Cadillac Seville 5.7 injectie probleem hellup

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Cadillac Seville 5.7 injectie probleem hellup

Post by BBeths »

Een goedenavond heren en dames,

In April heeft mijn broertje een Cadillac Seville uit 1978 aangekocht, die perfect liep en reed.
Helaas is tijdens de rit van België naar NL iets stuk gegaan. We kwamen erachter dat de dynamo stuk was welke op zijn beurt zowel de accu als de computer stuk gemaakt had.
Dynamo vervangen voor een gereviseerde, nieuwe accu maar hij liep niet.

Kwamen erachter dat de injectie niet meedeed. Brandstof kwam tot aan de injectie maar die ging niet open. Blijkbaar was er al eerder een probleem mee, want er was een knop gemaakt onder het dashboard die de injectie gelijk open liet gaan.
Dan liep die ook direct.

Toen met verder zoeken kwamen we erachter dat de computer doorgebrand was, op de printplaat het deel van de injectie. Dat is gemaakt en werkt inmiddels weer.

Wat 'ie nu doet, is als je gas geeft, dan valt die uit. Loopt gelijk als je de sleutel omdraait.
Zelf heb ik geen ervaring met de injectiesystemen en de garage waar die stond daar hebben ze er ook geen idee van verder. Dat heeft helaas alleen geld en heel veel tijd gekost.

Wie heeft er ervaring met dit 5.7 Oldsmobile blok, tips, of iemand die weet hoe het werkt en dit (natuurlijk tegen betaling) op kan lossen?
De auto staat nu in Soest, ik kom zelf uit Santpoort (regio Haarlem) .. .

Groet,...

Bonno
Image

Image
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Cadillac Seville 5.7 injectie probleem hellup

Post by gert »

er is slechts 1 oplossing:
ophouden met benzine, en lpg erin. werd de onsteking ook door de computer geregeld of heeft ie nog een verdeler?
Bromgabber
Posts: 3056
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Cadillac Seville 5.7 injectie probleem hellup

Post by Bromgabber »

Nou ja, lpg is een van de oplossingen.
Zou toch eerst kijken of hij niet gewoon op injectie knap lopend te krijgen is.
Toevallig met een led tester of scopemeter de injector aansturing gecheckt met gas geven?
Of blijft er wel aansturing maar verzuipt hij?

Ken deze motoren verder niet, maar misschien heb je wat aan deze info.
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Cadillac Seville 5.7 injectie probleem hellup

Post by gert »

GM vroege injectie systemen zijn berucht vanwege de problemen, het begon al in de jaren 60 met de eerste corvette 327 met injectie.
geen tijd aan vuil maken!
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Cadillac Seville 5.7 injectie probleem hellup

Post by MotiV8 »

Er zit een expert van Cadillac Sevilles in Alphen ad Rijn. Die schijnt veel inclusief computers etc op voorraad te hebben liggen.
Een kennis heeft daar onlangs zijn Seville geheel probleem vrij laten maken en is daar erg tevreden over. Was een 5.0 Injectie met uiteraard injectie problemen.
Ik denk dat het Classic Car Expert is. https://www.classiccarexpert.nl/webstore/
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Cadillac Seville 5.7 injectie probleem hellup

Post by BBeths »

Bedankt voor de antwoorden! Ik heb de auto opgehaald maar het komt erop neer dat hij direct start met de externe knop.. en dan ook niet blijft lopen. Motor klinkt gewoon 100% dus het zal idd in de beruchte injectie zitten.

Volgens mij heeft deze gewoon nog een verdeler ja.. even checken..

Ik zal dinsdag even contact opnemen met Classic Car Expert, dank voor de tip!
Liefst inderdaad eerst goed lopend op benzine...
Post Reply