Terugschakelen Chrysler 300 5.7

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Terugschakelen Chrysler 300 5.7

Post by Onne Ford »

Dag Allemaal,

Tijdens het rijden in mijn auto loop ik er soms tegenaan dat de auto wegzakt in toeren bijv bij het omgaan van een bocht de transmissie blijft dan op zeg maar 1200 rpm hangen als ik 40 rijd op zich niet direct een probleem iets meer gas geven maar ik vroeg me af kun je vanaf de drive rijdend met de autostick terug? of moet je hem echt in schakelmodus zetten als je dat wilt voor je weg gaat van huis? Op zich zou dat ook kunnen maar zet hem zelf toch het liefst in de drive want schakel heb je maar 4 versnellingen.

Ienand hier ervaringen mee met autostick?

Groet,

Onne
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Terugschakelen Chrysler 300 5.7

Post by grandmaster n »

Hi,

Ik heb ook een 300C HEMI met autostick.
Autostick gebruik ik alleen in bergen en met een aanhangwagen. Anders schakelt hij te snel op (aanhangwagen) of niet terug (bergaf).
Voor de rest rij ik alles in "D".

Je kunt rijdend gewoon schakelen met de autostick, maar is nergens voor nodig (onder normale omstandigheden)

gr
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Terugschakelen Chrysler 300 5.7

Post by Onne Ford »

Vroeg het me vooral af vanwege de autostick ken mensen die aan het stuur flipperen met schakelen en die kunnen altijd ff terug of omhoog. Maar sowieso pakt de Hemi alles wel vlot op dat is geen punt:)
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Terugschakelen Chrysler 300 5.7

Post by Onne Ford »

Off-topic maar ken jij het ‘verborgen’ menu denk dat jij dezelfde knoppen aan stuur hebt? 2 onderste binnenste knoppen 5 sec tegelijk indrukken en je ziet alle waardes van bandenspanning tot digitale Amerikaanse speedometer😎

Groet,

Onne
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Terugschakelen Chrysler 300 5.7

Post by grandmaster n »

Persoonlijk vind ik dat geflipper (of autostick) totally useless als je een automaat hebt.

Dat menu ken ik nog niet.
Gaat het eens proberen!

gr
Onne Ford
Posts: 65
Joined: Wed Nov 25, 2020 8:14 pm

Re: Terugschakelen Chrysler 300 5.7

Post by Onne Ford »

Klopt zodra je vermogen vraagt gaat hij vaak juist ff terug daar zit de kracht dus zelf opschakelen is puur voor het gevoel😎
Post Reply