal niet meer starten, niet op lpg en niet op benzine. Kon ik alsnog niet naar de garage rijden. Ik had juist de benzinetank erin gelegd om op benzine terug te gaan naar de garage maar die optie verviel dus ook. Garantie is leuk maar de auto moet er wel heen kunnen.

Nogmaals de inbouwer gebeld en die gaf aan dat ik even op de knop op de verdampers moest drukken om te horen of ik gas hoorde lopen, en dat hoorde ik, en ik rook het ook. Uit pure wanhoop maar een beetje aan de verdeler gaan zitten rommelen en tegen beter weten in nogmaals geprobeerd te starten. Maar, starten en lopen. Rijden, niks aan de hand, na 5 minuten overschakelen naar benzine, als een zonnetje, terug naar lpg, prima.

Dus conclusie, stom toeval bestaat dus. Precies op het moment dat ik m`n gastank helemaal vol had getankt besloot er waarschijnlijk een stekkertje van m`n verdeler een beetje los te gaan zitten en zodoende een slechte ontsteking veroorzakend. Ik wil niet al te vroeg juichen, morgen verder testrijden maar vooralsnog lijkt het de goede kant op te gaan. Stekkertje heb ik inmiddels afgeknipt en vervangen door een beter exemplaar.

Overigens vind ik het vreemd dat het belangrijkste stekkertje van je auto (die van je ontsteking) op z`n kop hangt en door de zwaartekracht omlaag wordt getrokken.
Post Reply